AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Jeg har hatt en jeg har definert som relativt nær venninne hittil. Siden vi er 30 så har vi hvert vårt å styre med og har de siste årene bare kommunisert regelmessig på meldinger og møtt hverandre i anledninger slik som bursdager, samt noen kaffedates. Sånn blir det egentlig med flere av mine venninner nå som folk har samboere, barn etc. Det som overrasket meg var at jeg her om dagen fant ut at hun hadde giftet seg for over 1 år siden. Vi har faktisk sett hverandre i mellomtiden og hun nevnte ingenting om det, snakket om bryllup som om det var noe frem i tid. Jeg forstår ikke hvordan man kan unnlate å fortelle noe så stort - det er jo ikke farlig om jeg ikke ble invitert, helt innafor med mindre bryllup etc. En annen ting som plutselig kom ut var at hun skal føde om 3 måneder. Jeg er selv 3 mnd på VEI og hadde tenkt å fortelle henne den store nyheten fordi jeg følte hun var nær meg nok til å få vite om det. Men nå blir det jo bare rart. Hadde jeg ikke spesifikt spurt om hvordan det går og hinta om at hun hadde endret etternavn på sosiale medier, så lurer jeg virkelig på når jeg skulle få vite disse to store nyhetene. Så spørsmålet er: er hun egentlig en nær venninne av meg? Eller bør jeg innse at jeg er typ langt uti et eller annet sted i hennes krets? I så fall vil jeg faktisk ikke invitere henne i min bursdag feks, for det er plassmangel og jeg har andre jeg heller vil be. Anonymkode: f2400...9ff
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Hun nok dessverre ikke på deg som særlig nær, med mindre hun er et av disse menneskene som ikke er glad i å snakke om personlige ting. Da vil hun nok holde det kort og konsist når du spør om den slags ting også. Anonymkode: e2fee...b82 2
Gjest Lasox Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 (endret) Må nok bare innse at hun ikke ser på deg som en nær venn som du liker å tro det, dessverre. Eller så ville det ha vært naturlig å si ifra om bryllup og barn mye tidligere. Vil nok påstå at dere er bare bekjente. Endret 9. februar 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #4 Skrevet 10. februar 2020 Du er nok mer en bekjent for henne... Opplever det samme som deg og syns det er overraskende og sårende men nå har jeg lært Anonymkode: 4e78f...c85
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #5 Skrevet 10. februar 2020 23 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har hatt en jeg har definert som relativt nær venninne hittil. Siden vi er 30 så har vi hvert vårt å styre med og har de siste årene bare kommunisert regelmessig på meldinger og møtt hverandre i anledninger slik som bursdager, samt noen kaffedates. Sånn blir det egentlig med flere av mine venninner nå som folk har samboere, barn etc. Det som overrasket meg var at jeg her om dagen fant ut at hun hadde giftet seg for over 1 år siden. Vi har faktisk sett hverandre i mellomtiden og hun nevnte ingenting om det, snakket om bryllup som om det var noe frem i tid. Jeg forstår ikke hvordan man kan unnlate å fortelle noe så stort - det er jo ikke farlig om jeg ikke ble invitert, helt innafor med mindre bryllup etc. En annen ting som plutselig kom ut var at hun skal føde om 3 måneder. Jeg er selv 3 mnd på VEI og hadde tenkt å fortelle henne den store nyheten fordi jeg følte hun var nær meg nok til å få vite om det. Men nå blir det jo bare rart. Hadde jeg ikke spesifikt spurt om hvordan det går og hinta om at hun hadde endret etternavn på sosiale medier, så lurer jeg virkelig på når jeg skulle få vite disse to store nyhetene. Så spørsmålet er: er hun egentlig en nær venninne av meg? Eller bør jeg innse at jeg er typ langt uti et eller annet sted i hennes krets? I så fall vil jeg faktisk ikke invitere henne i min bursdag feks, for det er plassmangel og jeg har andre jeg heller vil be. Anonymkode: f2400...9ff Da høres det jo ikke ut som hun egentlig er en nær venn for deg heller? Jeg synes også dette kan være litt vanskelig. Har opplevd et par ganger at noen jeg trodde var venner ikke var det, og også en gang motsatt: Jeg trodde vi var bekjente/i ferd med å bli venner, også fikk jeg plutselig høre at jeg var blitt omtalt som hennes beste venn. Akkurat det var jo forsåvidt bare koselig. Anonymkode: 62d97...323
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #6 Skrevet 10. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er nok mer en bekjent for henne... Opplever det samme som deg og syns det er overraskende og sårende men nå har jeg lært Anonymkode: 4e78f...c85 Ja det er jo nettopp det det er, for er jo ikke akkurat små nyheter. Og kanskje verst at hun løyv da vi møttes tydeligvis flere måneder i etterkant av bryllupet. Skjønner liksom ikke problemet med å fortelle om det. Jeg blir langt mer såret av å høre om sånt bakveien drit lenge etter enn å ikke bli bedt i bryllup. Har full forståelse for at bryllup er svindyrt og at hver ekstra gjest er x ant tusenlapper. Mange jeg selv er venn med jeg ikke kunne invitert i mitt eget den gangen det blir aktuelt. Men akkurat fortelle om det i etterkant i det minste, når man treffes, ville jeg gjort. Her snakket vi liksom om det som om det var frem i tid og nå føler jeg meg bare som en idiot som gledet meg på hennes vegne osv. Anonymkode: f2400...9ff
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #7 Skrevet 10. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da høres det jo ikke ut som hun egentlig er en nær venn for deg heller? Jeg synes også dette kan være litt vanskelig. Har opplevd et par ganger at noen jeg trodde var venner ikke var det, og også en gang motsatt: Jeg trodde vi var bekjente/i ferd med å bli venner, også fikk jeg plutselig høre at jeg var blitt omtalt som hennes beste venn. Akkurat det var jo forsåvidt bare koselig. Anonymkode: 62d97...323 Altså her er jo nær og veldig nær etc vanskelig å definere. Akkurat nå har jeg for en gangs skyld lyst til å gå ut og spise med de nærmeste og ikke invitere hele «venninnegjengen» min. Hun var definitivt langt mer enn bekjent for meg, derfor jeg skulle til å fortelle henne min store nyhet om at jeg er 3 mnd på vei. Men det ble liksom ikke noe av når disse andre tingene plutselig kom frem i samtalen. Anonymkode: f2400...9ff
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #8 Skrevet 11. februar 2020 Kan hun være en stressa og distré person som glemmer hvem hun forteller ting til? Min søster er sånn som enten ikke forteller deg noenting eller så får du servert den samme nyheten åtte ganger på rad. Hun tror at hun har fortalt om store hendelser og så blir hun lei seg over at folk ikke nevner det igjen, men så viser det seg at hun ikke har nevnt det for dem i det hele tatt. Anonymkode: bf999...292
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå