Gå til innhold

2 eller 3 barn? Tanker om å evt måtte være alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er kommet dit at vi vurderer om det er nok med de to vi har eller om vi ønsker et barn til. Økonomisk er det ikke noe problem og tidsmessig skal det også gå fint. 

Det jeg tenker litt på er hvordan det evt. Er å være alene med 3 barn vs 2 barn om vi skulle være så uheldig at en av oss dør. Jeg krisemaksimerer nok, men synes likevel det er noe å tenke på. 

Så er det noen som er alene med 3 små her? Hvordan er hverdagen? Tar gjerne imot andre innvendinger. 

Anonymkode: 5592b...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på hvordan noen gidder å få flere enn max 2 barn? Har selv to barn med 2,5 år imellom. Det var å ta seg vann over hodet for oss. Jeg og mannen ble skilt, hverdagslivet ble for krevende. Men folk er forskjellige. 

Anonymkode: 544ed...fac

• Liker 4
Skrevet

Har tre barn. Ble alenemor. Det var beintøft å være alene med tre.

Anonymkode: 00ae2...aa0

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville fått et barn til hvis dere virkelig vil ha det. Man kan ikke tenke på "hva om dere blir skilt" osv. Jeg har to barn, ble skilt og klarte meg kjempefint. Skulle allikevel ønske at jeg hadde tre barn, men får ikke gjort noe med det nå. Vil dere ha, dere klarer det økonomisk, emosjonelt og har midlene til det, så ville jeg gjort det. Uansett blir det tøft dersom dere går fra hverandre eller opplever dødsfall. 

Anonymkode: d2cff...86d

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte at ett barn fra eller til ikke gjorde noe. Jeg klarer å være alene med 3. Jeg ville ha 3 barn for at de skulle være 3 barn, og ha to søsken. Alltid en å være med.  

Anonymkode: 03688...096

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på hvordan noen gidder å få flere enn max 2 barn? Har selv to barn med 2,5 år imellom. Det var å ta seg vann over hodet for oss. Jeg og mannen ble skilt, hverdagslivet ble for krevende. Men folk er forskjellige. 

Folk er forskjellige,ja. Dere ble skilt etter to barn. Vi ble enda sterkere knyttet etter to barn med 14 måneders avstand. Det var mye arbeid, spesielt i begynnelsen men det knyttet oss. Vi lærte å gjøre alt sammen med de barna vi hadde. Vi hadde ikke mulighet til avlastning heller for mine foreldre ble veldig syke.

etter disse to barna, fikk vi enda ett. Jeg må si at det er den beste avgjørelsen vi har tatt. Er det lett? Nei. Men vi har allerede innarbeidet rutiner så det ble ikke noen stor utfordring. Jeg må legge til at graviditeten og barselen ble magisk med tredjemann. 

Anonymkode: 1eb78...d5f

• Liker 1
Skrevet

Det er definitivt lettere å være alene en hel dag med to enn det er med tre! Men når det er sagt; Nå har minste blitt 1,5 år og nå ser jeg ikke på det som vanskelig, nå kan jeg ta med alle ut, eller gjøre andre ting med alle med. Går bra! Men litt ekstra kav første året til minsten altså. 

Anonymkode: ed1a0...9e0

Skrevet

Takk for svar :)

Kjenner jo på at det er behagelig med to. Regner med det blir travere med tre 😂

Skrevet

Vi har 3 barn (de er 2 år, 3 år og 6 år) og jeg er mye alene med dem , siden mannen jobber mye :) men jeg syns det er helt perfekt med tre barn ❤️ 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tre barn, nå ungdommer. Var alene med dem noen år, og det ville vært direkte løgn å si at det var lett. Man blir nok en del tøffere av å gå igjennom en slik periode i livet, og lærer seg nytten av planlegging og organisering i hverdagen. 😅 Uansett synes jeg at dere burde få en til om det er det dere ønsker dere, det er litt krisemaksimering å tenke slik, synes jeg. Jeg kom meg igjennom det, med mye latter og noen tårer, og har tre flotte unger som jeg selvfølgelig aldri har angret på, uansett tøffe tak. 

Anonymkode: 915d8...34d

Skrevet

Ble helt alene med mine tre da de var 1,3 og 5. 
Nå er de på vei ut av «redet».

Det har vært beintøft til tider, men aller mest fint 😊 Jeg er stolt av den jobben jeg har gjort helt alene, de er flotte ungdommer. Jeg valgte tidlig å ikke prioritere dating/forhold og konsentrerte meg om å gi barna mine best mulig barndom. Tre barn på en mamma er et ganske umulig regnestykke å få til å gå opp om man ikke bortprioriterer voksenlivet noen år. Jeg har reist masse med dem alene, vært på hver eneste cup og kamp. Alt går selvom det har vært tøft til tider.

Anonymkode: c508c...f6d

Skrevet

Jeg har det omtrent som f6d over her. Har vært alene med tre barn siden de var 1, 4 og 7. Mine er også ungdommer nå. Det var ikke i mine tanker engang at jeg skulle ende opp med ansvar og alt alene, men når det nå ble slik, så har det gått fint! Slitsomt? Ja. Men hadde gjerne gjort det igjen! Jeg har også valgt bort evt nytt forhold, og all min tid de første årene gikk til barn, jobb og hus. Vi har ikke hatt det råflott, men har heller ikke manglet noe! Jeg har fulgt dem hele veien til de flotte ungdommene de er i dag, og det har vært helt fantastisk💕 

Anonymkode: 5ec01...206

Gjest Alterego666
Skrevet

Har vært alene med tre. Når de kommer iver en viss alder er de til større hjelp enn byrde. Jeg organiserte plikter og aktiviteter ut fra hva som var best for totaliteten. 
Økonomi har ikke vært en veldig begrensende faktor.

Jo eldre de blir, jo mer glad blir jeg for alle hver og én.

Skrevet

Tusen takk for erfaringer og gode råd! Man vet jo aldri hva livet bringer og det ville være dumt å unngå å få et barn i tilfelle det skulle skje noe... 

Da tror jeg det faktisk blir nr 3 på oss ❤️ trengte bare en liten bekreftelse på at det går fint uansett. 

Skrevet

Advarsel! Ikke gjør det, du vil angre. Du vet hva jeg snakker om...

Anonymkode: 0a2f6...b46

Skrevet
På 11.2.2020 den 19.46, AnonymBruker skrev:

Advarsel! Ikke gjør det, du vil angre. Du vet hva jeg snakker om...

Anonymkode: 0a2f6...b46

Å få 3 barn? 😅

Skrevet
På 11.2.2020 den 10.27, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for erfaringer og gode råd! Man vet jo aldri hva livet bringer og det ville være dumt å unngå å få et barn i tilfelle det skulle skje noe... 

Da tror jeg det faktisk blir nr 3 på oss ❤️ trengte bare en liten bekreftelse på at det går fint uansett. 

Det livet er dritt, jeg lover deg. Livet med barn er helvete og dritt. Ikke gjør det! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...