AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 dersom man ikke ønsker å bruke helsestasjonen? Anonymkode: 836b4...26f
Thyra Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: dersom man ikke ønsker å bruke helsestasjonen? Anonymkode: 836b4...26f Hvorfor ønsker man ikke å bruke helsestasjonen? 9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 1 minutt siden, Thyra said: Hvorfor ønsker man ikke å bruke helsestasjonen? Fordi det er bortkastet tid for alle oppegående foreldre. Lei av å høre mas om ting vi kan, lei av å høre hvordan vi MÅ gjøre ting selv om vi har sagt vi skal gjøre det annerledes, lei av at baby blir observert i 10 sekunder så får man en lang tale om hvordan vi må få h*n til å gjøre mer av noe selv om h*n gjør det hjemme, lei av syke unger fordi de ikke holder det rent, lei av å bruke tid på å dra dit når vi kunne ha gjort noe hyggelig istedetfor. Skjønner ikke poenget, ikke fått noen gode råd der heller tvert imot. Anonymkode: 836b4...26f 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 Bortkastet tid ? Du kan da lett være inn og ut sv helsestasjonen på 15 minutter dersom du ikke har noen spørsmål (pluss tiden du må vente etter vaksine i tilfelle reaksjoner, men denne tiden må du vente på et legekontor også) Dersom du ikke har kjemi med helsesykepleieren din så ber du om å få bytte. Anonymkode: 0c47c...8fb 25
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 Vaksinekontor. Men det tar like mye tid. Barnet skal være der 20 min etter vaksine for å være sikker på at det ikke er akutte bivirkninger Anonymkode: d6d02...7b2 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Bortkastet tid ? Du kan da lett være inn og ut sv helsestasjonen på 15 minutter dersom du ikke har noen spørsmål (pluss tiden du må vente etter vaksine i tilfelle reaksjoner, men denne tiden må du vente på et legekontor også) Dersom du ikke har kjemi med helsesykepleieren din så ber du om å få bytte. Anonymkode: 0c47c...8fb Hver eneste gang har det tatt 3-4 timer, baby er snart 6mnd. De slutter aldri å prate selv om vi har null spørsmål. Sier ting vi allerede vet og om jeg sier "ja det er klart baby får ligge på magen når h*n er våken" skal de si på 20 forskjellige måter hvorfor baby må få ligge på magen. Det tar aldri slutt. Anonymkode: 836b4...26f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vaksinekontor. Men det tar like mye tid. Barnet skal være der 20 min etter vaksine for å være sikker på at det ikke er akutte bivirkninger Anonymkode: d6d02...7b2 Takk, sjekker ut det. 30 min totalt hadde vært fantastisk Anonymkode: 836b4...26f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #8 Skrevet 9. februar 2020 Jeg regner med fastlegen kan ordne vaksiner til barn slik som til oss voksne. Babyer får vanligvis samme fastlege som mor, men det kan du undersøke på helsenorge.no. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er bortkastet tid for alle oppegående foreldre. Lei av å høre mas om ting vi kan, lei av å høre hvordan vi MÅ gjøre ting selv om vi har sagt vi skal gjøre det annerledes, lei av at baby blir observert i 10 sekunder så får man en lang tale om hvordan vi må få h*n til å gjøre mer av noe selv om h*n gjør det hjemme, lei av syke unger fordi de ikke holder det rent, lei av å bruke tid på å dra dit når vi kunne ha gjort noe hyggelig istedetfor. Skjønner ikke poenget, ikke fått noen gode råd der heller tvert imot. Anonymkode: 836b4...26f Du bør klage på helsesøster om det er så ille som det du beskriver. Hos oss settes det av god tid til en kontroll, med både samtale og undersøkelse, og dermed er det mye større mulighet for at babyene er klar for å vise hva de kan. Renholdet er de selvfølgelig veldig nøye på, alle matter og leker vaskes hver dag, og lekene byttes ut med rene hvis de har blitt spist mye på eller blitt brukt av syke barn. Anonymkode: a38c4...338 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #9 Skrevet 9. februar 2020 Du bestiller time hos fastlegen. Så enkelt og greit. Er enig med helsestasjon. Ette rå ha fått min 6 unge så klarte helsesøster å lure av seg svada svar som om jeg var førstegangsmor. Takket fint for meg og sa at neste time tar jeg hos fastlegen min. Anonymkode: a1309...2ea 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #10 Skrevet 9. februar 2020 Ser ikke ut som vaksinekontoret har til baby/de rette vaksinene, var listet reisevaksiner, influensa, russ o.l fastlegen kan nok ordne det men synes kanskje det er å oppta viktig tid? Eller er det de som tar blodprøver o.l som ordner det? Anonymkode: 836b4...26f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #11 Skrevet 9. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke ut som vaksinekontoret har til baby/de rette vaksinene, var listet reisevaksiner, influensa, russ o.l fastlegen kan nok ordne det men synes kanskje det er å oppta viktig tid? Eller er det de som tar blodprøver o.l som ordner det? Anonymkode: 836b4...26f Er ikke barnet ditt viktig nok til å bruke den tiden det tar å få vaksine? Så mye viktig skal du vel ikke gjøre? Anonymkode: 81e5b...e29 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #12 Skrevet 9. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke ut som vaksinekontoret har til baby/de rette vaksinene, var listet reisevaksiner, influensa, russ o.l fastlegen kan nok ordne det men synes kanskje det er å oppta viktig tid? Eller er det de som tar blodprøver o.l som ordner det? Anonymkode: 836b4...26f Det er ikke akkurat så mange andre alternativer. Fastlege eller helsestasjonen. Skjønner ikke helt problemet jeg da, så mange vaksiner er det ikke akkurat at det tar så voldsomt med tid. Ikke trenger dere være der i 3-4 timer heller, bare si dere har en annen avtale og må gå. Anonymkode: 334ac...4fc 6
Mt3 Skrevet 9. februar 2020 #13 Skrevet 9. februar 2020 Godt mulig det er de på laboratoriet som setter sprøyten, eller en sykepleier. Er i hvertfall aldri legen som har tatt stinga eller satt sprøyte på meg. Så vil tro den oppgaven går til andre om fastlegen har viktigere ting å ta seg til akkurat når dere kommer for å sette sprøyten. Mulig fastlegen vil ta det første besøket, kun for å undersøke barnet og snakke med dere. Da kan du jo forklare hvorfor du ikke lenger ønsker oppfølging av helsestasjonen, og legen legger inn når de neste vaksinene må bestilles og ordner med innkallelse til neste gang. Aldri opplev å bruke mer enn max 30min på helsestasjonen inkludert venting etter vaksiner, så du kan sende inn klage om det virkelig har tatt flere timer pr gang uten at det er noe feil i utviklingen hos barnet. 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #14 Skrevet 9. februar 2020 Hvis dere bruker 3-4 timer hver gang på helsestasjonen, og du tydeligvis har en fiendtlig "ingen skal fortelle meg hva jeg skal gjøre"-innstilling, så tenker jeg at det sikkert er noe helsestasjonen er bekymret for. Mulig jeg tar feil, men på det du skriver og måten du skriver på, så får jeg en dårlig magefølelse på prioriteringene dine. Om du velger å unngå helsestasjonen regner jeg med at bekymringen vil øke og at barnevernet gjerne vil bli kontaktet. Anonymkode: afdce...0cf 33
Krok1 Skrevet 9. februar 2020 #15 Skrevet 9. februar 2020 Hvis helsesøster faktisk bruker 3-4 timer på dere, får jeg umiddelbart følelsen av at det er noe der du ikke erkjenner. Foreldre som mener de vet og kan alt og ikke har nytte av støtte og veiledning er ofte de som ikke vet og kan nok. Men jeg vet jo ingenting om situasjonen deres, og vil ikke spekulere. Jeg har bare aldri møtt en helsesøster som har så god tid. Man kan bestille vaksiner på apoteket, lege og vaksinasjonskontor. 31
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #16 Skrevet 9. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er bortkastet tid for alle oppegående foreldre. Lei av å høre mas om ting vi kan, lei av å høre hvordan vi MÅ gjøre ting selv om vi har sagt vi skal gjøre det annerledes, lei av at baby blir observert i 10 sekunder så får man en lang tale om hvordan vi må få h*n til å gjøre mer av noe selv om h*n gjør det hjemme, lei av syke unger fordi de ikke holder det rent, lei av å bruke tid på å dra dit når vi kunne ha gjort noe hyggelig istedetfor. Skjønner ikke poenget, ikke fått noen gode råd der heller tvert imot. Anonymkode: 836b4...26f Har aldri blitt fortalt hvordan jeg skal/bør gjøre ting, aldri fått tilbakemelding om at vi gjør ting feil og bør gjøre ting annerledes, og selv når barnet ikke gikk ved 15 mnd så ble det ikke sagt at vi bør gjøre noe for å fremskynde det. Rulling fra mage/rygg, nå tærne, holde hodet etc - aldri noe pes. Alltid "Det skjer når det skjer". Barnet er ikke noe vidunder som har vært forut med ting, hun har gjort ting i helt normal rekkefølge og fart, men vi får masse skryt likevel som om hun var første baby som reiste til månen. Jeg spør og graver om ting på en hver kontroll, og løpet av 15 mnd har vi enda ikke vært der lengre enn 45 minutt på det meste. Om de bruker 3-4 timer på dere er det jo noe alvorlig du ikke nevner her, det er langt fra normalt! Anonymkode: dc30d...4de 15
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. februar 2020 #17 Skrevet 9. februar 2020 Vi har aldri pratet om noe når vi skal ta vaksine. Det har vært forbeholdt kontrollene....
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #18 Skrevet 9. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er bortkastet tid for alle oppegående foreldre. Lei av å høre mas om ting vi kan, lei av å høre hvordan vi MÅ gjøre ting selv om vi har sagt vi skal gjøre det annerledes, lei av at baby blir observert i 10 sekunder så får man en lang tale om hvordan vi må få h*n til å gjøre mer av noe selv om h*n gjør det hjemme, lei av syke unger fordi de ikke holder det rent, lei av å bruke tid på å dra dit når vi kunne ha gjort noe hyggelig istedetfor. Skjønner ikke poenget, ikke fått noen gode råd der heller tvert imot. Anonymkode: 836b4...26f Om du tenker det er renere på et fastlegekontor enn på helsestasjonen så tror jeg du tar feil. Tenk så mange syke som er hos fastlegen. De som er på helsestasjonen skal i utgangspunktet være friske. Det er ikke normalt å bruke 3-4 timer på helsestasjonen. Anonymkode: 339e3...a25 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #19 Skrevet 9. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hver eneste gang har det tatt 3-4 timer, baby er snart 6mnd. De slutter aldri å prate selv om vi har null spørsmål. Sier ting vi allerede vet og om jeg sier "ja det er klart baby får ligge på magen når h*n er våken" skal de si på 20 forskjellige måter hvorfor baby må få ligge på magen. Det tar aldri slutt. Anonymkode: 836b4...26f 3-4 timer på helsestasjonen ?! Her er det noe som ikke rimer... Helsesykepleierne bruker vel ikke en hel arbeidsdag på kun 2 barn, så dette er langt fra normalt! Selv har jeg aldri vært på helsestasjonen i så mye som 30 minutter (pluss ventetiden ved vaksine) og det selv om jeg har spurt og gravd om alt mulig rart. Anonymkode: 0c47c...8fb 16
Gjest Chroma Skrevet 9. februar 2020 #20 Skrevet 9. februar 2020 Regner med man kan ta alle helsekontroller hos fastlege dersom man foretrekker det. Evt bytte helsesøster hvis du er misfornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå