AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Sliter med å få meg jobb, da jeg ikke har noe utdannelse, så tenker nå å bli helsefagarbeider. Jeg vet hvor jeg kan jobbe, men hvor sannsynlig er det å få jobbe 8-16 i dette yrket? Jeg er alene med ett barn på 9 år, uten familie/barnepass i umiddelbar nærhet. Men jeg klarer ikke å finne noe annet yrke som kan passe meg.. Er redd for å bruke mange år på skole/praksis, og ende opp med bare deltid/kvelder/helger. Anonymkode: 8ec16...204
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Du må regne med kvelder og helger. Søke barnevakt? Anonymkode: 615e2...de3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #3 Skrevet 10. februar 2020 Hadde jeg ikke gjort. Du kommer til å måtte jobbe helger og kvelder. Dessuten er det svært vanskelig å få noen særlig stor stillingsstørrelse som helsefagarbeider. Sykepleiere og vernepleiere som tar over. Anonymkode: 7cd10...ed1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #4 Skrevet 10. februar 2020 Så og si umulig å få en 8-16 jobb som helsefagarbeider og ihvertfall som nyutdannet. Det er vanskelig nok å få en stor stilling. Mange har små stillinger og må jobbe ekstra vakter for å få nok timer. Hva med apotekteknikker (og ikke velge et apotek på senteret), helsesekretær, tannhelsesekretær eller barne og ungdomsarbeider? Anonymkode: bda7a...553
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #5 Skrevet 10. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så og si umulig å få en 8-16 jobb som helsefagarbeider og ihvertfall som nyutdannet. Det er vanskelig nok å få en stor stilling. Mange har små stillinger og må jobbe ekstra vakter for å få nok timer. Hva med apotekteknikker (og ikke velge et apotek på senteret), helsesekretær, tannhelsesekretær eller barne og ungdomsarbeider? Anonymkode: bda7a...553 Grisevanskelig å få jobb som helsesekretær i hvertfall og apotektekniker og tannhelsesekretær også. Det er ikke mange av disse stillingene og de blir sjelden utlyst. Anonymkode: e4e0c...e9a
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #6 Skrevet 10. februar 2020 Som helsefagarbeider så må du regne med å jobbe turnus, dag, kveld, helger og helligdager. Det tas ikke hensyn hverken til at du har barn eller er alene med barn. Anonymkode: caf49...52a
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #7 Skrevet 11. februar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Så og si umulig å få en 8-16 jobb som helsefagarbeider og ihvertfall som nyutdannet. Det er vanskelig nok å få en stor stilling. Mange har små stillinger og må jobbe ekstra vakter for å få nok timer. Hva med apotekteknikker (og ikke velge et apotek på senteret), helsesekretær, tannhelsesekretær eller barne og ungdomsarbeider? Anonymkode: bda7a...553 Helsesekrerær er enda vanskeligere enn helsefagarbeider. Så det er ikke lurt. Anonymkode: 7cd10...ed1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #8 Skrevet 11. februar 2020 Helt urealistisk å få dagjobb, da jobbens natur er døgnet rundt-service. Todelt turnus med helger er det beste du kan få. Kjenner en sykepleier som er alenemor, hun jobber natt og barnet er med på jobb, og sover i sovepose i sofaen på pauserommet. Men det er og blir en nødløsning for en som allerede hadde turnusjobb da hun ble alene. Anonymkode: 314b1...264
EvaLena Skrevet 11. februar 2020 #9 Skrevet 11. februar 2020 Frarådet sterkt det yrket. Ei venninne av meg jobber med det og til dags dato har hun ikke 100% stilling. Det er mye ledig, men kun deltid som feks 17%, 23% osv. Hun har 60% og må ta ekstravakter for å klare seg økonomisk. Det er ikke hver mnd hun får jobbet opp til 100% heller. Hun jobbet skift, helger og røde dager. Hun angrer veldig på den utdannelsen.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #10 Skrevet 11. februar 2020 Dessverre er det urealistisk å jobbe dagtid mandag-fredag som helsefagarbeider. Vanskelig å få full stilling også. Selv er jeg helsefagarbeider og store drømmen min er å jobbe mandag-fredag og dagtid, men jeg må kikke på stillinger som ikke er relevante til min utdanning. Jeg vet dagavdeling er dagtid, men i vår kommune er det ingen som slutter der før de er pensjonister og det er mange om beinet. anbefaler ikke yrket, både pga arbeidstid, mulighet for jobb, tyngde og lønn Anonymkode: 18056...446
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #11 Skrevet 11. februar 2020 Enig med flere her, det er så og si umulig å få 100 prosent jobb, hvertfall her i Oslo og omegn. Man må jobbe helger, kveld og dag. Anonymkode: bfe54...ac0
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #12 Skrevet 11. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med flere her, det er så og si umulig å få 100 prosent jobb, hvertfall her i Oslo og omegn. Man må jobbe helger, kveld og dag. Anonymkode: bfe54...ac0 Dette tror jeg gjelder for hele landet. Det er vanskelig å få 100% i det yrket. I tillegg er det dårlig betalt i forhold til hvor slitsomt det er å jobbe i f.eks pleien. Man er bundet til å jobbe helger, gjerne mer enn hver 3 hvis man trenger flere vakter, for ikke p snakke om helligdager. Turnusbarn vokser opp med å ikke ha de samme tradisjonene som andre da mor/ foreldre må jobbe på røde dager. Observerer at flere og flere fraråder folk og ta utdannelse og jobb i helsevesenet, spesielt jobber innen pleien som også har ukurante arbeidstider. Har selv frarådet det i lang tid. Tror det må et skikkelig lønnsløft i helsevesenet for å få noen til å ta den type utdannelser og jobber. Anonymkode: caf49...52a
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #13 Skrevet 11. februar 2020 Helt urealistisk med 8-16. Det er et turnusyrke, og man får ikke tilrettelagt så mye som dette pga barn. Kan faktisk ikke komme på noe sted HFA gjør det? Det finnes noen ytterst få dagstillinger for helsesekretærer og noen få for sykepleiere - men ikke HFA. Anonymkode: 46042...6cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå