Gå til innhold

Historien om han som vasket katten til kjæresten sin om natta?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For det første, jeg som startet tråden er ikke den som forteller denne historien. Som hun skriver over, jeg så det ble nevnt i en annen tråd og ble nysgjerrig.

Og vis meg et troll som har postet en slik sms-utvekslng på KG før. Jeg har vært medlem en stund og ikke sett det. Når jeg leste denne historien så trodde jeg umiddelbart det var troll selv, men sms-ene? Jeg syns samtalen er for merkelig til at vedkommende kan ha diktet det.

Men jeg vet ikke altså, jeg er ikke henne med historien.

Anonymkode: a7e91...cad

Her er helt på starten av samtalen, da kommer datoen frem. 

Screenshot_20200210-200231_Gallery.jpg

Anonymkode: e96ea...492

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes kattemannen var skremmende, jeg, men enkelte av svarene her inne skremmer meg mer. Forståelse for evt autismespekterforstyrrelser, ocd osv. Det er så sjukt at jeg har ikke ord! Det gis beskrivelser av en mann som kun interesserer seg for hunkatta, som mishandler katta (natt som dag), som viser null respekt for dyr og eiers grenser, som bagatelliserer egne handlinger og skylder på eier over psykedeliske sms- for å nevne noe.

Eiers svar i smsene er da helt adekvate med tanke på de handlinger som er begått. 

Anonymkode: 776cb...2df

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, her ligger nok sannynligvis kjernen i kommunikasjonsproblemet. Men det er viktig å kunne se ting fra et psykologisk perspektiv, og trådstarter kan på ingen måte hevde å være noen Anna Freud..

Hva om f.eks. denne fyren hadde en udiagnostisert lettere OCD, autisme, og særlig ODD(som de fleste av oss har i mer eller mindre fornuftig grad)? 

Da oppstår misforståelser rett som det er, og beordringer(3 strikes and you're out) fungerer dårlig. Men instruksjoner for hvilken pedagogisk væremåte som hjelper i slike tilfeller, finnes heldigvis i 2020:   https://docplayer.me/15760007-Forstaelsesvansker-hos-personer-med-autismespekterproblematikk-kjell-bjorgvin-nilsen-psykologspesialist-2010.html

Bl.a: "..vær selv en vennlig og tydelig autoritet, unngå viljeskamper og ubehagelige dirigeringer"

Det jeg vil fram til, og sannsynligvis også trådstarter i grunn, er forståelse, fremfor fordømmelse.

Så det er ingen grunn til å stå fast i forhistoriske psykologiske mekanismer som mye av KG lider av. Slikt fører i verste fall til menneskelige og samfunnsmessige tragedier:

https://www.dagbladet.no/nyheter/kattemannen-ma-60-dager-i-fengsel/61818365

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/02/09/195647460/psykisk-helse-er-undervurdert-i-arbeidet-med-a-bekjempe-terrorisme

Anonymkode: 25b12...b3f

Noe så rett ut sjukt!

Anonymkode: 776cb...2df

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette slår Ronja.

Hva skal vi kalle han? 

:popcorn:

Anonymkode: 834a4...b84

Jeg vedder hundre kroner på at han heter Daniel.

Femti kroner på Remi.

Anonymkode: 35d97...52a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette slår Ronja.

Hva skal vi kalle han? 

:popcorn:

Anonymkode: 834a4...b84

Ett eller annet med Andrè. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Overskriften? Det er jo ikke jeg som har skrevet overskriften. Jeg nevnte denne saken i en annen tråd der jeg ikke fortalte alt fordi det ikke var min tråd, da var det en som opprettet denne tråden for å høre historen min. 

At jeg ikke fikk 6 i norsk bør ikke være forenlig med at jeg er en løgner. 

Når du leser oveskriften ser du hvor absurd problemstillingen er, noe som gjør det tydelig at det er et troll. Hvem som har skrevet den spiller ingen rolle. Den viser fortsatt tydelig at dette er trolling

18 hours ago, AnonymBruker said:

For det første, jeg som startet tråden er ikke den som forteller denne historien. Som hun skriver over, jeg så det ble nevnt i en annen tråd og ble nysgjerrig.

Og vis meg et troll som har postet en slik sms-utvekslng på KG før. Jeg har vært medlem en stund og ikke sett det. Når jeg leste denne historien så trodde jeg umiddelbart det var troll selv, men sms-ene? Jeg syns samtalen er for merkelig til at vedkommende kan ha diktet det.

Men jeg vet ikke altså, jeg er ikke henne med historien.

Anonymkode: a7e91...cad

Mange troll som gjør det, du kan enkelt forfalske meldinger på nett der du er den som skriver begge sider av samtalen. 

To troll som skriver fjortis til hverandre kan sende meldinger til hverandre også og screenshotte det. Det ville forklare hvorfor noen har dratt opp dette tema og den personen som skrev den opprinnelige personen svarte i løpet av en halvtime. Hva er sjansen for at ab fra den forrige tråden tilfeldigvis er på kg og ser denne tråden i løpet av en halvtime fra den er lagd? Veldig liten med mindre hun visste at venninna skulle skrive den. 

Åja, det er visst deg. Ja, du virker som en person som kunne vært med på å skrive sms-ene. Du lyver også veldig åpenbart her. "Jeg har aldri sett dette på kg før". Det er ikke noe en ærlig person ville sagt, fordi en ærlig person vet at det betyr ingenting at man ikke har sett det før. At en løgn er ny på kg gjør den ikke mindre til en løgn. Du forsøker å bruke dette argumentet som om det er bevis på at dette ikke er trolling, noe bare en som troller ville gjort fordi det er ikke et argument. De som vet de lyver bruker ofte dårlige unnskyldninger når de forsøker slippe unna med det. Dette er ganske kjent teknikk løgnere bruker

Endret av Gran3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Keikolina said:

Du ser jo i smsene at det er to år tilbake i tid.

Man kan redigere dato, ikoner, smilyer, avsender osv ved hjelp av program på nett som lager falske sms-er. Det at datoen står der er gjør det mer mistenkelig. Veldig beleilig, er det ikke? Man kan også klistre på dato ved hjelp av photoshop. Denne type nettvett og skeptisk er veldig viktig at folk lærer seg. Det er veldig enkelt å bli svindlet generelt i livet om man ikke er obs på hvor enkelt det er å forfalske greier som dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gran3 skrev:

Man kan redigere dato, ikoner, smilyer, avsender osv ved hjelp av program på nett som lager falske sms-er. Det at datoen står der er gjør det mer mistenkelig. Veldig beleilig, er det ikke? Man kan også klistre på dato ved hjelp av photoshop. Denne type nettvett og skeptisk er veldig viktig at folk lærer seg. Det er veldig enkelt å bli svindlet generelt i livet om man ikke er obs på hvor enkelt det er å forfalske greier som dette. 

Ja jeg hater når en random tråd på KG som jeg leser og tenker "oi huttetu" svindler meg fra gård og grunn.... bare haaater når lommeboka mi blir tom og penger pga svindlet etter å ha lest en tråd som kanskje var trolletråd.

Anonymkode: 17b5a...bb9

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gran3 skrev:

Når du leser oveskriften ser du hvor absurd problemstillingen er, noe som gjør det tydelig at det er et troll. Hvem som har skrevet den spiller ingen rolle. Den viser fortsatt tydelig at dette er trolling

Mange troll som gjør det, du kan enkelt forfalske meldinger på nett der du er den som skriver begge sider av samtalen. 

To troll som skriver fjortis til hverandre kan sende meldinger til hverandre også og screenshotte det. Det ville forklare hvorfor noen har dratt opp dette tema og den personen som skrev den opprinnelige personen svarte i løpet av en halvtime. Hva er sjansen for at ab fra den forrige tråden tilfeldigvis er på kg og ser denne tråden i løpet av en halvtime fra den er lagd? Veldig liten med mindre hun visste at venninna skulle skrive den. 

Åja, det er visst deg. Ja, du virker som en person som kunne vært med på å skrive sms-ene. Du lyver også veldig åpenbart her. "Jeg har aldri sett dette på kg før". Det er ikke noe en ærlig person ville sagt, fordi en ærlig person vet at det betyr ingenting at man ikke har sett det før. At en løgn er ny på kg gjør den ikke mindre til en løgn. Du forsøker å bruke dette argumentet som om det er bevis på at dette ikke er trolling, noe bare en som troller ville gjort fordi det er ikke et argument. De som vet de lyver bruker ofte dårlige unnskyldninger når de forsøker slippe unna med det.

Jeg er TS, og nå skriver jeg under nick for jeg har ingenting med dette å gjøre. Jeg lager ikke flere profiler og har ingen interesse av å trolle. Jeg har ingen venninner eller venner på KG. Jeg vet ikke hvordan man skriver sms-er og skriver begge sider av samtalen, og jeg vet heller ikke hvordan man lager flere profiler. Nå var det slik at jeg så denne historien i en annen tråd, og siden vedkommende var aktiv i den tråden samtidig med meg var det sikkert derfor de så denne tråden raskt etter den var startet. Tror du også jeg trollet i den andre tråden på denne måten, og tror du jeg poster sms-er som er tre år gamle? Jeg vet ingenting om den som forteller historien, det eneste jeg vet er at det ikke er meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg hater når en random tråd på KG som jeg leser og tenker "oi huttetu" svindler meg fra gård og grunn.... bare haaater når lommeboka mi blir tom og penger pga svindlet etter å ha lest en tråd som kanskje var trolletråd.

Les innlegget mitt igjen. Tror du virkelig at jeg mener man blir svindlet av denne tråden? Nei, åpenbart snakker jeg om evnen til å gjenkjenne løgn og svindel. En evne som er god å ta med seg overalt i livet. Det er en viktig evne å lære seg. Dersom man ikke forstår hvor enkelt det er å forfalske informasjon som de sms-ene, så forstår man heller ikke hvor enkelt det er å forfalske andre viktige dokumenter med mer. 

Av og til når du tenker at et innlegg er teit, så er det lurt å lese det en gang til og være sikker på at du forstod hva meningen med det var, så slipper du kaste bort tiden til både meg og deg ved å misforstå. 

1 minutt siden, Cleopatra70 said:

Jeg er TS, og nå skriver jeg under nick for jeg har ingenting med dette å gjøre. Jeg lager ikke flere profiler og har ingen interesse av å trolle. Jeg har ingen venninner eller venner på KG. Jeg vet ikke hvordan man skriver sms-er og skriver begge sider av samtalen, og jeg vet heller ikke hvordan man lager flere profiler. Nå var det slik at jeg så denne historien i en annen tråd, og siden vedkommende var aktiv i den tråden samtidig med meg var det sikkert derfor de så denne tråden raskt etter den var startet. Tror du også jeg trollet i den andre tråden på denne måten, og tror du jeg poster sms-er som er tre år gamle? Jeg vet ingenting om den som forteller historien, det eneste jeg vet er at det ikke er meg.

Så da er du kanskje enig med meg at dette er åpenbar trolling fra den ab-en når alt kommer til alt og du har tenkt deg litt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2020 den 12.52, AnonymBruker skrev:

Ja, her ligger nok sannynligvis kjernen i kommunikasjonsproblemet. Men det er viktig å kunne se ting fra et psykologisk perspektiv, og trådstarter kan på ingen måte hevde å være noen Anna Freud..

Hva om f.eks. denne fyren hadde en udiagnostisert lettere OCD, autisme, og særlig ODD(som de fleste av oss har i mer eller mindre fornuftig grad)? 

Da oppstår misforståelser rett som det er, og beordringer(3 strikes and you're out) fungerer dårlig. Men instruksjoner for hvilken pedagogisk væremåte som hjelper i slike tilfeller, finnes heldigvis i 2020:   https://docplayer.me/15760007-Forstaelsesvansker-hos-personer-med-autismespekterproblematikk-kjell-bjorgvin-nilsen-psykologspesialist-2010.html

Bl.a: "..vær selv en vennlig og tydelig autoritet, unngå viljeskamper og ubehagelige dirigeringer"

Det jeg vil fram til, og sannsynligvis også trådstarter i grunn, er forståelse, fremfor fordømmelse.

Så det er ingen grunn til å stå fast i forhistoriske psykologiske mekanismer som mye av KG lider av. Slikt fører i verste fall til menneskelige og samfunnsmessige tragedier:

https://www.dagbladet.no/nyheter/kattemannen-ma-60-dager-i-fengsel/61818365

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/02/09/195647460/psykisk-helse-er-undervurdert-i-arbeidet-med-a-bekjempe-terrorisme

Anonymkode: 25b12...b3f

Du er like merkelig som katte vaskeren. Folk som deg burde ikke gått løs i samfunnet rett og slett. Skremmer vettet av meg🙄

Anonymkode: 8e6a9...c0b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gran3 skrev:

Les innlegget mitt igjen. Tror du virkelig at jeg mener man blir svindlet av denne tråden? Nei, åpenbart snakker jeg om evnen til å gjenkjenne løgn og svindel. En evne som er god å ta med seg overalt i livet. Det er en viktig evne å lære seg. Dersom man ikke forstår hvor enkelt det er å forfalske informasjon som de sms-ene, så forstår man heller ikke hvor enkelt det er å forfalske andre viktige dokumenter med mer. 

Av og til når du tenker at et innlegg er teit, så er det lurt å lese det en gang til og være sikker på at du forstod hva meningen med det var, så slipper du kaste bort tiden til både meg og deg ved å misforstå. 

Så da er du kanskje enig med meg at dette er åpenbar trolling fra den ab-en når alt kommer til alt og du har tenkt deg litt om?

Nei jeg er faktisk uenig i det. Som jeg skrev har jeg fulgt med på trolletråder over tid her på KG, og kan faktisk kjenne igjen enkelte troll også. Denne her har jeg ikke sett før, og har heller ikke sett dette sms-trikset før og tenkte ikke over at man kan forfalske dato osv. Det er også noe annet med sms-ene; det nevnes en nøkkel, men vi får ikke vite noe mer om akkurat det. Jeg mener det skal ganske mye til for å inkludere det for å få det til å virke mer troverdig. Jeg syns ikke selve historien er troverdig, den er for sprø. Men jeg syns at historiefortelleren er troverdig, vedkommende virker ikke på meg som et troll. Men jeg kan ta feil selvsagt.

Her fant jeg et annet innlegg av samme person når jeg søkte på catnip, i en annen tråd som omhandler zoofili. De er ikke ts her heller, noe jeg syns øker troverdigheten, det er innlegg nr 5 på denne siden: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Keikolina
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cleopatra70 said:

Nei jeg er faktisk uenig i det. Som jeg skrev har jeg fulgt med på trolletråder over tid her på KG, og kan faktisk kjenne igjen enkelte troll også. Denne her har jeg ikke sett før, og har heller ikke sett dette sms-trikset før og tenkte ikke over at man kan forfalske dato osv. Det er også noe annet med sms-ene; det nevnes en nøkkel, men vi får ikke vite noe mer om akkurat det. Jeg mener det skal ganske mye til for å inkludere det for å få det til å virke mer troverdig. Jeg syns ikke selve historien er troverdig, den er for sprø. Men jeg syns at historiefortelleren er troverdig, vedkommende virker ikke på meg som et troll. Men jeg kan ta feil selvsagt.

Her fant jeg et annet innlegg av samme person når jeg søkte på catnip, i en annen tråd som omhandler zoofili. De er ikke ts her heller, noe jeg syns øker troverdigheten, det er innlegg nr 5 på denne siden: 

Ok, da er meningen min om deg fortsatt den samme. Du kjemper veldig sterkt for dette trollet, det er et rødt flagg, eller hva man skal si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du fremstilte deg selv minst like ille ved å dele meldingene deres. Han fyren tenner kanskje på katter, men du er et slemt, dramatisk og dømmende menneske. 

Anonymkode: 6411a...31f

Har du noen gang hatt omsorg for noe som helst? Jeg vet om mange dyreeiere som ville gått langt for å forsvare dyret sitt, og som ville blitt rasende om noen gjentagende hadde gått inn for å påføre det ubehag.

Du kategoriserer og går til angrep på noen på bakgrunn av kun det du har lest her. På samme måte kunne man sagt du var psykopat siden du ikke evner å sette deg inn i hva andre føler. Saklig? Nei.

Anonymkode: b791f...2a1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Gran3, skjønner at historien er sjuk, men tror du jeg hadde klart å mekke sammen dette på sånn 3 minutter etter at noen BA meg fortelle historoen fordi jeg NEVNTE den i en annen tråd? Jeg hadde aldri trodd at noen skulle bry seg nevneverdig om det jeg sa, men noen syntes visst det var interessant og jeg bare forteller den. Men å mekke sammen trolling sånn på 0,niks tror jeg ingen hadde klart eller i det heletatt vært interessert i å gjøre om ikke man kunne f.eks kunne fått masse penger for det. For å mekke sammen denne mellingsloggen, historen, datoen og alt hadde det tatt dages vis. 

Tro det eller ei, det er det samme for meg hva du tror, men det er sant.det finnes syke menneske her i verden, så syns du skal slutte å være så naiv. Men jeg gidder ikke å fortsette å prøve å forsvare meg eller bevise noen ting. Det er ikke så viktig for meg. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...