AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Del Skrevet 9. februar 2020 Vi skal reise til Malta i slutten av april. Noen som har vært der og har tips til hvor på øya man bør bo og hva man bør oppleve? Tenker å kanskje bo to forskjellige steder i løpet av turen for å få både by og strand feks, men er litt usikker. Ser at det er jo ikke store avstandene heller i mellom stedene, så går sikkert fint å ta en taxitur til Valetta og St.Julians? Har sett litt på Mellieha og rundt der, der får man strandliv, men redd for at det ikke er så mye annet der? Blir vel også en dagstur til Gozo, er det mulig å komme seg rundt på sykkel kanskje(vi er i meget god form alle mann)? Er ikke så gira på leiebil, er for pysete. Anonymkode: 742f5...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #2 Del Skrevet 9. februar 2020 St. Julians er et perfekt sted å bo, det er kort vei til det meste der. Ellers anbefaler jeg VELDIG en tur til Den blå lagune, det kan kombineres med turen dere ønsker å ta til Gozo. Det er så vakkert der 😍 Valetta var også kult å oppleve. For spesielt interesserte burde dere sjekke ut Malta Movie Tours, da får dere sett veldig mye kult i løpet av en dag, over hele Malta. Besøk iallfall Popeye Village, veldig koselig sted som egentlig var et midlertidig filmsett. Anonymkode: 3790f...943 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 10. februar 2020 #3 Del Skrevet 10. februar 2020 Ja besøk Skipper-byen, den var fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #4 Del Skrevet 11. februar 2020 Malta er en perfekt feriedestinasjon, de har allt på de øyene der! Slutten av april og mai er den beste tiden der, og allt er grønt, og engene blomstrer! Transport er ikke noe problem, det går busser hele tiden overallt, så det går helt fint å bo på ett sted. Jeg anbefaler Sliema eller st. Julian's. Fra Sliema går det rutebåt inn til Valetta. Øya er jo bare 32km lang, så avstandene er små. Leiebil har brukt å være særdeles billig, men husk det er venstrekjøring, og vikeplikt fra venstre! Rundkjøringer går også andre veien enn det vi er vant til. Har vært der mange ganger, så bare spør! Anonymkode: 1fcb7...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 13. februar 2020 #5 Del Skrevet 13. februar 2020 På 9.2.2020 den 14.13, AnonymBruker skrev: Vi skal reise til Malta i slutten av april. Noen som har vært der og har tips til hvor på øya man bør bo og hva man bør oppleve? Tenker å kanskje bo to forskjellige steder i løpet av turen for å få både by og strand feks, men er litt usikker. Ser at det er jo ikke store avstandene heller i mellom stedene, så går sikkert fint å ta en taxitur til Valetta og St.Julians? Har sett litt på Mellieha og rundt der, der får man strandliv, men redd for at det ikke er så mye annet der? Blir vel også en dagstur til Gozo, er det mulig å komme seg rundt på sykkel kanskje(vi er i meget god form alle mann)? Er ikke så gira på leiebil, er for pysete. Anonymkode: 742f5...7f9 Vi bodde i Mellieha og det var veldig pent der(var der i feb mener jeg,så vi badet ikke). Det skjer i grunn ingenting der, men er veldig stille og rolig Hvis jeg skulle reist tilbake, så hadde jeg nok gått for enten Valetta eller St.Julians Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #6 Del Skrevet 16. februar 2020 På 9.2.2020 den 14.18, AnonymBruker skrev: St. Julians er et perfekt sted å bo, det er kort vei til det meste der. Ellers anbefaler jeg VELDIG en tur til Den blå lagune, det kan kombineres med turen dere ønsker å ta til Gozo. Det er så vakkert der 😍 Valetta var også kult å oppleve. For spesielt interesserte burde dere sjekke ut Malta Movie Tours, da får dere sett veldig mye kult i løpet av en dag, over hele Malta. Besøk iallfall Popeye Village, veldig koselig sted som egentlig var et midlertidig filmsett. Anonymkode: 3790f...943 Jeg er så redd for at St.Julians blir for stor by for oss? Jeg er ikke så glad i folkemengder og uteliv, trives best på bygda. Har planer om Popeye Village ja👍🏼 På 13.2.2020 den 8.51, Absurdah skrev: Vi bodde i Mellieha og det var veldig pent der(var der i feb mener jeg,så vi badet ikke). Det skjer i grunn ingenting der, men er veldig stille og rolig Hvis jeg skulle reist tilbake, så hadde jeg nok gått for enten Valetta eller St.Julians Blir Mellieha for lite mener du? Jeg er glad i rolige omgivelser, men jeg vil gjerne ha et lite utvalg i restauranter i det minste, har de det? Er så redd for at St. Julians blir for «busy» for meg. Vi har jo veldig lyst til å ha strand og sjø rett utenfor døra, det er det vel kanskje litt verre med i St.Julians der det er ei overbefolket bystrand?🤔 Kanskje best med en kombo, tre dager by og fire dager strand?! Anonymkode: 742f5...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #7 Del Skrevet 16. februar 2020 På 11.2.2020 den 21.07, AnonymBruker skrev: Malta er en perfekt feriedestinasjon, de har allt på de øyene der! Slutten av april og mai er den beste tiden der, og allt er grønt, og engene blomstrer! Transport er ikke noe problem, det går busser hele tiden overallt, så det går helt fint å bo på ett sted. Jeg anbefaler Sliema eller st. Julian's. Fra Sliema går det rutebåt inn til Valetta. Øya er jo bare 32km lang, så avstandene er små. Leiebil har brukt å være særdeles billig, men husk det er venstrekjøring, og vikeplikt fra venstre! Rundkjøringer går også andre veien enn det vi er vant til. Har vært der mange ganger, så bare spør! Anonymkode: 1fcb7...8ea Leiebil er uaktuelt med venstrekjøring😅 Hva er det å gjøre på Gozo feks? Er det noe man ikke bør gå glipp av? Anonymkode: 742f5...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. februar 2020 #8 Del Skrevet 16. februar 2020 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så redd for at St.Julians blir for stor by for oss? Jeg er ikke så glad i folkemengder og uteliv, trives best på bygda. Ingenting er stort på Malta, så akkurat det trenger du ikke være redd for. Selv Valletta er ganske liten. Jeg har vært der to ganger, første gang bodde vi i St. Julians, 2. gang i Sliema. Av disse to trivdes jeg best i Sliema, men det kan ha noe med boforholdene å gjøre også . Den gang hadde jeg gått opp "en stjerne" på hotellkategori. Selv uten den faktoren tror jeg nok jeg likte Sliema bedre. Det er kortere vei til Valletta derfra (går ferje over bukta om man ikke har lyst å ta buss) og skal man litt rundt er det veldig OK å ha kort vei til hovedbusstasjonen i Valletta. Det er for så vidt helt greit å gå mellom Sliema og Valletta også, litt for langt ut til St. Julians. Fullt mulig men det tar litt tid. Som nevnt ovenfor så anbefales turen til Gozo. Første gang tok vi buss til Cirkewwa og ferje over til Gozo og vandret rundt der. 2. gang var jeg med på båttur (heldags) opp til Gozo. Da hadde vi stans på Comino og kunne være med ut i småbåter for å få sett grottene i den blå lagune bedre. Endret 16. februar 2020 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #9 Del Skrevet 16. februar 2020 17 minutter siden, Cata skrev: Ingenting er stort på Malta, så akkurat det trenger du ikke være redd for. Selv Valletta er ganske liten. Jeg har vært der to ganger, første gang bodde vi i St. Julians, 2. gang i Sliema. Av disse to trivdes jeg best i Sliema, men det kan ha noe med boforholdene å gjøre også . Den gang hadde jeg gått opp "en stjerne" på hotellkategori. Selv uten den faktoren tror jeg nok jeg likte Sliema bedre. Det er kortere vei til Valletta derfra (går ferje over bukta om man ikke har lyst å ta buss) og skal man litt rundt er det veldig OK å ha kort vei til hovedbusstasjonen i Valletta. Det er for så vidt helt greit å gå mellom Sliema og Valletta også, litt for langt ut til St. Julians. Fullt mulig men det tar litt tid. Som nevnt ovenfor så anbefales turen til Gozo. Første gang tok vi buss til Cirkewwa og ferje over til Gozo og vandret rundt der. 2. gang var jeg med på båttur (heldags) opp til Gozo. Da hadde vi stans på Comino og kunne være med ut i småbåter for å få sett grottene i den blå lagune bedre. Synes det ser stort ut på bilder! Det er ikke mye som skal til for at det er for stort for meg altså😅 Takler folkemengder dårlig. Men vi reiser jo utenom ferien så er kanskje ikke så ille der da. Vet bare at EF holder til i St. Julians, og er ikke så gira på fulle ungdommer ravende rundt. Noen som har bodd/vært i Bugibba? Anonymkode: 742f5...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #10 Del Skrevet 16. februar 2020 Det er veldig fin strand i Mellieha, så jeg vil absolutt anbefale å være noen dager der. En båttur ut til Gozo og lagunen er også fint. Å ta taxi rundt på øya er unødvendig dyrt. Ta heller bussen, det funker helt supert Anonymkode: be232...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 17. februar 2020 #11 Del Skrevet 17. februar 2020 På 16.2.2020 den 10.20, AnonymBruker skrev: Jeg er så redd for at St.Julians blir for stor by for oss? Jeg er ikke så glad i folkemengder og uteliv, trives best på bygda. Har planer om Popeye Village ja👍🏼 Blir Mellieha for lite mener du? Jeg er glad i rolige omgivelser, men jeg vil gjerne ha et lite utvalg i restauranter i det minste, har de det? Er så redd for at St. Julians blir for «busy» for meg. Vi har jo veldig lyst til å ha strand og sjø rett utenfor døra, det er det vel kanskje litt verre med i St.Julians der det er ei overbefolket bystrand?🤔 Kanskje best med en kombo, tre dager by og fire dager strand?! Anonymkode: 742f5...7f9 Mener det er typ en gate der. Var der for rundt 7 år siden, så mye kan ha forandret seg. Var på en fast restaurant husker jeg veldig god mat og koselige folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wera1 Skrevet 17. februar 2020 #12 Del Skrevet 17. februar 2020 Malta er veldig lite! Var der for noen år siden, da leide vi bil å kjørte rundt hele landet å besøkte forskjellige byer. Hadde bare bilen 1 dag. Valletta er også veldig lite til å være en «hovedstad» Ville bodd i Sliema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå