Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke hobbyer eller frivillig arbeid har du deltatt i, og har du fått venner gjennom noen av aktivitetene? Selv er jeg 33 år, og skulle gjerne fått flere venner. Gjerne uten barn da jeg ikke har det selv, og bare har venner med barn.

Anonymkode: 96504...f6e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer faktisk på om dette med vennskap gjennom frivillig arbeid selv. Har nettopp meldt meg på frivillig arbeid som skal skje om en liten stund, er veldig spent og gruer meg. Kommer folk med en venn, kommer de fleste alene, kjenner mange hverandre?

Anonymkode: 1acff...d2e

Skrevet

Hund! Fått mange nye venner gjennom å være i et hundemiljø der vi trener, går på kurs og deltar på stevner. 

• Liker 2
Skrevet

Hund her også, blitt kjent med mange via diverse kurs. I tillegg er det ei turløype her i byen der den som vil kan møte opp på ettermiddagen for å gå tur sammen med hundene 

Jeg gikk inn i en kvinnelosje for noen år siden, og der fikk jeg mange nye venninner. Eller søstre som vi kaller oss; er utrolig inkluderende og alle stiller opp for hverandre. Losjen har blitt min andre familie :) er du med i en losje så er du aldri ensom 

Et annet tips for å bli kjent med folk kan være å melde deg inn i en øl eller vinklubb. Jeg er ikke det selv, men vet at det er flere sånne klubber her i byen, og de møtes ofte og det er veldig sosialt. 

Hvis du kan å strikke eller noe annet håndarbeid så arrangeres det ofte strikketreff eller strikkekafeer, der er det en potensiell mulighet for nye vennskap. 

Liker du fotball så kan du melde deg inn i den lokale supporterklubben 

Ellers er det helt sikkert mange andre ting som klatreklubb, turgruppe i regi av DNT, sykkelgruppe.. sjekk ut hvilke foreninger som finnes der du bor. Det finnes helt sikkert lokal fb-gruppe for ting som skjer som du kan melde deg inn i for å få et overblikk. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg mente frivillig arbeid, som dyrebeskyttelsen og Røde kors. Jeg har dessverre ikke mulighet til å ha hund. 

Skrevet

Mannen min har gode venner i koret sitt, de møtes ofte utenom.

Jeg er også med på en aktivitet, men er ikke så sosial av meg. Det gir meg mye å møte folk på aktiviteten en gang i uka, men har ikke noe behov for mer utover det. :)  De fleste er ca dobbelt så gamle som meg der uansett...

Jeg ville blitt med på quiz, det er kjempesosialt, og min type folk (som jeg har mye til felles med) møtes der. Et fast quiz-lag som går på pubquiz en gang i uken. Men selvfølgelig, da må man jo først kjenne noen for å kunne bli med i dette laget...

Anonymkode: b665d...ff1

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg har fått venner gjennom trening, lokalpolitikk og aktiviteter med og for egne barn. Har også fått en rekke bekjentskaper ved å være en som engasjerer seg i lokalmiljøet.

Gjest Heartgirl
Skrevet

Jeg har fått gode venner gjennom kor, trening og turgruppe :) 

Skrevet
35 minutter siden, Heartgirl skrev:

Jeg har fått gode venner gjennom kor, trening og turgruppe :) 

Hvilken turgruppe? Her jeg bor ser det ut som det er mest eldre som er med i turgrupper. Eller så er det turgruppe for barn, har vært med der noen ganger med barnet mitt.

• Liker 1
Skrevet

Ser mange har nevnt hund her. Det kan man jo kombinere med frivillig arbeid også - Norske redningshunder :) 

Skrevet

Skulle gjerne hatt hund, men har ikke mulighet.

Skrevet

Hvis det er frivillig arbeid du er mest interessert i så kan du sjekke ut ditt lokale Røde kors. Men ha i bakhodet at det kan til tider være krevende arbeid, f.eks når man må ut på leteaksjon og redningsaksjon i all slags vær og terreng. Gjerne på ugunstige tidspunkt. Venninna mi er i Røde kors, og det er av og til både fysisk og psykisk tungt (f.eks når de er å leter etter noen som har gjemt seg bort for å ta selvmord) 

Det er helt sikkert andre frivillige organisasjoner der du bor også; f.eks rettet mot flyktninger, narkomane og alkoholikere, besøksvenn til eldre 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, skruf skrev:

Hvis det er frivillig arbeid du er mest interessert i så kan du sjekke ut ditt lokale Røde kors. Men ha i bakhodet at det kan til tider være krevende arbeid, f.eks når man må ut på leteaksjon og redningsaksjon i all slags vær og terreng. Gjerne på ugunstige tidspunkt. Venninna mi er i Røde kors, og det er av og til både fysisk og psykisk tungt (f.eks når de er å leter etter noen som har gjemt seg bort for å ta selvmord) 

Det er helt sikkert andre frivillige organisasjoner der du bor også; f.eks rettet mot flyktninger, narkomane og alkoholikere, besøksvenn til eldre 

Mange steder har jo også røde kors annet frivillig arbeide enn kun redningsgruppe? 

Vet de har besøksvenn her i byen f.eks :) 

Anonymkode: 0c382...b06

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange steder har jo også røde kors annet frivillig arbeide enn kun redningsgruppe? 

Vet de har besøksvenn her i byen f.eks :) 

Anonymkode: 0c382...b06

Mulig det varierer fra by til by; her omfatter det lokale Røde kors alt, både redning, besøksvenn, forebyggende arbeid, sanitet på arrangementer (som f.eks festivaler), kursing av førstehjelp....helt sikkert mere jeg ikke kommer på i farta :) 

Jeg synes det med flyktninger høres interessant ut og er noe jeg kunne vurdert; de har bl.a leksehjelp til både barn og til voksne som tar norskkurs. Likedan er det opprettet en slags kafé som drives av flyktninger og frivillige. Og da det var på det mest intense for noen år siden så var det mye innsamling av klær, leker, utstyr osv 

Skrevet
På 10.2.2020 den 8.09, skruf skrev:

Jeg gikk inn i en kvinnelosje for noen år siden, og der fikk jeg mange nye venninner. Eller søstre som vi kaller oss; er utrolig inkluderende og alle stiller opp for hverandre. Losjen har blitt min andre familie :) er du med i en losje så er du aldri ensom 

Hva gjør dere i en losje, og hvordan blir man medlem der? 

Anonymkode: 4bcda...05d

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere i en losje, og hvordan blir man medlem der? 

Anonymkode: 4bcda...05d

Det er litt omfattende å forklare, men vi driver endel med frivillig arbeid og veldedighet, både lokalt her vi bor men også internasjonalt. Losjevirksomheten er landsomfattende likedan finnes den i endel andre land i verden også. Noe som er skikkelig fint, for hvis man flytter til en ny plass her i Norge eller i et land der losjen er etablert så er man fortsatt medlem og kan be om overflytting og på den måten blir man fort kjent og får et nettverk på sin nye hjemplass. 

Man kan ikke melde seg inn i en losje, men man blir invitert av noen som allerede er medlem hvis du har interesse av losjevirksomhet.  Å gå inn i losjen er i allefall noe av det beste jeg har gjort, jeg føler at jeg har fått en stor familie og et enormt nettverk. Er ikke ensom når jeg har losjen :)  Hvis du vil så kan du gjerne sende meg en PM så kan jeg fortelle mere :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...