AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 En bekjent av meg har alltid slitt veldig psykisk, og har gjennom hele ungdommen og nå som voksen vært mer innlagt i institusjon enn hun har vært hjemme. Hun er samboer med en kjent rusmisbruker, og de er åpenbart et veldig kaotisk par. For en del år siden ble hun gravid, og barnevernet tok ungen like etter fødsel. En stund etterpå ble hun gravid igjen, også den ungen tatt bort like etter fødsel. Nå er hun forsyne meg gravid en tredje gang, og skriver lange innlegg på Facebook om det grusomme barnevernet som også denne gangen har fattet vedtak om omsorgsovertakelse like etter fødsel. Hvorfor nekter enkelte å gi seg? Én ting er belastningen på barnevernet og de få beredskap- og fosterhjemmene de har til rådighet, en annen ting er belastningen på barna som må vokse opp som «barnevernsbarn»? Hvorfor evner ikke enkelte å tenke lenger enn sin egen nesetipp - hvorfor driver noen på slik? Det sier jo seg selv at de ikke egner seg som foreldre når far er tung rusmisbruker og mor er mer innlagt enn hjemme.. Hvorfor kan ingen sette en stopper for denne reproduksjonsaktiviteten? Jeg begriper ikke. Synes så synd i ungene, håper virkelig de har fått og får stabile og gode fosterhjem! Anonymkode: 68ad2...8ae 37
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Jeg synes også ufattelig synd på barna, men tvangssterilisering et vel ikke noe man gjør i Norge. Anonymkode: f5343...44f 18
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 Hvis disse to foreldrene hadde hatt selvinnsikt, hadde de ikke vært der de er.... du kan desverre ikke forvente mer av enkelte. Anonymkode: 6074b...990 14
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #4 Skrevet 10. februar 2020 Stor mangel på selvinnsikt, mindre smarte og stor svikt i refleksjon. Enig i alt du skrev ts. bare trist. Mor blir ikke mere frisk av å produsere barn som blir fratatt Anonymkode: c2091...6cc 9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #5 Skrevet 10. februar 2020 Blir ungene hentet ved fødsel, unngår de stigmaet med å være barnehjemsbarn. De vokser opp som biologisk barn, uten bagasjen fra tidligere oppvekst. Anonymkode: 75607...f9d 20
Hentacruel Skrevet 10. februar 2020 #6 Skrevet 10. februar 2020 Hva mener du er galt med å holde på sånn da ts? Kanskje hun har lyst til å være mor uten å være foresatt.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #7 Skrevet 10. februar 2020 1 minutt siden, Hentacruel skrev: Hva mener du er galt med å holde på sånn da ts? Kanskje hun har lyst til å være mor uten å være foresatt. Skriver du i søvne? Anonymkode: 592d7...13a 30
Hentacruel Skrevet 10. februar 2020 #8 Skrevet 10. februar 2020 Just now, AnonymBruker said: Skriver du i søvne? Anonymkode: 592d7...13a Er du så trøtt?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #9 Skrevet 10. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blir ungene hentet ved fødsel, unngår de stigmaet med å være barnehjemsbarn. De vokser opp som biologisk barn, uten bagasjen fra tidligere oppvekst. Anonymkode: 75607...f9d Så lenge de får ett stabilt, trygt fosterhjem ja - men man risikerer jo at de blir kasteballer i systemet alt fra babyalder 1 minutt siden, Hentacruel skrev: Hva mener du er galt med å holde på sånn da ts? Kanskje hun har lyst til å være mor uten å være foresatt. Sinnsykt egoistisk. Som skrevet, både fordi hun produserer barn som «bruker opp» sårt trengte fosterhjemsplasser bare fordi hun vil ha barn hun åpenbart ikke kan ta seg av. I tillegg til at barna må vokse opp med barnevernet i livet sitt og svært ustabile biologiske foreldre. Anonymkode: 68ad2...8ae 17
Hentacruel Skrevet 10. februar 2020 #10 Skrevet 10. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sinnsykt egoistisk. Som skrevet, både fordi hun produserer barn som «bruker opp» sårt trengte fosterhjemsplasser bare fordi hun vil ha barn hun åpenbart ikke kan ta seg av. I tillegg til at barna må vokse opp med barnevernet i livet sitt og svært ustabile biologiske foreldre. Anonymkode: 68ad2...8ae Hvordan er det egoistisk mener du?
Silva Pluvialis Skrevet 10. februar 2020 #11 Skrevet 10. februar 2020 Jeg begriper heller ikke at de får flere barn etter å ha blitt fratatt flere av BV. Det er ufattelig trist. Å få barn er ikke en menneskerettighet. 13
Silva Pluvialis Skrevet 10. februar 2020 #12 Skrevet 10. februar 2020 2 minutter siden, Hentacruel skrev: Hvordan er det egoistisk mener du? Selvfølgelig er det egoistisk å sette barn til verden man ikke er i stand til å ta seg av. Det gjør jo barna skadelidende. Omsorgssvikt i spedbarnsalder kan gi nevrobiologisk skjevutvikling og forårsake livslange psykiske skader. 18
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #13 Skrevet 10. februar 2020 Noen burde ikke få barn! En av dem er søster til min samboer. Hun har nå to barn, begge ukjent far.Hun jobber ikke på grunn av psykisk sykdom. Hun bor hjemme hos sine foreldre slik som de kan ta vare på hennes barn. Anonymkode: a6fbb...34b 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #14 Skrevet 10. februar 2020 Går du inn for tvangssterilisering...? Heil H... Anonymkode: 4b79c...e6d 6
bustelise Skrevet 10. februar 2020 #15 Skrevet 10. februar 2020 27 minutter siden, Gorilla skrev: Jeg begriper heller ikke at de får flere barn etter å ha blitt fratatt flere av BV. Det er ufattelig trist. Å få barn er ikke en menneskerettighet. Ironisk nok så er det faktisk en menneskerett å kunne få barn. Selv om jeg langt på vei er enig i at den rettigheten kanskje burde blitt diskutert litt nærmere. 7
Silva Pluvialis Skrevet 10. februar 2020 #16 Skrevet 10. februar 2020 1 minutt siden, bustelise skrev: Ironisk nok så er det faktisk en menneskerett å kunne få barn. Selv om jeg langt på vei er enig i at den rettigheten kanskje burde blitt diskutert litt nærmere. Det sier seg selv at noen ikke bør få barn om de allerede har mistet flere til BV. Da er jo noe veldig galt! Alltid veldig trist med voksne mennesker uten selvinnsikt. 1
bustelise Skrevet 10. februar 2020 #17 Skrevet 10. februar 2020 Akkurat nå, Gorilla skrev: Det sier seg selv at noen ikke bør få barn om de allerede har mistet flere til BV. Da er jo noe veldig galt! Alltid veldig trist med voksne mennesker uten selvinnsikt. Jeg er helt enig med deg. Jeg mener faktisk at det er et fåtall som egentlig «burde» få barn. «Fåtall», som i «under halvparten». Men så er det nå en gang slik at «The Universal Declaration of Human Rights» inneholder et avsnitt om «Reproductive rights», der det står: Sitat All couples and individuals have the basic right to decide freely and responsibly the number and spacing of their children and to have the information, education and means to do so Mer lesing, for spesielt interesserte, her. 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #18 Skrevet 10. februar 2020 Hovedsakelig to ting : manglende selvinnsikt og følelsen av berettigelse. De mener genuint at de har rett til å få og gjøre det samme som alle andre. Den manglende selvinnsikten stopper dem fra å innse at de ikke burde. Anonymkode: 7e0ad...0e2 10
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #19 Skrevet 10. februar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går du inn for tvangssterilisering...? Heil H... Anonymkode: 4b79c...e6d Nå var det vel ikke bare han som drev med sånt, de steriliserte psykisk utviklingshemmede lenge etter han forsvant. Må være bedre å sterilisere enn å belaste det offentlige og de stakkkars barna som blir produsert! Anonymkode: 9e245...6c7 2
Hentacruel Skrevet 10. februar 2020 #20 Skrevet 10. februar 2020 1 hour ago, Gorilla said: Selvfølgelig er det egoistisk å sette barn til verden man ikke er i stand til å ta seg av. Det gjør jo barna skadelidende. Omsorgssvikt i spedbarnsalder kan gi nevrobiologisk skjevutvikling og forårsake livslange psykiske skader. Og hvorfor mener du det er egoistisk da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå