Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 22 år og jobber i butikk. Har gjort det i to år. Hva er tariffen i butikk? Har fått ny jobb og fikk beskjed om at de ligger litt under tariff.

Anonymkode: 43f64...946

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på om det er tariff, men standard for det området jeg jobber er 159,53kr i timen + eventuelt UB tillegg om man jobber over 50 timer i måneden

Anonymkode: bae0f...349

Skrevet
Akkurat nå, 14.09.2019 skrev:

Hva slags butikk er dette? 

Rema 1000. Er det lite eller mye siden du spør?

Skrevet

Dersom vedkommende har sendt inn skolepapirer, og har vitnemål, så skal vedkommende starte på trinn 3. 
For å gå opp neste trinn, så må vedkommende være ansatt i en viss prosent(husker ikke ekstakt, tror det er over 50%) Hvis det er for liten prosent, til at hun går opp i år, går vedkommende opp neste år, altså annenhvert år. 

Anonymkode: 70a87...5b5

Skrevet
2 minutter siden, 14.09.2019 skrev:

LITE! Se hva jeg har svart TS over.

Får jo bare noen kroner mer i timen ved lønnstrinn 3 da. Har ikke dette som en fast jobb, men som en side jobb. Angående UB vet jeg ikke om det er feil at jeg må jobbe mer enn 50 timer i måneden for å få det eller ikke?!

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får jo bare noen kroner mer i timen ved lønnstrinn 3 da. Har ikke dette som en fast jobb, men som en side jobb. Angående UB vet jeg ikke om det er feil at jeg må jobbe mer enn 50 timer i måneden for å få det eller ikke?!

Men om ikke butikken er organisert trenger de ikke å følge traiffen og reglene for ub tillegg. Så det viktigste å få klarhet i er om butikken du jobber i er organisert.

Anonymkode: 7d6ab...cb9

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om ikke butikken er organisert trenger de ikke å følge traiffen og reglene for ub tillegg. Så det viktigste å få klarhet i er om butikken du jobber i er organisert.

Anonymkode: 7d6ab...cb9

23 minutter siden, 14.09.2019 skrev:

LITE! Se hva jeg har svart TS over.

I arbeidskontrakten min så står dette under lønn:

Arbeidstaker har rett til tarifflønn i henhold til gjeldende tariff.

Mens dette står under ikke tariffavtale:

Arbeidsforholdet reguleres ikke av tariffavtale, dog slik at arbeidstakers rett til pauser, ferie og lønn skal være i samsvar med den til enhver tid gjeldende tariffavtale, for tiden Landsoverenskomsten mellom Virke og Handel og kontor.

Så betyr det da at jeg har rett til tariffavtalen? Og i så fall hvilket lønnstrinn er gjeldene? Skjønner ikke helt slikt

Skrevet

Kan noen enkelt forklare hva som må til for å rykke opp et lønnstrinn? 

Noen steder har jeg lest det går på antall år mens andre steder alder? Hva er rett?

Må arbeidserfaringen være relevant eller holder det med å ha jobbet med hva som helst.

Og hva dersom man har f.eks har vært sykemeldt ett år...hva da

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, maga skrev:

Kan noen enkelt forklare hva som må til for å rykke opp et lønnstrinn? 

Noen steder har jeg lest det går på antall år mens andre steder alder? Hva er rett?

Må arbeidserfaringen være relevant eller holder det med å ha jobbet med hva som helst.

Og hva dersom man har f.eks har vært sykemeldt ett år...hva da

"En medarbeider som jobber under 15 t/uke må jobbe 2 år før de skal reguleres et trinn. De som jobber over 15 t/uke reguleres et trinn pr år. Hvis arbeidstaker er 18 år skal han/hun ha trinn 1 uansett om de ikke har erfaring, samme gjelder hvis de er over 25 år, da skal de ha lønnstrinn 3 uansett om de ikke har tidligere erfaring. Hvis en arbeidstaker har bestått en eksamen fra videregående som gir studiekompetanse, skal også han/hun ha minimum lønnstrinn 3."

Klippet herfra: http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=742

Anonymkode: 90100...316

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...