Gjest Anonym Bruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 https://www.nrk.no/livsstil/morsdagens-mor-angret-pa-morsdagen-1.14893569 Er det ikkje snart på tide og avvikle både morsdagen og farsdagen. ?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Jo, sammen med alle andre tulledager som kun er hauset opp av handelstanden for at vi skal bruke penger unødig! Som f.eks Valentines og Halloween. Anonymkode: 4e5de...852 3
Mt3 Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 12 minutter siden, Anonym Bruker skrev: https://www.nrk.no/livsstil/morsdagens-mor-angret-pa-morsdagen-1.14893569 Er det ikkje snart på tide og avvikle både morsdagen og farsdagen. ? Kanskje vi heller skal gjøre vårt for å feire det på den måten hun ønsket det. Det går fint å hedre sin mor og far uten å kjøpe noe ekstra, som å la de sove lenger om de er slitne, servere frokost på sengen om de ønsker eller dekke ett fint frokostbord og ta seg tid til en ekstra lang frokost, gi ett brev eller kort med ros og gode ord. Vi MÅ ikke støtte handelsnæringen i deres forsøk på å tjene penger på merkedager. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 Jeg synes nå det var skikkelig koselig jeg da med frokost på sengen - pannekaker og kaffe - til min første morsdag 🤗 Og jeg skal så klart gjøre det samme i retur for samboeren min på farsdag - frokost på sengen bestående av toast med bacon, juice, kaffe og hjemmelagde cookies som er hans favoritt, og muligens en tegning hvis guttungen vår er gammel nok da 😁😍 Jeg synes det er hyggelig med slike dager! Man trenger jo ikke kjøpe masse gaver og kort, men en liten oppmerksomhet som man vet den andre setter pris på! Så klart er det viktig å ta vare på hverandre resten av året og, men slike dager gjør at en kan gjøre noe ekstra spesielt - uten at det trenger å være så veldig kommersielt og gi kjøpepress. På valentines spiser vi en bedre middag sammen, gjerne med dessert. Ikke noe smykker eller blomster. Samboer synes også det er veldig koselig. Altså folk må bare gjøre som de vil. Feir eller feir, samme det! Men trenger man å pisse på hele dagen fordi man selv ikke synes det er så interessant? Jeg synes det er hyggelig, men folk er forskjellige. «Meeeh, jeg synes denne dagen er teit så vi burde bare avvikle hele greia! » Anonymkode: fb921...4af 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes nå det var skikkelig koselig jeg da med frokost på sengen - pannekaker og kaffe - til min første morsdag 🤗 Og jeg skal så klart gjøre det samme i retur for samboeren min på farsdag - frokost på sengen bestående av toast med bacon, juice, kaffe og hjemmelagde cookies som er hans favoritt, og muligens en tegning hvis guttungen vår er gammel nok da 😁😍 Jeg synes det er hyggelig med slike dager! Man trenger jo ikke kjøpe masse gaver og kort, men en liten oppmerksomhet som man vet den andre setter pris på! Så klart er det viktig å ta vare på hverandre resten av året og, men slike dager gjør at en kan gjøre noe ekstra spesielt - uten at det trenger å være så veldig kommersielt og gi kjøpepress. På valentines spiser vi en bedre middag sammen, gjerne med dessert. Ikke noe smykker eller blomster. Samboer synes også det er veldig koselig. Altså folk må bare gjøre som de vil. Feir eller feir, samme det! Men trenger man å pisse på hele dagen fordi man selv ikke synes det er så interessant? Jeg synes det er hyggelig, men folk er forskjellige. «Meeeh, jeg synes denne dagen er teit så vi burde bare avvikle hele greia! » Anonymkode: fb921...4af Feir eller ikke feir skulle det stå. Anonymkode: fb921...4af
Gjest Anonym Bruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feir eller ikke feir skulle det stå. Anonymkode: fb921...4af Tidligere så tegnet vi "Morsdagkort " på skolen , og det var mange varianter kort, og det var ikkje grenser for oppfinnsomhet. Vet ikkje om dette blir praktisert lenger noe sted. ? Morsdagen tidligere var ofte eit høgdepunkt der barn og barnebarn tok turen heim og besøkte ho gamle mor, og det blei disket opp med kaffi kaker., og det vanket oftest en liten gavepakke. Idag er det handelstanden som opprettholder morsdagen og farsdagen, den har ikkje lenger den symbolske verdien som var tidligere. Farsdagen er i beg av Nov og en mnd. før Jul, og morsdagen kommer bare noen uker etter at ein har tatt ut juletreet og pynten. Idag har folk flest det de trenger, og skuffer og skap er fylt opp m/ det aller meste. Den tiden da barn, og barnebarn, venner og kjente kom på besøk sjølvinviterte er forlengst historie. Nei, idag må selv barna inviteres på besøk, og det er mor som eller far som må stå tilbreding av maten. Endret 9. februar 2020 av Anonym Bruker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå