AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Hei! jeg kjenner en kvinne som introduserer barnet sitt for flere forskjellige menn hvert år. Dette barnet mistet pappaen sin da det var ett og et halvt år gammel, siden den tid er det vel flere håndfuller med menn som mor har introdusert barnet for. Dette barnet er i dag 10 år gammelt, og det siste året har mor hatt to samboere:))) jeg står riktig nok ganske nær denne kvinnen, Og hun er åpen med meg om alt, så jeg vet nå virkelig hva jeg snakker om. Men hun sier hver eneste gang at dette var siste gangen, og hun hører ikke på oss når vi sier at hun bør tenke på barnet sitt. Det er helt okei at hun har et privatliv, er med menn og alt det der, men at hun skal følelsesmessig dra inn barnet sitt i HVERT forhold, la den nye mannen flytte inn, og at det er over etter 2-3 mnd - det synes jeg ikke er greit. For hun ser ikke hvor mye det skader ungen, som er blitt over gjennomsnittet bøllete, ekkel, spydig, frekk, og skal alltid ha oppmerksomhet(slik var han ikke for et år siden, da var barnet snilt som et lam). Hun ser kun seg selv og sine behov, nå har hun fått seg enda en ny «love of her life» for en mnd siden, og hun drar barnet sitt inn som om det var håndvesken hennes. (opp i alt dette her, er det veldig mange andre ting hun gjør feil valg og prioriteringer, så det er flere ting jeg ser på som røde lys. Blandt annet gidder hun ikke jobbe, er hjemme hele tiden, noe barnet lærer av, så barnet får være hjemme med henne pga «helseproblemer», men egentlig er det for å sitte hjemme å spille. Dette er ett eksempel. Et annet er en forferdelig feil prioritering på økonomi, tar tatoveringer istedenfor å betale regninger. Og planlegger bryllup før hun betaler ned en krone på lånet sitt) ikke er det bare barnet sitt hun drar med i «fallet», men det er også dette barnet som er der i avlastningshjem to helger i mnd. Da drar hun med seg begge barna til denne nye mannen, og jeg synes det er AAAAALT FOR TIDLIG, etter litt over en mnd. Jeg kjenner hele familien rundt henne også(mor, far etc), og ingen har orket å møte denne mannen engang fordi denne kvinnen bytter mann fortere enn vi skifter underklær omtrent. Så ingen av dem har giddet å brydd seg om det, og det er kjempetrist!! jeg har sagt ifra så mange ganger at hun BØR vente med å finne seg ny, hun trenger ikke laste ned tinder dagen etter et brudd, hun trenger ikke dra inn barnet sitt etter 2 uker, hun MÅ SLUTTE å leve på en rosa sky som består av ting som den virkelige verden ikke består av. Men hun hører ikke, verken på meg eller noen andre i familien! Og da begynner jeg å lure, er det på tide å melde fra til noen? Når hun ikke hører eller tar hensyn til noen andre enn seg selv? jeg er altså så nervøs for utviklingen til dette barnet hennes, hvordan barnet blir påvirket til å være en drittsekk, sitter hjemme og spiser snop og spiller hele dagen, og ikke respekterer voksne eller barn. For når barnet gjør noe galt, så sier hun ikke ifra, hun venter på at noen andre skal ta ansvar! Og dette barnet må ha grenser, og ha en forelder som har et sunt og realistisk syn på verden. Og det er absolutt ikke lett for meg å evt måtte melde fra, for jeg er veldig glad i begge to(om ikke alle tre, mor, barn, barn i avlastning). Noen som har noen innspill på hva jeg evt KAN gjøre? Anonymkode: a5226...b8f 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Jeg skjønner bekymringen din. Barnet får nok lite oppmerksomhet hjemme da morens oppmerksomhet gis til mannfolkene. Jeg ville gjerne snakket med noen i familien om du har god tone med noen der. De bryr seg vel om barnet har det bra? Anonymkode: 5e471...375 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 Hvordan i huleste kan dette mennesket få være avlaster for noen? Hun bedriver omsorgssvikt, en bekymringsmelding er på sin plass her. Anonymkode: 98d4e...8e7 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner bekymringen din. Barnet får nok lite oppmerksomhet hjemme da morens oppmerksomhet gis til mannfolkene. Jeg ville gjerne snakket med noen i familien om du har god tone med noen der. De bryr seg vel om barnet har det bra? Anonymkode: 5e471...375 Alle sier det samme, men ingen gjør noe fordi de er glade i barnet og redd for å miste det.. men familien er stor, så barnet kan vet bo hos noen av de andre(tenker jeg umiddelbart).. synes hele settingen er bare kjempetrist! At barnet alltid må «konkurrere» på feil områder! Anonymkode: a5226...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 Har en elev i klassen vi også(2.trinn) hvis mor har hatt flere kjærester og samboere de siste par årene, flytte inn, flytte ut..."hele tiden". Ungen er hos far en helg i mnd ca.. Hun jobber turnus og jeg vet ungen må stå opp og ordne seg selv på morgenen, da mor er på jobb. Ungen har mye problemer på skolen, ihvertfall sosialt, som vi andre foreldre også ser. Jeg sier ikke at det er kun kjernefamilien og mor i redusert stilling som funker..men vi er flere som synes dette tilfellet er noget spesielt. Anonymkode: 4a0ea...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en elev i klassen vi også(2.trinn) hvis mor har hatt flere kjærester og samboere de siste par årene, flytte inn, flytte ut..."hele tiden". Ungen er hos far en helg i mnd ca.. Hun jobber turnus og jeg vet ungen må stå opp og ordne seg selv på morgenen, da mor er på jobb. Ungen har mye problemer på skolen, ihvertfall sosialt, som vi andre foreldre også ser. Jeg sier ikke at det er kun kjernefamilien og mor i redusert stilling som funker..men vi er flere som synes dette tilfellet er noget spesielt. Anonymkode: 4a0ea...1ca Hva gjør dere med dette problemet? ts Anonymkode: a5226...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en elev i klassen vi også(2.trinn) hvis mor har hatt flere kjærester og samboere de siste par årene, flytte inn, flytte ut..."hele tiden". Ungen er hos far en helg i mnd ca.. Hun jobber turnus og jeg vet ungen må stå opp og ordne seg selv på morgenen, da mor er på jobb. Ungen har mye problemer på skolen, ihvertfall sosialt, som vi andre foreldre også ser. Jeg sier ikke at det er kun kjernefamilien og mor i redusert stilling som funker..men vi er flere som synes dette tilfellet er noget spesielt. Anonymkode: 4a0ea...1ca Har dere pratet med mor? Anonymkode: a5316...b31 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #8 Skrevet 9. februar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en elev i klassen vi også(2.trinn) hvis mor har hatt flere kjærester og samboere de siste par årene, flytte inn, flytte ut..."hele tiden". Ungen er hos far en helg i mnd ca.. Hun jobber turnus og jeg vet ungen må stå opp og ordne seg selv på morgenen, da mor er på jobb. Ungen har mye problemer på skolen, ihvertfall sosialt, som vi andre foreldre også ser. Jeg sier ikke at det er kun kjernefamilien og mor i redusert stilling som funker..men vi er flere som synes dette tilfellet er noget spesielt. Anonymkode: 4a0ea...1ca Bygdedyra stikker hodene sammen? Anonymkode: e7cee...bad 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #9 Skrevet 9. februar 2020 Forstår jeg deg riktig, når et annet barn er der i avlastningstiltak, annenhver helg? Og som også får dratt nye menn inn i livet sitt jevnlig? Og får sitte og spille og spise snop? Det er jo det glade vannvidd isåfall. Anonymkode: d4b62...c99 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #10 Skrevet 9. februar 2020 Kontakt BV om dette avlastninsbarnet. Kanskje de gir mor noen råd også mtp. hennes eget barn. Anonymkode: 3bcd4...57b 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #11 Skrevet 9. februar 2020 Vokste opp med en jente som hadde en slik mor. Da vi begynte på u-skolen hadde hun debutert seksuelt for lenge siden og hadde sikkert allerede i åttende klasse hatt flere sexpartnere enn jeg har hatt på et 40 år langt liv. På videregående fikk hun på en annen skole enn meg, men ryktene gikk foran henne. Jeg møtte henne så på fester. Første gang lå hun på et spisebord, 17 år gammel og hadde sex med fire forskjellige menn. Jeg gikk derifra fordi det var så flaut. Vi havnet på nasj og der var det på nytt nye menn. Flere. Hun var helt ødelagt. Mistet kontakten med henne naturlig nok, men det var ille hvilket syn hun hadde på menn..... søkte bekreftelse på alle de feile stedene hele livet. Trist Anonymkode: d4676...a90 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #12 Skrevet 9. februar 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Har en elev i klassen vi også(2.trinn) hvis mor har hatt flere kjærester og samboere de siste par årene, flytte inn, flytte ut..."hele tiden". Ungen er hos far en helg i mnd ca.. Hun jobber turnus og jeg vet ungen må stå opp og ordne seg selv på morgenen, da mor er på jobb. Ungen har mye problemer på skolen, ihvertfall sosialt, som vi andre foreldre også ser. Jeg sier ikke at det er kun kjernefamilien og mor i redusert stilling som funker..men vi er flere som synes dette tilfellet er noget spesielt. Anonymkode: 4a0ea...1ca Du har kontaktet bv regner jeg med? Anonymkode: d4676...a90 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #13 Skrevet 9. februar 2020 Dette gjør barnet og avlastningsbarnet så sinnsykt utsatt for seksuelle overgrep. Stefar er den mest sannsynlige forgriperen mot barn. Se for deg sannsynligheten når stefar skiftes ut et par ganger i året. Bekymringsmelding! Anonymkode: d6ada...822 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #14 Skrevet 9. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vokste opp med en jente som hadde en slik mor. Da vi begynte på u-skolen hadde hun debutert seksuelt for lenge siden og hadde sikkert allerede i åttende klasse hatt flere sexpartnere enn jeg har hatt på et 40 år langt liv. På videregående fikk hun på en annen skole enn meg, men ryktene gikk foran henne. Jeg møtte henne så på fester. Første gang lå hun på et spisebord, 17 år gammel og hadde sex med fire forskjellige menn. Jeg gikk derifra fordi det var så flaut. Vi havnet på nasj og der var det på nytt nye menn. Flere. Hun var helt ødelagt. Mistet kontakten med henne naturlig nok, men det var ille hvilket syn hun hadde på menn..... søkte bekreftelse på alle de feile stedene hele livet. Trist Anonymkode: d4676...a90 Stor sannsynlighet for at hun ble utsatt for seksuelle overgrep fra disse beilerne til en ukritisk og naiv mor, og at dette lå bak oppførselen. Anonymkode: d6ada...822
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #15 Skrevet 9. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Stor sannsynlighet for at hun ble utsatt for seksuelle overgrep fra disse beilerne til en ukritisk og naiv mor, og at dette lå bak oppførselen. Anonymkode: d6ada...822 Ja, jeg tenker jo det i dag. Men tenker også at mor var et forbilde og dermed lærte henne hva som var viktig for en kvinne her i verden. Hun fikk tidlig inprentet at hennes egenverd lå i hvordan menn så på henne. Anonymkode: d4676...a90
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #16 Skrevet 9. februar 2020 Dette må tas tak i. Jeg hadde også en mor som byttet samboere og kjærester fryktelig mange ganger. Familien reagerte, men det fortsatte. Jeg ønsker ikke utdype alle mine problemer, men det var ikke bra for meg. Jeg slet da og jeg sliter med flere ting nå som jeg tror kommer fra alle de årene. Jeg er snart 30. Anonymkode: 44cd8...b9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå