Gå til innhold

Søvn for jente 18 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har datteren vår slitt med søvnen. Hun bruker lang tid på å sovne om kveldene, ofte 60-90 minutter, og våkner i tillegg mange ganger om natten fra kl 23-06. Så når kl nærmer seg 06, sovner hun plutselig og sover 3 timer uavbrutt. Frem til for et par uker siden, har hun sovet godt fra 19 til 06.

Hun går i bhg og sover fra 11 til 12.30/13.00 de dagene hun er der. Hun kan gå og har en fin språkutvikling. Det virker ikke som at hun er syk eller har tannutbrudd.. 

Har dere noen gode tips? Det er utrolig slitsomt for oss alle 😥😴😴😴

Når legger deres barn på den alderen seg? Hvor mye sover de, hvilke rutiner har dere? 

Anonymkode: 6cad4...64d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min yngste er 18 mnd. Har akkurat brukt 2,5 time på å få henne til å sove, bruker alt fra 30 min til 2,5 time, som regel rundt en time minst. Inntil nylig hadde hun mange oppvåkninger på natt. Hun våkner fortsatt som regel en 3-4 ganger, men finner ofte søvnen igjen selv når vi hysjer litt. Sover veldig tungt om morgenen og er det helg kan hun sove til 8-9. I barnehagen sover hun ca 2 timer fra rundt 12.00 etter de har spist. 

Hun var mye verre før, hadde opp til 12 oppvåkninger og vanskelig å få til å sove igjen. Nå er det mest slitsomt med at leggingen tar såpass lang tid. Hun er sta som et esel. 

Anonymkode: 13486...d6c

• Liker 1
Skrevet

Takk for at du deler erfaringen din

Anonymkode: 6cad4...64d

Skrevet

Hvor lang tid har det vart? Har du lest om 18 month sleep regression? Det er visstnok ganske vanlig at barn plutselig begynner å sove dårligere  ved 18 måneders alder. Min er bare 16 måneder. 
Han legger seg rundt kl 18.30-19, legger han aldri senere enn 5 timer etter han våknet fra luren sin. Han sover en lur på dagen fra ca 12-14-14.30. Han våkner 6-7 om morgenen. Han bruker aldri lang tid på å sovne, men han våkner en gang eller to på natten ca 2-3 ganger i uka fremdeles. 

Anonymkode: e404c...0a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...