AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Jeg er veldig oppgitt. Vi hadde en venn av sønnen min på overnatting fra fredag til lørdag. Vi tok han med på kino med snacks, laget taco han ønsket til middag. Jeg slang sammen en browniekake og serverte sammen med litt godteri etter maten, og de storkoset seg og var kjempe mette når de la seg. På morgenen hadde jeg dekt på til frokost, med godt brød og masse pålegg, men gutten likte liksom ingenting av pålegget selvom det alt var barnevennlig. Og han ville ha rundstykker og ikke brød, det hadde vi ikke. Så han ville ikke ha frokost. Så dro han hjem litt senere etter det på lørdag. Fikk da en tlf fra hans mor på ettermiddagen om at gutten hadde sagt han var kjempe sulten når han kom hjem, og han hadde sagt at ikke hadde fått noe som helst mat hos oss i det hele tatt!! Jeg forklarte hun at han hadde fått mye mat og godt hos oss, men at han ikke ønsket frokost enda hvor mye forskjellig vi hadde, men det virket ikke som hun trodde på det. Så sa hun på slutten av samtalen at hun vurderte å melde oss til barnevernet siden vi ikke hadde mat i hus, for det var synd på våre barn som hadde et sånt hjem. Jeg er helt ifra meg, vi har jo kjøleskapet fullt av mat, og har alltid det. Og den gutten fikk så mye godt hos oss, for så å komme med løgn etterpå-gudenene vet hvorfor. Kommer hun noen vei med det hvis hun melder oss til barnevernet? Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 13942...f66 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Sykt😱 Om hun fullfører trusselen, forklarer du bv hva som har skjedd. Barnet ditt var der, kanskje mannen din også? Barnevernet kan jo ransake huset deres, se at det er tilstrekkelig med mat, se en sunn og frisk unge (din), og at alt er på stell, så går det nok fint. Anonymkode: 016b5...b1a 39
Populært innlegg Amberleaf Skrevet 9. februar 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 9. februar 2020 Slapp av, dette kommer hun ingen vei med.Men skjønner at du er fortvilet. Høres ut som du laget en fantastisk kveld for guttene😊 Det verste med dette er at det er hennes sønn dette kommer til å gå utover, da folk kommer til å være ‘redd’ for å ha han på besøk, i frykt for hva moren hans kan finne på å stelle i stand. 53
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 Gutten har det nok ikke så godt hjemme hos mamma. Kanskje hun er veldig kritisk til han og han gjør alt for å få trøst og bekreftelse av henne. Denne gangen innebar det å lage løgner om andre. Anonymkode: d4b6a...023 37
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gutten har det nok ikke så godt hjemme hos mamma. Kanskje hun er veldig kritisk til han og han gjør alt for å få trøst og bekreftelse av henne. Denne gangen innebar det å lage løgner om andre. Anonymkode: d4b6a...023 dette Anonymkode: a1c1a...9d1 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykt😱 Om hun fullfører trusselen, forklarer du bv hva som har skjedd. Barnet ditt var der, kanskje mannen din også? Barnevernet kan jo ransake huset deres, se at det er tilstrekkelig med mat, se en sunn og frisk unge (din), og at alt er på stell, så går det nok fint. Anonymkode: 016b5...b1a At barnevernet stiller med politi og ransakelsesordre for å gjennomføre husransakelse har jeg absolutt ingen tro på! Så langt jeg vet har ikke barnevernet hjemmel til å bedrive husransakelse. Det er det eventuelt politiet som må ha. Anonymkode: 3ab84...7a6 16
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 (endret) 1 a) Si det er HELT OK! b) Ta bildet av kjøleskapet, og ta et opptak på hva dere gjorde sammen med barnet. Var det gøy å ha besøk, likte du maten, hva likte du best ved frokosten osv. 2) Fortell av du kommer til å anmelde henne til politiet for falske anklager, dersom hun gjør det. 2) Fortell også at HUN har hovedansvaret for barnet jmf barneloven, og kommer til å anmelde henne til bv fordi hennes barn ikke inntar mat hos andre på en god måte, og du mister sterk spise-forstyrret atferd hos barnet, som mor ikke tar tak i. Og at mor ikke virker til å informere om dette, og sender barn som har mat-hat/mat-vegring på besøk, noe som er upassende, da barnet burde i behandling for spisevegring og ha et naturlig forhold til mat, noe barnet ikke viste. Barnet viste merkelig atferd rundt mat-situasjonen, noe som var urovekkende. 3) Si også at du kommer til å gjøre kontakt-lærer oppmerksom på situasjonen, og spørre om hun ikke kan følge med på mat-vanen. 4) Si at dette ikke vil bli et problem i fremtiden, og hvis barnet hennes skal komme på besøk videre hos dere, må hun sørge for å sende med spesial-kosten til barnet sitt, hvis ikke vil det ikke være mulig for dere å ta imot barnet, pga spise-situasjonen. 5) Si god helg, og god morsdag.😝 VEDDER PÅ AT HUN IKKE GIDDER Å TA DEN KAMPEN! Endret 9. februar 2020 av HunSomSaDetRettUt
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #8 Skrevet 9. februar 2020 Det å ha et fult kjøleskap betyr ikke at man har nok og god mat. Vi prøver nemlig å ha så lite som mulig i den nemlig. Slik at vi slipper å kaste mat og handle inn ofte istedenfor. Og alle er mette. Vet ikke hva barnevernet hadde tenkt etter besøk hos oss jeg.... 🤷♀️ Anonymkode: 71973...0dd 2
Mt3 Skrevet 9. februar 2020 #9 Skrevet 9. februar 2020 La det gå. Hun kommer ingen vei med barnevernet, men ødelegger jo mye for sin sønn. For jeg vil tro det ikke frister å ha han på overnatting flere ganger. 22
Ulven Skrevet 9. februar 2020 #10 Skrevet 9. februar 2020 Trolig er det ikke en sak bv vil undersøke, men det avhenger av alvorlighetsgraden i meldingen. Hvis hun skriver veldig mye alvorlig, er de pliktige til å undersøke. Så gjør som en bruker over nevner. Ta bilde av kjøleskapet med dato på. Lag gjerne også en video snutt hvor du sier datoen, og at barnet har sovet over fra dagen før og at dette er innholdet i kjøleskapet på det tidspunktet mor til barnet setter fram trusler om bv. Til henne skriver du bare at bv er hjertelig velkommen til å se i kjøleskapet ditt. Ikke gå inn i noen diskusjon med henne. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #11 Skrevet 9. februar 2020 OMG ! Dama er jo helt gal ! Fy fader,så frekt,etter dere stilte opp på pinner. Stakkars sønnen hennes som har slik en mor....Hun kommer ingen vei,så slapp av. Ville kanskje snakket med kontaktlærer om saken, eller meldt henne for æreskrenkelse. Slikt gjør man bare ikke. Jeg har selv en småspist sønn,men ville aldri ramlet meg inn å meldt eller sagt noe til foreldrene til hans kamerater om han ikke har spist hos dem ..Det er jo på egen kappe. Her er nok angrep beste forsvar. Synd det går ut over kameratskapet barna imellom,det får så være. Kan jo lure på hva hennes sønn sa hjemme -- men eplet faller ikke langt fra stammen. Det tyder på merkelige ting på DERES hjemmebane. Anonymkode: e756c...313 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #12 Skrevet 9. februar 2020 Denne moren er jo smårar, så ingen grunn til bekymring. Du behøver da ikke verken ta bilde eller video av kjøleskapet deres. Har dere et normalvektig barn som har med fornuftige matpakker på skolen og selv kan fortelle at han får spise seg mett hjemme så holder nok det i massevis. Anonymkode: bc130...5a4 12
Hr. Aktiv Skrevet 9. februar 2020 #13 Skrevet 9. februar 2020 Slike får ingen flere sjanser til meg. Jeg blokkerer de fra min tilværelse. Hvis det kommer sutter for at de synes jeg er vanskelig så slår det kraftig i retur. 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #14 Skrevet 9. februar 2020 PS: Neste gang du har barn på besøk som ikke vil spise så nevner du det for foreldrene når de henter. Noe ala: «Vi har hatt det veldig hyggelig og Per spiste godt til middag i går, men han ville ikke ha frokost i dag». Så er foreldrene forberedt på at de bør tilby barnet mat når de kommer hjem. Anonymkode: bc130...5a4 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #15 Skrevet 9. februar 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer hun noen vei med det hvis hun melder oss til barnevernet? Hva skal jeg gjøre? Nei, hun gjør jo ikke det. Jeg hadde bare bedt henne slutte å lage så mye drama. Selvsagt har ungene spist, liksom. Anonymkode: fdcc0...077
Gjest Blondie65 Skrevet 9. februar 2020 #16 Skrevet 9. februar 2020 Jeg foreslår at du ringer henne og sier at det står henne og barnet fritt å komme over for å inspisere kjøleskapet og at du gjerne vil avklare misforståelsen sammen din mann og ditt barn angående maten. Ikke SMS - da det nødvendigvis må bli en lengre forklaring av meny og aktiviteter. Si at du tilbød mat til alle måltider men at barnet ikke ville ha frokost fordi det ikke var rundstykker. Si at du er lei deg dersom barnet følte at han ikke fikk mat, og at du neste gang skal gjøre noen forundersøkelser med henblikk på hva barnet spiser eller kanskje det ikke er så lurt med overnatting når barnet ikke liker maten dere serverer. Ignorer fullstendig trusselen om barnevern - dette er så bøttefjernt dramaqueen fra hennes side at det ikke fortjener oppmerksomhet. Her har barnet løyet seg ut av situasjonen og mor er ikke i stand til å utforske sammenhengen uten å lage drama.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #17 Skrevet 9. februar 2020 La hun kontakte de om hun vil, denne saken kommer ganske fort til å snu mot henne... Anonymkode: dfa91...0d8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #18 Skrevet 9. februar 2020 Takk for råd dere. Da skal jeg nå dokumentere hva vi har i kjøleskapet som noen av dere foreslår. Var inne på tanken selv isted også. Synes dette er en trist og tullete situasjon, og mor er umulig å snakke fornuftig med, da hun bare avbryter og hører ikke etter. Så jeg gidder ikke diskutere mer med hun. Skal ikke la det gå utover gutten, han er velkommen tilbake. Men jeg blir jo litt lei meg, jeg gjorde alt for at gutten skulle kose seg masse her, så får jeg masse problemer likevel av mor. Men jeg har en følelse på at det er i det hjemme det er et problem, det er ihvertfall ikke her problemet ligger. Ts Anonymkode: 13942...f66 15
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #19 Skrevet 9. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for råd dere. Da skal jeg nå dokumentere hva vi har i kjøleskapet som noen av dere foreslår. Var inne på tanken selv isted også. Synes dette er en trist og tullete situasjon, og mor er umulig å snakke fornuftig med, da hun bare avbryter og hører ikke etter. Så jeg gidder ikke diskutere mer med hun. Skal ikke la det gå utover gutten, han er velkommen tilbake. Men jeg blir jo litt lei meg, jeg gjorde alt for at gutten skulle kose seg masse her, så får jeg masse problemer likevel av mor. Men jeg har en følelse på at det er i det hjemme det er et problem, det er ihvertfall ikke her problemet ligger. Ts Anonymkode: 13942...f66 Ikke bli lei deg. Ikke la hun påvirke deg. Dette er en tydelig en ustabil person. Han hadde det nok bedre hjemme hos deg enn han har hatt det hjemme på lenge. Anonymkode: dfa91...0d8 14
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 9. februar 2020 #20 Skrevet 9. februar 2020 (endret) 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det å ha et fult kjøleskap betyr ikke at man har nok og god mat. Vi prøver nemlig å ha så lite som mulig i den nemlig. Slik at vi slipper å kaste mat og handle inn ofte istedenfor. Og alle er mette. Vet ikke hva barnevernet hadde tenkt etter besøk hos oss jeg.... 🤷♀️ Anonymkode: 71973...0dd Kan du lage måltider som er sunne, har man mat. Hva annet er det å tenke :P? Endret 9. februar 2020 av HunSomSaDetRettUt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå