AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Jeg er en voksen jente/dame som sikter på et langvarig og livslangt forhold. Nå vet jeg hva jeg vil og ikke vil ha og er nysgjerrig på hva andre spør om på date eller chat for å avgjøre om det kan bygges noe eller ikke? Venninnen min sier at disse spørsmålene er dumme, men hun er sånn som flyter på mange kortvarige relasjoner hvor for store ulikheter kommer frem senere siden de ikke ble kartlagt først. Jeg sitter selvsagt ikke å intervjuer, men spør litt og litt i en passende sammenheng og samtale jevnt utover daten. Her er mine spørsmål: Er du troende Hva tenker du om flyktningkrisen Vil du ha barn Har du godt forhold til moren din Hvilket politisk parti liker du best og hvorfor Har du stort lån i banken eller økonomisk fri Har du noe på rullebladet Har du vært utro Hvordan partner er du og hvordan partner vil du ha Hva er den beste ferien for deg Hvordan tolererer du stress Hva syns dere, fornuftig å finne ut av på de første 2-3 datene, eller er dere mer Happy go lucky som min venninne? Skriv gjerne hva dere syntes er viktig å kartlegge! Anonymkode: 9784c...b65
Duftavsommerregn Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Ikke dra inn politikk, religion, sex, utroskap og lignende i de første samtalene eller datene. Det er røde flagg hos veldig mange også hos meg. Felles interesser er noe man fint kan prate om på de første datene og når man eventuelt snakker samme på datingsiden. Kartleggingen kommer når man først har blitt litt kjent! Etter noen dater og man er litt mer kjent med hverandre. Kartleggingen din er også totalt bortkastet før dette. For hvem som helst kan bløffe for å få deg på kroken når du ikke kjenner de. Det er som sagt når du har møtt de, kjent på kjemien dere imellom, kan lese kroppspråk og se reaksjoner du kan begynne på den listen din Før dette skremmer du nok vettet fra de fleste og det kan oppfattes som rene politi avhør. Troende ? Helt greit spørsmål om du bare vil date andre med din trosretning. Men da snevrer du inn antall kandidater enormt. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 10 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Ikke dra inn politikk, religion, sex, utroskap og lignende i de første samtalene eller datene. Det er røde flagg hos veldig mange også hos meg. Felles interesser er noe man fint kan prate om på de første datene og når man eventuelt snakker samme på datingsiden. Kartleggingen kommer når man først har blitt litt kjent! Hvorfor er det røde flagg? Er åpen for å høre hva du mener er negativt med det. For intenst? Urelevant? Veldig relevant i mine øyne. Jeg ser på det sånn at det ikke er noe vits for noen partet å date og bruke mange uker eller måneder på å snakke om andre ting, kanskje bli betatt også først senere finne ut av den andre stemmer helt motsatt politisk, har helt andre grenser for utroskap, eller helt annet menneskesyn og moraler enn hva man kan forenes med. Da fungerer det ikke i lengden uansett så jeg syns egentlig dette er spørsmål som burde være mer vanlig til daten jeg da. Det med tro har ikke noe å si om han tror eller ikke, men holdningen hans til tro og troende har mye å si, for det også sier noe om menneskesynet hans. Jeg har opplevd , og har flere venninner som også opplever å bli kjærester pga andre felles ting, men så kommer det en kjempe brist når eksistensielle og moralske forskjeller kommer frem langt ut i forholdet, som gjør at de går på akkord mot seg selv og blir i et forhold med en de plutselig ikke lenger liker eller kan støtte på de forskjellige synene, og ender opp med å irritere seg over å ikke ha visst dette fra starten av. Så ender forholdet i brudd fordi disse forskjellene er for store og måneder, år eller til og med samboerskap har vært "bortkastet". Anonymkode: 9784c...b65 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 Det er vel ikke noe mere avhør dette enn å spørre hvor de bor, hva de jobber med, om de har søsken, hvor de var eller vil på ferie osv? Bare at mine spørsmål forteller mer om det mennesket de er og ikke bare hva de gjør. Er ikke det poenget med date, finne ut hvem de er og hva de står for? Anonymkode: 9784c...b65
CoolSistah Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 Jeg hadde elsket å få disse spørsmålene på date, så lenge han hadde litt humor rundt det. Har imidlertid ingen slik liste selv.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 Det er i teorien fornuftig å spørre masse slike spørsmål. Men i praksis blir det fort veldig kunstig å forhøre en person man har kjent i 1 time. Så vet ikke helt jeg, kanskje du kan skrive litt om dette i bioen i stedet for å luke ut folk? Anonymkode: 6e6fa...328 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er i teorien fornuftig å spørre masse slike spørsmål. Men i praksis blir det fort veldig kunstig å forhøre en person man har kjent i 1 time. Så vet ikke helt jeg, kanskje du kan skrive litt om dette i bioen i stedet for å luke ut folk? Anonymkode: 6e6fa...328 Spørsmålene vil jo fordeles utover fra chat, og utover de 1-3 første datene. Ikke alt på en gang på første date etter en speed date tidtaker 😅 Det flettes naturlig inn i en ellers normal samtale. Men jeg registrerer at noen ikke er vant med det. Får dog kun positive tilbakemeldinger på det, utenom fra han ene med helt motsatt politisk syn som klikka og bannet til meg fordi jeg sa fra om at det ikke var noe å treffes igjen for. Anonymkode: 9784c...b65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå