Gå til innhold

dere som får barn etter dere er uføre. Er ikke det litt egoistisk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det er det. Det har jeg allerede bestemt meg at ikke kommer til å gå i mitt tilfelle da jeg er såpass syk at jeg ikke har noe overskudd til noe, ikke noe av det jeg vil gjøre heller. De som tror at uføre får masse tid til å gjøre ting de liker, NEI. Det er en grunn til at man er syk.

Dette er sikkert ikke lov å si: Men skulle ønske assistert selvmord ble mer akseptert, jeg vet at jeg kommer til å leve resten av livet mitt veldig utenom det vanlige. Og det er vanskelig å leve med... Når mine foreldre går bort en dag, så sitter jeg sannsynligivs igjen med null nettverk.

Anonymkode: 56c92...02e

• Liker 19
Skrevet

Here we go again🙄

Anonymkode: a3ab7...0ac

• Liker 25
Skrevet

Jeg er ufør pga psykiske lidelser, og det er mye av grunnen til at jeg ikke tenker å få barn. Jeg slipper heldigvis å være redd for å plutselig bli gravid uten å bruke prevensjon,siden jeg ikke har sex med menn. 😉

Anonymkode: 049c9...b54

• Liker 13
Skrevet

Mange klarer å ta vare på seg selv, barnet sitt og husholdningen, men de klarer ikke å være i jobb i tillegg, derfor blir de ufør. Det er mange grader av å være dårlig, mange klarer ikke å ta seg av seg selv en gang og da klarer de selvfølgelig ikke et vi selvfølgelig ikke et barn i tillegg, iallfall ikke hvis de er alene forsørger. 

Anonymkode: 49a58...72c

• Liker 9
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nå snakker jeg ikke om de som har blitt syke etter de har fått barn. det er selvfølgelig mulig og bli syk for alle og da er det på en måte greit, siden man ikke kunne forutse noe slikt. 

Men nå snakker jeg om de som får barn etter de har blitt uføre.  Man er jo ufør grunnet man er såppass alvorlig syk at man ikke klarer og stå i arbeidslivet. Er man ufør av fysiske årsaker holder det jo ikke kun og ha vondt i ryggen lenger , eller en liten lammelse i et bein eller en arm.blir man ufør av fysiske årsaker pleier det å være alvorlige ting bak.  Og så  er det mange som sier at man kan ha gode peioder og dårlige perioder. Dette er sant. Men tror du ikke barnet blir påvirket av de dårlige periodene ? Også lurer jeg på en ting. Hvis man klarer å løfte barnet sitt selv , kle på seg selv, dusje selv, lage mat til seg selv og gå selv ute .klarer å trille barnevogn og gjøre rent i sitt eget hus uten hjemmesykepleie eller BPA. Om du klarer alle disse tingene selv , men fortsatt er ufør grunnet fysiske ting. Hvorfor? Hørt mange si at at de klarer det huslige men må hvile resten av dagen pga de er slitne. Dette påvirker vel barnet om man har lange dårlige perioder.

Så finnes det jo de som er uføre grunnet psykiske ting. Og da skal det psykiske hindre deg såppass mye at du ikke er i stand til å jobbe. Det dreier seg ikke om litt angst og depresjon. da blir du ikke ufør. Det dreier seg da om tunge psykiske lidelser. Er det bra at barn vokser opp rundt dette ?  Hvis man er såppas psykisk syk at man ikke kan jobbe. Vil jo dette påvirke barnet. Man blir jo uføre om man er så psykisk  syk at man selv ikke har kontroll. Men klarer man å ha kontroll med et barn rundt seg da ? Også syntes det er rart at man klarer å ta seg av et barn enten fysisk eller psykisk. Men ikke er i stand til å jobbe med noe som helst. Nå snakker jeg heller ikke om de som er 50 % prosent ufør. De kan sikkert klare å ta seg av et barn. Men de som er er 100 prosent ufør er de jeg snakker om.

Anonymkode: 74412...8ef

Uføre kan være minst like bra foreldre som de som er i fullt arbeid. Det handler om at du ønsker barn, og vil gi barn tid og kjærlighet over mange år. Ikke alle i fulle jobber er i stand til dette. 

• Liker 20
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det flaut å skrive et sånt innlegg som viser tydelig hvor lite du klarer å sette deg inn i andres situasjoner?

Anonymkode: ac6d9...1c2

Men, når man ikke greier å sette seg inn i andres situasjoner, er det ikke bedre å spørre og prøve å forstå? Jeg lurer litt på dette selv jeg, så vær gjerne vennlig og opplys oss. Følte du deg truffet? Sett oss gjerne inn i din situasjon.

Anonymkode: 01fb5...f42

• Liker 38
Skrevet

Mener du uføre er en slags pariakaste som ikke skal ha lov til å oppleve gleden ved å få barn? Litt av et menneskesyn! 

Anonymkode: 8efab...b73

• Liker 15
Gjest HunSomSaDetRettUt
Skrevet

Kjærlige foreldre er bedre enn rike foreldre. Ingen har fått traumer av å ikke ha iphone🙄

Skrevet
Just now, Castor Troy said:

Uføre kan være minst like bra foreldre som de som er i fullt arbeid. Det handler om at du ønsker barn, og vil gi barn tid og kjærlighet over mange år. Ikke alle i fulle jobber er i stand til dette. 

Har du eksempler på tilstander som kan gjøre deg ufør, hvor du er i stand til å ta vare på barn? Dømmer ikke, bare lurer.

• Liker 36
Skrevet
2 minutter siden, Castor Troy skrev:

👏👏👏👏👏

Anonymkode: a3ab7...0ac

• Liker 6
Skrevet

Å få barn  eller ikke, er i alle tilfellet egoistisk.

Anonymkode: 909aa...25f

• Liker 17
Skrevet

Når karrièrekvinnene ikke vil ha barn, da får vel vi uføre ta den jobben. Slik at karrièrekvinnene ta regningen. 

Anonymkode: da14b...1d9

• Liker 11
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nå snakker jeg ikke om de som har blitt syke etter de har fått barn. det er selvfølgelig mulig og bli syk for alle og da er det på en måte greit, siden man ikke kunne forutse noe slikt. 

Men nå snakker jeg om de som får barn etter de har blitt uføre.  Man er jo ufør grunnet man er såppass alvorlig syk at man ikke klarer og stå i arbeidslivet. Er man ufør av fysiske årsaker holder det jo ikke kun og ha vondt i ryggen lenger , eller en liten lammelse i et bein eller en arm.blir man ufør av fysiske årsaker pleier det å være alvorlige ting bak.  Og så  er det mange som sier at man kan ha gode peioder og dårlige perioder. Dette er sant. Men tror du ikke barnet blir påvirket av de dårlige periodene ? Også lurer jeg på en ting. Hvis man klarer å løfte barnet sitt selv , kle på seg selv, dusje selv, lage mat til seg selv og gå selv ute .klarer å trille barnevogn og gjøre rent i sitt eget hus uten hjemmesykepleie eller BPA. Om du klarer alle disse tingene selv , men fortsatt er ufør grunnet fysiske ting. Hvorfor? Hørt mange si at at de klarer det huslige men må hvile resten av dagen pga de er slitne. Dette påvirker vel barnet om man har lange dårlige perioder.

Så finnes det jo de som er uføre grunnet psykiske ting. Og da skal det psykiske hindre deg såppass mye at du ikke er i stand til å jobbe. Det dreier seg ikke om litt angst og depresjon. da blir du ikke ufør. Det dreier seg da om tunge psykiske lidelser. Er det bra at barn vokser opp rundt dette ?  Hvis man er såppas psykisk syk at man ikke kan jobbe. Vil jo dette påvirke barnet. Man blir jo uføre om man er så psykisk  syk at man selv ikke har kontroll. Men klarer man å ha kontroll med et barn rundt seg da ? Også syntes det er rart at man klarer å ta seg av et barn enten fysisk eller psykisk. Men ikke er i stand til å jobbe med noe som helst. Nå snakker jeg heller ikke om de som er 50 % prosent ufør. De kan sikkert klare å ta seg av et barn. Men de som er er 100 prosent ufør er de jeg snakker om.

Jeg må si at jeg har lurt litt selv noen ganger når folk rundt meg, på uføretrygd, klarer å få 1-2-3-4 barn uten om og men. Jeg var i jobb, fikk et barn og ble alvorlig syk. Tanken på å sette flere barn til meg er helt fjern, men jeg vet ikke? Kanskje fordi at de på uføretrygd ikke har opplevd noe annet og det er dem? Jeg vet jo hvordan det er å være frisk og jeg vet at jeg kan gi så mye mer. Det er jo det som stopper meg, men andre som ikke har opplevd det er vel noe som man ikke tenker over? Sukk. Det blir bare spekulasjoner. 

Anonymkode: f9ae2...e2b

• Liker 30
Skrevet
3 minutter siden, HunSomSaDetRettUt said:

Kjærlige foreldre er bedre enn rike foreldre. Ingen har fått traumer av å ikke ha iphone🙄

Tror ikke det var økonomien til uføre som var kilden til spørsmålet her, men helsesituasjonen som gjør at de ikke er i stand til å jobbe i det hele tatt... Hvordan påvirker dette et barn?

• Liker 42
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener du uføre er en slags pariakaste som ikke skal ha lov til å oppleve gleden ved å få barn? Litt av et menneskesyn! 

Anonymkode: 8efab...b73

dette mener jeg ikke. Men det jeg prøver å si at for å bli ufør skal man være alvorlig syk enten fysisk eller psykisk eller begge dela. Og om man er såppass syk at man er 100 % ufør så er jo også barn en jobb. Både fysisk og psykisk.

• Liker 19
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du eksempler på tilstander som kan gjøre deg ufør, hvor du er i stand til å ta vare på barn? Dømmer ikke, bare lurer.

Håndverkere som har belastende jobber for rygg og knær kan bli uføre. Renholdsarbeidere og butikkmedarbeidere kan slite med det samme. Man ender opp med en kropp som ikke orker hard belastning lenger, men man kan fungere likevel. 

• Liker 4
Skrevet
Just now, Castor Troy said:

Håndverkere som har belastende jobber for rygg og knær kan bli uføre. Renholdsarbeidere og butikkmedarbeidere kan slite med det samme. Man ender opp med en kropp som ikke orker hard belastning lenger, men man kan fungere likevel. 

Blir man 100% ufør da? Skal ikke nav forsøke å finne jobber til dem som ikke er så fysisk belastende? Omskolering, videreutdanning? Eksamensvakt, kundeservice? Selge ting som ikke er tunge å bære?

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...