Gjest Mee!! :) Skrevet 7. juni 2005 #1 Skrevet 7. juni 2005 Hva legger dere i ordene: JEG ELSKER DEG? Betyr det mye for dere? Har du lett for å si det/ føle det? Når sa du det første gangen til en kjæreste altså.. Var det gjensidig, innforstått, magisk, vidunderlig, vanlig, kjedelig, falskt, vakkert?? Jeg er nemlig forelska, og det føles så godt å elske noen, og mene det når jeg sier det til ham, og han til meg Noen som har historer, alle slags fortellinger er velkomne..
StarHill Skrevet 7. juni 2005 #2 Skrevet 7. juni 2005 Jeg elsker min datter. Ingen kan komme i nærheten av min kjærlighet til henne.
BayliZ Skrevet 8. juni 2005 #3 Skrevet 8. juni 2005 Ja jeg ELSKER kjæresten min, gjort det i snart 8 år uten at vi har vært kjærester så lenge gett :-) Noe som bare føles riktig og da er det vanvittig godt å si det :-)
Gjest Ninakanin Skrevet 8. juni 2005 #4 Skrevet 8. juni 2005 Jeg elsket kjæresten min ganske fort, men sa ingenting før det hadde gått nesten et halvt år. De ordene betyr mye for meg nemlig.. Så da jeg sa det til ham første gangen ble han helt satt ut! Vi lå og koste i senga, og så frøs han helt i hele kroppen. Satte seg på sengekanten og sa han hadde frysninger over hele kroppen, at de aldri sluttet. Sa han måtte ta seg litt inn igjen, at ordene hadde truffet så utrolig kraftig i magen og egentlig hele kroppen. Så snudde han seg rundt med det varmeste smilet dere kan se for dere, og gav meg en eeeeeevig klem Mmmmh, mimre mimre...
Gjest noen Skrevet 8. juni 2005 #5 Skrevet 8. juni 2005 Noen sier det fordi de mener de. Andre sier det fordi de blir spurt om det og noen fordi de vil at det skal være sånn. Og noen sier det fordi de egentlig elsker noen andre og er frustrerte over det.
Arkana Skrevet 8. juni 2005 #6 Skrevet 8. juni 2005 Jeg husker ikke nøyaktig når vi sa det til hverandre først, rundt 4-6 mnd tenker jeg. Han sa det først, og jeg husker godt den fantastiske følelsen, fordi jeg hadde lyst til å si det samme og så var det gjensidig. Det var rett og slett magisk. Faktisk er det fremdeles magisk, jeg kjenner det kribler i meg og hjertet smelter når han sier at han elsker meg. Det betyr mye for oss, så det er ikke noe vi sier hver dag. Derimot sier vi at vi er glad i hverandre hver dag. Vi har vært sammen i 6 år, og jeg elsker ham mer og mer for hver dag.
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2005 #7 Skrevet 8. juni 2005 Jeg husker ikke når jeg sa det første gangen jeg - men det var etter ganske lang tid, i hvertfall. Vi sier heller ikke de magiske ordene så ofte - og det er alltid like deilig å høre/si dem! K
lillesky Skrevet 8. juni 2005 #8 Skrevet 8. juni 2005 Jeg elsker er et spesielt ord, det er ikke noe man slenger ut på samme måte som I Love You. Husker ikke første gang vi sa det til hverandre, men det tok tid. I likhet med Arkana og hennes , så er det ikke sånn vi sier til hverandre hver dag. Men det er godt å høre noen si "jeg elsker deg". Jeg er glad i deg sier vi derimot oftere!
Gjest Toska Skrevet 8. juni 2005 #9 Skrevet 8. juni 2005 Si det så ofte som mulig nå under forelskelsen i starten av forholdet. Etter noen år så sitter denne erklæringen langt inne.
datajente Skrevet 8. juni 2005 #10 Skrevet 8. juni 2005 Jeg merker selv at jeg har veldig vanskelig for å holde tilbake på de ordene ovenfor min tidligere, og forhåpentligvis framtidige, kjæreste. Jeg vet jeg elsker ham. Kjenner det i hele meg. Det er så deilig å si det til ham. Jeg er redd for at jeg ikke burde si det ettersom jeg ikke er 100% sikker på hvor vi står. Derfor prøver jeg å ikke si det for mye. Dog har jeg jo kjent og vært nær ham i over tre år, så følelsene og ordene har et solid grunnlag.
Gjest Lovefool Skrevet 8. juni 2005 #11 Skrevet 8. juni 2005 Kjæresten min sa det først, og det var vidunderlig. Det betyr veldig mye, og jeg har aldri sagt til noen andre en kjæresten min. Sterke ord....
lillesky Skrevet 8. juni 2005 #12 Skrevet 8. juni 2005 Jeg synes 'jeg elsker deg' ikke skal brukes i utide. Men 'jeg er glad i deg' kan brukes hele tiden!
Gjest Deborah Harry Skrevet 9. juni 2005 #13 Skrevet 9. juni 2005 Hvorfor skal man ikke si "jeg elsker deg" hver dag hvis man føler det? Det er én ting man ikke kan bruke opp ved å gi/få det ofte og det er kjærlighet. Jeg sier at jeg elsker kjæresten min HVER dag. Jeg føler det, og derfor sier jeg det. Det gir meg en like deilig, god varm følels hver gang.
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2005 #14 Skrevet 9. juni 2005 Jeg synes 'jeg elsker deg' ikke skal brukes i utide. Men 'jeg er glad i deg' kan brukes hele tiden! Kan man bruke opp gode ord? Har aldri elsket noen så jeg vet ikke.
Malama Skrevet 9. juni 2005 #15 Skrevet 9. juni 2005 Jeg sier "Jeg elsker deg" mange ganger hver eneste dag! Jeg kan da umulig "bruke opp" ordene. Ja, det er spesielle ord, og de betyr mye, men jeg følre mye, og han er spesiell. Vi sa det til hverandre ganske tidelig. Hadde kjent hverandre en stund og falt for hverandre, så når vi enedlig tillot oss selv å bli sammen, så gikk resten ganske fort. Jeg elsker min samboer. Jeg sier det hver eneste mprgen før vi går hver vår vei for å gå på jobb, jeg skriver det på mail, jeg sier det mange ganger i løpet av dagen. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal "spare på" de ordene. Jeg sparer ikke på følelsene mine, og jeg sparer heller ikke på ordene jeg utrykker dem med. Jeg elsker ham jo. Om et par uker har vi vært sammen i 4 år, min elskede og jeg, og kjærligheten er sterk. Det legger jeg ikke skjul på, og ser ingen grunn til å ikke si det. HAn sier det også mange ganger. Det er deilig å si, og deilig å høre, selv om vi sier det hver dag.
Gjest L O V E Skrevet 9. juni 2005 #16 Skrevet 9. juni 2005 "Jeg elsker deg" er store ord som jeg ikke bruker uten å virkelig mene det. Og i den betydninger legger jeg: Deg vil jeg være sammen med så lenge jeg lever. Da jeg traff samboern sa han det til meg etter et par måneder. Jeg sa det til han etter et drøyt halvår. Da lå jeg inntil ryggen hans og vi hadde nesten sovna: Du, jeg elsker deg! sa jeg. Han bråvåkna, snudde seg rundt, dro meg oppå seg og holdt meg i en knuseklem kjempelenge Etter det har vi sagt det ofte: Sier oftest "jeg er glad i deg" eller "love U", men sier "jeg elsker deg" omtrent en gang om dagen
Arkana Skrevet 9. juni 2005 #17 Skrevet 9. juni 2005 For min del har det ingenting med å bruke opp ordene å gjøre, men det at det føles mer spesielt når jeg sier dem når jeg føler det sterkt. Ingen går rundt med sommerfugler i magen og føler hjertet smelte hele tiden, så jeg velger å si at jeg elsker samboeren min når jeg har disse spesielle følelsene, når jeg er glad i deg ikke strekker til.
Angelizer Skrevet 9. juni 2005 #18 Skrevet 9. juni 2005 Hvorfor skal man ikke si "jeg elsker deg" hver dag hvis man føler det? Det er én ting man ikke kan bruke opp ved å gi/få det ofte og det er kjærlighet. Jeg sier at jeg elsker kjæresten min HVER dag. Jeg føler det, og derfor sier jeg det. Det gir meg en like deilig, god varm følels hver gang. Sier meg enig i dette. Jeg og samboeren min sier det til hverandre flere ganger om dagen. Og disse ordene betyr MYE for meg, selvom jeg og han "slenger dem rundt oss". Når en betyr så mye for hverandre så ser jeg ingen grunn til å "holde tilbake". En vet ikke hvor lang tid en får sammen, så jeg synes det er viktig å leve i nuet og vise hva en føler. Tror vi sa "jeg elsker deg" etter 3-4 måneder, men hadde kjent hverandre i 4 år da vi ble sammen.
Gjest seroxata Skrevet 10. juni 2005 #19 Skrevet 10. juni 2005 jeg har ikke sagt de ordene enda.. og jeg vil være heelt sikker på mine egne følelser før jeg utleverer de til typen... forrige forhold har ikke vært det store, men det jeg er i nå, føler jeg har mye og bygge på.. men jeg kommer ikke til å si det på leeenge enda, det føler jeg,..
Gjest gjesta Skrevet 10. juni 2005 #20 Skrevet 10. juni 2005 eg syns at eg elska deg e veldig sterke ord.. eg og typen min seie det egentlig veldig sjelden, har nesten litt problem med å seie det,(nesten litt for intens eller etlanna) men når vi først sei det e det kjempekoslig! love u og gla i deg seie vi ofte! virka som en del "unge no til dags" sei det titt og stadig til kjærestane sine uten å legge nåke særlig i det.. syns eg blir litt feil! ser på diverse blink sider på nettet osv at 15-16 åringa eeeelska kjærestane sine over alt på jord.. har liksom litt vanskelig for å tru det eg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå