AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Har en venninne som hater matlagning og har sluttet å lage middag til seg selv i hverdagen. Tror hun vil spare kaloriene og at det er litt av grunnen. Hun er alenemor og lager middag til barnet sitt. Men hun spiser stort sett knekkebrød med pålegg eller salat når barnet spiser middag. Er ikke dette litt synd for barnet? De får ikke en felles middagstradisjon. Hun har delt omsorg, men middagssituasjonen virker ikke helt ok likevel, synes jeg. Hva mener dere andre? Anonymkode: c4527...9b1
Monky Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en venninne som hater matlagning og har sluttet å lage middag til seg selv i hverdagen. Tror hun vil spare kaloriene og at det er litt av grunnen. Hun er alenemor og lager middag til barnet sitt. Men hun spiser stort sett knekkebrød med pålegg eller salat når barnet spiser middag. Er ikke dette litt synd for barnet? De får ikke en felles middagstradisjon. Hun har delt omsorg, men middagssituasjonen virker ikke helt ok likevel, synes jeg. Hva mener dere andre? Anonymkode: c4527...9b1 Not your business 47
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 Jeg mener at du skal passe på deg selv! Anonymkode: 62d18...df2 19
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 Kommer an på hvor gammelt barnet er. Jeg vokste opp med en slik mor, husker jeg gruet meg til å bli voksen for da kunne ikke jeg heller spise. Fikk dårlig samvittighet over å spise selv når hun ikke spiste. Som tolvåring utviklet jeg spiseforstyrrelser. Anonymkode: 64e6e...496 20
GammelKaktus Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 Herlighet, alt man skal legge seg opp i... 11
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 Barn i barnehage/skole spiser sammen, og har ulik matpakke. Tror barnet er vant
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 Ring bv!!!!! Eller ikke. Mammapoliti i et nøtteskall.... Anonymkode: 26aa1...153 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #8 Skrevet 9. februar 2020 Jeg pleier vanlegvis ikke å svare hvis jeg er enig med alle svar, men nå gjør jeg det fordi du må virkelig lære å feie for din egen dør. Dette er en bagatell! Vi har alle, du også, ting vi gjør som ikke er 100% optimalt. Men det er godt nok! Anonymkode: db5ac...32e 9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #9 Skrevet 9. februar 2020 Hun spiser jo knekkebrød eller salater. Hva er utfordringen din? Anonymkode: 330d9...a0f 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #10 Skrevet 9. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har en venninne som hater matlagning og har sluttet å lage middag til seg selv i hverdagen. Tror hun vil spare kaloriene og at det er litt av grunnen. Hun er alenemor og lager middag til barnet sitt. Men hun spiser stort sett knekkebrød med pålegg eller salat når barnet spiser middag. Er ikke dette litt synd for barnet? De får ikke en felles middagstradisjon. Hun har delt omsorg, men middagssituasjonen virker ikke helt ok likevel, synes jeg. Hva mener dere andre? Anonymkode: c4527...9b1 Ja, dette er vel synd både for ungen og for venninnen din. Hvor gammelt er dette barnet? Hun burde jo lage middag de begge kan spise Anonymkode: 6c512...48c 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #11 Skrevet 9. februar 2020 Kanskje hun sparer penger? Jeg er ikke noe middagsmenneske selv, kanskje hun foretrekker Knekkebrød? Anonymkode: b2a68...9ac 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #12 Skrevet 9. februar 2020 Har et par venninner og alenemødre som har gjort det samme. Det var fordi de hadde rævva råd, og ville at barnet i det minste skulle slippe og gå sulten. Anonymkode: 47952...a72 20
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #13 Skrevet 9. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har alle, du også, ting vi gjør som ikke er 100% optimalt. Men det er godt nok! Dette! 100 ganger dette! Anonymkode: 47952...a72 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #15 Skrevet 9. februar 2020 Vel i perioder har jeg hatt så jævlig dårlig råd som aleneforsørger, at jeg har lagd middag til mitt barn, uten å ha råd til å lage samme maten til meg selv. Vi har likevel sittet ved samme bord og spist sammen, og mitt barn får alltid sunn middag med grønnsaker til, uansett hva jeg må spare inn på å spise selv.. Håper DU slipper å oppleve fattigdom ts.. Anonymkode: 6bbd4...4f7 9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #16 Skrevet 9. februar 2020 Mamma og pappa lot ofte være å spise middag, for at vi skulle få spise. Anonymkode: 14668...d94 3
Ludovica- Skrevet 9. februar 2020 #17 Skrevet 9. februar 2020 (endret) Siden mange reagerte veldig på spørsmålet, jeg syns ikke det er noe galt i å spørre om det. Jeg tenker at jeg syns det er litt synd. Om det skyldes dårlig råd kunne man kanskje likevel hatt litt middag på egen tallerken, men mest til barnet. Dette fordi barn tidlig føler på at de er annerledes, og fordi det er viktig å skape gode vibber rundt spisesituasjoner som barnet tar med seg i voksen alder. For å unngå f.eks det en ab skriver over her. Spiseforstyrrelser eller et forstyrret spisemønster. Endret 9. februar 2020 av Ludovica- 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #18 Skrevet 9. februar 2020 1 minutt siden, Ludovica- said: Jeg tenker at jeg syns det er litt synd. Om det skyldes dårlig råd kunne man kanskje likevel hatt litt middag på egen tallerken, men mest til barnet. Dette fordi barn tidlig føler på at de er annerledes, og fordi det er viktig å skape gode vibber rundt spisesituasjoner som barnet tar med seg i voksen alder. For å unngå f.eks det en ab skriver over her. Spiseforstyrrelser eller et forstyrret spisemønster. Ja. Du tenker barnet ikke synes det er bittelitt rart at mamma spiser mindre enn det hun gjør? Apropos spiseforstyrrelse. Anonymkode: db5ac...32e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #19 Skrevet 9. februar 2020 2 minutter siden, Ludovica- skrev: Siden mange reagerte veldig på spørsmålet, jeg syns ikke det er noe galt i å spørre om det. Jeg tenker at jeg syns det er litt synd. Om det skyldes dårlig råd kunne man kanskje likevel hatt litt middag på egen tallerken, men mest til barnet. Dette fordi barn tidlig føler på at de er annerledes, og fordi det er viktig å skape gode vibber rundt spisesituasjoner som barnet tar med seg i voksen alder. For å unngå f.eks det en ab skriver over her. Spiseforstyrrelser eller et forstyrret spisemønster. Du, det har gått helt fint med barna til mine venninner. Selv om de måtte se på at mamma spiste havregryn til middag. Anonymkode: 47952...a72 1
Ludovica- Skrevet 9. februar 2020 #20 Skrevet 9. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Du tenker barnet ikke synes det er bittelitt rart at mamma spiser mindre enn det hun gjør? Apropos spiseforstyrrelse. Anonymkode: db5ac...32e Jeg tenker at det er hyggelig å spise sammen. Og at det ikke er noe fasitsvar på hva som er best. Men at det må være lov å stille spørsmål, og at man kan se ting fra ulike vinkler 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du, det har gått helt fint med barna til mine venninner. Selv om de måtte se på at mamma spiste havregryn til middag. Anonymkode: 47952...a72 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå