Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere hatt et vikariat på en veldig stor arbeidsplass. Her var vi rundt 180 ansatte, hvor vi jobbet i tredelt turnus. Jeg jobbet på alle avdelinger i tillegg, noe som betyr at jeg igjennom mitt halve år i vikariatet så og si jobbet med nye folk hver dag til forskjellige tider av døgnet. 

Nå driver jeg og søker jobber. Jeg har oppgitt referanser på ledere jeg har hatt i andre jobber før jeg begynte i dette firmaet, men akkurat dette firmaet synes jeg er vanskelig å gi referanse til. Jeg har knapt snakket med lederne i dette firmaet, de jobber ikke på «gulvet» med oss, og det er ikke alle jeg har truffet en gang.

Dersom en av lederne sier ja til å bli min referanse blir h*n nødt til å forhøre seg med andre kollegaer hvordan jeg var i jobben. Problemet her er at vi er så mange ansatte, så folk har jo jobbet med meg en dag her, en natt her osv... jeg tror ikke alle ansatte kjenner meg en gang.

De ansatte i bedriften bestod av mange faste ansatte som hat vært der i flere år, maange unge aspiranter og noen ufaglærte vikarer (som meg). Det er jo selvføgelig noen av de jeg føler kjenner meg godt, og som jeg gjerne ville hatt som referanse hvis jeg kunne valgt selv. 

Men hvordan kan jeg gjøre det i en sånn situasjon? Kan man oppgi kollegaer som referanse?

Anonymkode: 6602f...d55

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Du kan oppgi kolleger som referanse, men du får et forklaringsproblem hvis de er eneste referanse. Så det jeg ville gjort var å snakke med den lederen du oppgir som referanse og be hun/han snakke med personene som du vet kjenner deg for å få vite hvordan du er på jobb.

Skrevet

Du trenger ikke å oppgi ledere som referanser. Som du slev sier så har ikke de vært tett på deg og i det tilfelle ville jeg valgt en av de nærmeste lederne eller en kollega du har erbeidet mye med som vet hvordan du er på arbeid. 

Anonymkode: a822d...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...