Catzy Skrevet 7. juni 2005 #1 Skrevet 7. juni 2005 Vi har fått en gave fra noen ingen av oss aner hvem er. Men det er en del av serviset vårt, så noen må ha visst hva vi ønsket oss. Vi lurte på om det var levert til feil bryllup på hotellet, men jeg har sjekket med butikken, og ingen i hele Oslo skulle få levert gaver fra det serviset i helga. Så hva gjør vi da med gaven fra "Nille og Bobo"? Dvs hvordan i all verden skal vi få takket for den? Og hett tips til dere som skal gi gaver til folk som ikke pakker opp selv: skriv tydelig navn, så man vet hvem som har gitt hva! Særlig hvis det er type venner-til-foreldrene-relasjoner på gang. Vi lurer på om det er foreldre til venner eller noe sånn, for hverken mamma eller svigermor aner hvem folka er heller. Catzy - (nesten) ferdig med å registrere gaver og givere
Kristin S Skrevet 7. juni 2005 #2 Skrevet 7. juni 2005 Dere får høre med vennene deres også da..Se om noen av dem vet hvem det er. Men er jo litt rart at dere ikke vet hvem det er.. Helt sikkert at det ikke kan ha blitt levert feil? Hvis dere ikke finner ut hvem det er fra, så er det ikke stort å gjøre med det! Men jeg hadde vært utrolig nysgjerrig da! hehe...Er ingen naboer i nærheten som det kunne vært fra?
tommeline Skrevet 7. juni 2005 #3 Skrevet 7. juni 2005 Så lenge dere ikke finner ut hvem det er så er det jo ikke mulig å takke... Sto det Nille og Bobo? Da høres det jo ut som kallenavn på noen eller navn på kjæledyr...
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2005 #4 Skrevet 8. juni 2005 Håper du finner ut av det da. Enig med Catzy her at skriv T Y D E L I G navn på kortet for det er ikke så lett for de som pakker opp å tyde alle håndskrifter.
Gjest Brudeberta Skrevet 8. juni 2005 #5 Skrevet 8. juni 2005 Nææh, så pussig da! Nille og Bobo hørtes jo ut som to dyr ja, kanskje kaniner;-)
Gjest brud i sommer Skrevet 8. juni 2005 #6 Skrevet 8. juni 2005 Hvis det er noen form for lokalavis, kan du jo sette inn en generell "tusen takk for all oppmerksomhet i anledning vårt bryllup.. " osv.. Men dette må være veldig kjedelig.. Hvem har mottatt gaven? Den må jo ha kommet seg inn på gavebordet på et vis..? Tror jeg ville sjekket den veien. Ellers får du tenke gjennom evt. kollegaer, naboer, foreldres venner, venners foreldre (da vil vel venner kunne si noe om det, regner med at du er åpen om at det er kommet en gave dere ikke kjenner avsender på..), gamle barnepiker/dagmammaer (utrolig hvem som tenker på deg på en slik dag, selv om du ikke har hatt kontakt med de på 20 år..) Lykke til med detektivarbeidet.
BergensBrud05 Skrevet 8. juni 2005 #7 Skrevet 8. juni 2005 Hvis folk skriver under med kjælenavn, tenker jeg i hvert fall at det enten er noen som er så nærme dere at de regner med å bli gjenkjent - eller at det er noen som bare ville gi en liten oppmerksomhet, og ikke forventer takkekort e.l. Nå er jo ikke en servisedel bare en liten oppmerksomhet, da, men det er rart med folk..
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2005 #8 Skrevet 8. juni 2005 Ikke kjenner du igjen håndskriftet på kortet heller. Du får ta med kortet og vise det litt rundt, kanskje andre kjenner igjen skriften
Fakse Skrevet 8. juni 2005 #9 Skrevet 8. juni 2005 Dere kan vel ikke gjøre så mye mer enn å spre rundt hos venner og slektninger at dere lurer på hvem "Nille og Bobo" er...
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2005 #10 Skrevet 8. juni 2005 Vi fikk en grønn plante av noen som mannen hadde jobbet for ved en anledning for mange år siden - som han overhode ikke kjenner, men er i slekt med langt, langt uti. Vi stusset litt begge to, men det er jo hyggelig med oppmerksomhet. Håper dere finner ut av hvem gaven kommer fra! Ingen venner som har spilt dere et puss heller, vel? :klø: Tenker på de merkelige navnene... K
Lia Skrevet 8. juni 2005 #11 Skrevet 8. juni 2005 For mange år siden fikk jeg et julekort fra et par i Sverige. Adressert til meg. Kunne ikke være til noen andre heller, da jeg er den eneste i Norge som heter det jeg heter. Jeg vet til dags dato ikke hvem de menneskene som sendte kortet er. Ville spurt litt rundt i vennekretsen/familien, jeg. Vi fikk en gave fra noen som hverken mannen min eller jeg visste hvem var. Men så viste det seg at det var venner av foreldrene til mannen.
Catzy Skrevet 8. juni 2005 Forfatter #12 Skrevet 8. juni 2005 De hadde undertegnet med ordentlige navn, det var jeg som anonymiserte. Vi spurte noen venner i dag, og de mente at det kanskje var eksdama til bestis av mannen min, som han hadde vært sammen med for lenge, lenge siden. Kanskje. Jaja, da har vi i hvertfall en start... Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå