AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Jeg trenger desperat tips og råd! Jeg skal sette sammen en romantisk middag hjemme hos meg på valentines day. Har truffet en jente nå en liten stund, men det er fortsatt nytt og jeg ønsker å imponere. Mine kjøkkenegenskaper vil jeg klassifisere som middels+ men trenger ideer til en treretters som ikke er for enkel, men ikke altfor komplisert og fancy heller. Gjerne også tips om drikke som passer ved siden av. Takk for alle svar! Anonymkode: 692ba...4d8
Brunello Skrevet 10. februar 2020 #2 Skrevet 10. februar 2020 Risotto med hummer, reinsdyr ytrefilet med rødvinskokt pære, jordskokkpuré og rødvinssaus. Panna cotta med pasjonsfrukt-saus. Vin: forrett, en vin basert på charddonay. Dersom budsjettet tillater en sentralburgunder. Hovedrett: Barolo. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #3 Skrevet 10. februar 2020 Forrett: Dersom hun liker sjømat: blåkjellsuppe i liten skål. Basert på hvitvin, fløte, chili, hvitløk og dryss vårløk på toppen. Tørr hvitvin. Om hun ikke liker det: hjemmelaget tomatsuppe med krutonger, en dæsj fløte/rømme og revet mozarella på toppen. Basilikum som pynt. Hovedrett: hva med hjemmelaget italiensk pizza med sprø bunn? Du kan lage og kjevle ut deigen. Sett ovnen på når dere spiser forretten. Også kan dere lage gøye, gode, vågale pizza med ulikt fyll. Litt gøy å gjøre noe sammen, flørte litt også blir man kjent gjennom hva man liker/ikke liker osv. God, litt fyldig rødvin. Om ikke pizza ville jeg gått for baconsurret indrefilet med salte småpoteter, smørdampet brokkoli og gulrot (gjerne hel med grønn kvast på) og rødvinssaus. Dessert: dyppe oppskjært frukt i smeltet sjokolade? Eller jordbær med vaniljeis, kanskje hjemmelaget? Prosecco Anonymkode: 1eb3f...373
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #4 Skrevet 11. februar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Forrett: Dersom hun liker sjømat: blåkjellsuppe i liten skål. Basert på hvitvin, fløte, chili, hvitløk og dryss vårløk på toppen. Tørr hvitvin. Om hun ikke liker det: hjemmelaget tomatsuppe med krutonger, en dæsj fløte/rømme og revet mozarella på toppen. Basilikum som pynt. Hovedrett: hva med hjemmelaget italiensk pizza med sprø bunn? Du kan lage og kjevle ut deigen. Sett ovnen på når dere spiser forretten. Også kan dere lage gøye, gode, vågale pizza med ulikt fyll. Litt gøy å gjøre noe sammen, flørte litt også blir man kjent gjennom hva man liker/ikke liker osv. God, litt fyldig rødvin. Om ikke pizza ville jeg gått for baconsurret indrefilet med salte småpoteter, smørdampet brokkoli og gulrot (gjerne hel med grønn kvast på) og rødvinssaus. Dessert: dyppe oppskjært frukt i smeltet sjokolade? Eller jordbær med vaniljeis, kanskje hjemmelaget? Prosecco Anonymkode: 1eb3f...373 Vil ikke prosecco virke fryktelig surt ved siden av søte bær, sjokolade og iskrem? Anonymkode: 60fa3...93c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå