Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her så har vært på tidlig ultralyd? Evt hvilken uke var du i, og hva kunne man se eller ikke se? :) Og noen så har opplevd at man feks var kortere/lengre på vei enn hva man hadde regnet ut, etter å vært på tidlig UL?

Anonymkode: cb771...5b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her så har vært på tidlig ultralyd? Evt hvilken uke var du i, og hva kunne man se eller ikke se? :) Og noen så har opplevd at man feks var kortere/lengre på vei enn hva man hadde regnet ut, etter å vært på tidlig UL?

Jeg har tatt tidlig ultralyd, uke 7. Du kan se om fosteret er levende og et bankende hjerte. Ellers kan gynekologen estimere hvor langt du er på vei. 

Anonymkode: 39cf6...105

Skrevet

Jeg var i uke 9. Fikk se et lite levende foster med nydelig bankende hjerte. Jordmor målte baby å sa termin nok stemte. Dette ble endret med to dager på ordinær ultralyd.

Anonymkode: b6feb...9fc

Skrevet

Har vert i uke 6,7,9,11 og 12 i ulike svangerskap. Fikk mest ut av de i uke 11 og 12. I uke 6 og 7 var det kun for å se om det var liv.

Skrevet
8 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Har vert i uke 6,7,9,11 og 12 i ulike svangerskap. Fikk mest ut av de i uke 11 og 12. I uke 6 og 7 var det kun for å se om det var liv.

Samme. 

Anonymkode: e46ee...b28

Skrevet
11 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Hva kunne du se i uke 12? 🙈. Jeg skal på tidlig ul neste uke og da er jeg 12 uker. Var aldri på tidlig ul med de to andre så lurer litt på hva vi kan forvente oss ☺️

Anonymkode: f8fec...f8a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva kunne du se i uke 12? 🙈. Jeg skal på tidlig ul neste uke og da er jeg 12 uker. Var aldri på tidlig ul med de to andre så lurer litt på hva vi kan forvente oss ☺️

Anonymkode: f8fec...f8a

Det var et uproposjonert mini-menneske som tok salto og svømte rundt inni der ❤️ De tok mål og såg at de de kunne se var greit :) og så fikk vi høre hjertelyden. 

Skrevet

Var i uke 14, jordmoren var såpass sikker på kjønn at hun fortalte det, rett.. Fødte også på dagen hun ga termin ☺️ fikk se en rar liten baby 😅

Skrevet

Er det normalt at man ikke kan se noe på innvendig ultralyd i uke 5+4? Uke beregnet etter siste mens, så ikke sikkert det et riktig, men om noen har opplevd det, men kanskje sett noe senere?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt at man ikke kan se noe på innvendig ultralyd i uke 5+4? Uke beregnet etter siste mens, så ikke sikkert det et riktig, men om noen har opplevd det, men kanskje sett noe senere?

Ja, det er veldig vanlig! Embryo har såvidt krøllet seg sammen fra å være flatt som en pannekake til å bli et rør, og celleansamlingen som blir til hjertet etterhvert starter å slå rundt dag noen-å-tyve etter befruktning.. Og alt er fremdeles veeeelig lite. Og hvis eggløsningsdagen er noen dager til eller fra, som den ofte er, så ser man veldig lite. Ville ventet til tidligst uke 7. 

Anonymkode: ed6f0...3ab

Skrevet

Uke 7+3, men ble flyttet fram til 8+3 - fikk se en liten vitaminbjørn med hjerte som slo :)

Uke 13+4, flyttet et par/tre dager bakover - fikk se en liten baby med alle kroppsdeler og et hjerte som slo. Brukte rundt én time på ultralyden da gynekologen viste oss alle kroppsdeler, organer, så på nakkefold osv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...