Gå til innhold

Får ikke til Fjordland-risengrynsgrøt, hva gjør jeg feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir som en slags ris-suppe hver gang, enten jeg varmer i kasserolle eller i mikro. Liker best at grøten er litt tykk, så dette er jo helt tragisk. Noen som har noen tips og kan hjelpe?

Anonymkode: bb0cc...229

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg aldri opplevd, og jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan det er mulig, uten å tilsette mer væske. 

Anonymkode: 97478...731

• Liker 2
Skrevet

Jeg har den erfaringen med Fjordland-grøten hvis den blir varmet opp for mye... Den skal ikke koke, bare varmes opp.

Skrevet

Tar du deg litt tid med å varme forsiktig, røre den godt, varme litt til, røre den til den har jevn konsistens vil den jo tykne etter hvert som den varmes. 
Er den for tynn er det vel bare å varme den forsiktig i gryte uten lokk til du finner den passelig tykk. Vanskelig å tykne grøt i mikrobølgeovn, uten lokk og røre i flere omganger vil den tykne noe. 
Særlig rømmegrøt blir klumpete uten heftig ømrøring og flere runder med varme om man bruker mikrobølgeovn. 

Skrevet
41 minutter siden, Teatrica skrev:

Jeg har den erfaringen med Fjordland-grøten hvis den blir varmet opp for mye... Den skal ikke koke, bare varmes opp.

Ja, er sikkert det, men føler den ikke blir skikkelig varm, så enten kald/lunken eller suppe.

Anonymkode: bb0cc...229

Skrevet

Har aldri opplevd det før. Kan du ikke bare følge det som står på pakka? Har prøvd flere forskjellige mikroer og fått perfekt resultat hver gang

Anonymkode: a71af...f60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...