AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Eller hans nåværende samboer vil kalle opp datteren etter sin oldemor, som heter det samme som eksen. Og han har ikke noe i mot det. Ikke veldig vanlig navn, 2-3000 i Norge som har. Han hadde ellers en vane om å etterligne stemmen/dialekten til eksens mor da han sa eksens navn til henne, og nå kommer det vel snapper til eksen med den samme stemmen når han snakker til barnet sitt. Han syntes alltid det var hysterisk morsomt å parodiere moren. På toppen av det hele var det slik at det ble slutt mellom han og eksen fordi de/hun ikke kan få barn, de var sammen i nesten fem år. Hva skal man tenke om dette? Og burde ikke den nye samboeren tenke at det er veldig spesielt å gi barnet navnet til samboerens eks? Hun er fullstendig klar over at det er samme navn, man skulle jo tro man ville styrt unna et slikt navn, bare så utrolig merkelig hele greiene. Anonymkode: 2dd60...1f0
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Joda, en smule merkelig.. Men hvorfor bryr du deg så mye? Er du eksen eller? Anonymkode: 46cd6...d84 42
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller hans nåværende samboer vil kalle opp datteren etter sin oldemor, som heter det samme som eksen. Og han har ikke noe i mot det. Ikke veldig vanlig navn, 2-3000 i Norge som har. Han hadde ellers en vane om å etterligne stemmen/dialekten til eksens mor da han sa eksens navn til henne, og nå kommer det vel snapper til eksen med den samme stemmen når han snakker til barnet sitt. Han syntes alltid det var hysterisk morsomt å parodiere moren. På toppen av det hele var det slik at det ble slutt mellom han og eksen fordi de/hun ikke kan få barn, de var sammen i nesten fem år. Hva skal man tenke om dette? Og burde ikke den nye samboeren tenke at det er veldig spesielt å gi barnet navnet til samboerens eks? Hun er fullstendig klar over at det er samme navn, man skulle jo tro man ville styrt unna et slikt navn, bare så utrolig merkelig hele greiene. Anonymkode: 2dd60...1f0 Om jeg skulle døpt barnet mitt etter min oldemor, hadde jeg gitt blaffen i om eksen til mannen min het det samme. La meg gjette, du er også en eks til denne mannen?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 Hvorfor bryr du deg om at ny samboer ville kalle barnet sitt opp etter sin oldemor, som tilfeldigvis er samme navn som mannens eks? Og hvorfor skulle mannen ha sterke meninger mot det? Det er jo tross alt en oldemor barnet er oppkalt etter, ikke eksen. Er det sånn at du innerst inne håper at mannen tenker på eksen, og i sitt stille sinn kalte barnet opp etter henne? I og med at du tydelig har tenkt en del på dette, mener jeg. Anonymkode: 2b280...d40 13
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 14 minutter siden, Oktoberknøttet skrev: Og hvem er du oppi dette? Spiller det noen rolle for saken? Anonymkode: 2dd60...1f0
Thyra Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 Dette hadde jeg ikke tenkt noe over. Om man ønsker å kalle opp barnet sitt etter sin oldemor eller en annen som har betydd mye for en, bryr man seg ikke om at mannens eks tilfeldigvis heter det samme. 11
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #8 Skrevet 9. februar 2020 Dersom det er et sært navn som få har, eller en uvanlig dobbeltnavn-kombinasjon hadde det vært rart. Er det et relativt vanlig navn hadde jeg ikke tenkt over det. Det er jo oppkalling etter oldemor, og er dermed trolig et navn den nye dama har tenkt på lenge. Anonymkode: cfaab...41c 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #9 Skrevet 9. februar 2020 Barnet er jo kalt opp etter oldemor, ikke eksen! Herlighet. Anonymkode: 3abf5...02d 22
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #10 Skrevet 9. februar 2020 Vi holdt på å velge samme navn som samboerens eks til vår datter. Jeg likte navnet og foreslo det, han var ferdig med eksen for lengst og hadde ikke noe i mot det etter å ha tenkt på det en stund. Men så kom han på et navn som han likte mye bedre også ble det det. Anonymkode: 07a6e...29a 3
tangent Skrevet 9. februar 2020 #11 Skrevet 9. februar 2020 Det er jo uvanlig, men det er nok mor her som har sterke følelser for navnet, og da er han jo sikkert ikke en person som knytter veldig mye bagasje opp i et navn. For å si det sånn så kjenner jeg meg igjen i det. Hadde mannen min insistert på at det var ekstremt viktig og betydningsfullt for ham om barnet vårt het Jonas, så hadde jeg helt greit kunnet akseptere det på tross av at det er navnet til en eks. Hadde nok veldig raskt blitt så vant til å forbinde navnet med barnet mitt som jeg tenker på hele tiden enn en eks jeg ikke møter noen gang annet enn hvis vi tilfeldigvis skulle se hverandre på gata. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #12 Skrevet 9. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi holdt på å velge samme navn som samboerens eks til vår datter. Jeg likte navnet og foreslo det, han var ferdig med eksen for lengst og hadde ikke noe i mot det etter å ha tenkt på det en stund. Men så kom han på et navn som han likte mye bedre også ble det det. Anonymkode: 07a6e...29a Samme her (men vi endte opp med det navnet vi da ) Anonymkode: 99e30...04a 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #13 Skrevet 9. februar 2020 Jeg hadde foretrukket å gi mitt barn eksen min sitt navn, det er et godt navn. Hadde ingenting med at det var eksen sitt, men det at det var eksen sitt gjorde at jeg ikke tok det. Nå er eksen enda fjernere fortid, og gutten min har gått glipp av et vanvittig bra navn. Selv er han veldig glad i det navnet han fikk, og det er slettes ikke så verst, så det spiller ingen rolle. Anonymkode: 41137...2d3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #14 Skrevet 9. februar 2020 Sønnen min har samme navn som en av eksene mine. Han er ikke oppkalt etter noen, men jeg og mannen har veldig forskjellig smak, så det var det eneste navnet vi var enige om at var fint. Jeg kom ikke på at jeg hadde en eks med samme navn før rett før navnemeldingen skulle sendes inn. Nevnte det for mannen, men han brydde seg ikke, så vi tok det likevel. Jeg tenker aldri på det, det navnet er sønnen min nå, ingen andre. Anonymkode: 11be8...f36 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #15 Skrevet 9. februar 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiller det noen rolle for saken? Anonymkode: 2dd60...1f0 Yep Anonymkode: 5a224...f66 2
Oktoberknøttet Skrevet 9. februar 2020 #16 Skrevet 9. februar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiller det noen rolle for saken? Anonymkode: 2dd60...1f0 Ja. For det som er sært er at du bryr deg. 10
Sylveon Skrevet 9. februar 2020 #17 Skrevet 9. februar 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eller hans nåværende samboer vil kalle opp datteren etter sin oldemor, som heter det samme som eksen. Og han har ikke noe i mot det. Ikke veldig vanlig navn, 2-3000 i Norge som har. Han hadde ellers en vane om å etterligne stemmen/dialekten til eksens mor da han sa eksens navn til henne, og nå kommer det vel snapper til eksen med den samme stemmen når han snakker til barnet sitt. Han syntes alltid det var hysterisk morsomt å parodiere moren. På toppen av det hele var det slik at det ble slutt mellom han og eksen fordi de/hun ikke kan få barn, de var sammen i nesten fem år. Hva skal man tenke om dette? Og burde ikke den nye samboeren tenke at det er veldig spesielt å gi barnet navnet til samboerens eks? Hun er fullstendig klar over at det er samme navn, man skulle jo tro man ville styrt unna et slikt navn, bare så utrolig merkelig hele greiene. Anonymkode: 2dd60...1f0 Må man tenke noe om dette? Må man bry seg om dette? Ok. De har funnet et navn de liker som samboeren sin oldemor heter. Ok. Fint for dem. Hvem bryr seg om det er samme navn som eksen? Herregud. De er jo ikke sammen lengre, så hvorfor skal det kvinnemenneske påvirke deres liv? Edit: Jeg lurer for såvidt også på hvem du er oppi dette. Endret 9. februar 2020 av Sylveon 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #18 Skrevet 9. februar 2020 27 minutter siden, Oktoberknøttet skrev: Ja. For det som er sært er at du bryr deg. Hvorfor er det det? Anonymkode: 2dd60...1f0 1
Scoops Skrevet 9. februar 2020 #19 Skrevet 9. februar 2020 Jeg syns nå det særeste her er at du lager en tråd om det,med en ganske misvisende overskrift. Det er jo ikke han som har oppkalt ungen etter eksen,det er jo moren som ville oppkalle barnet etter oldemoren, og eksen tilfeldigvis heter det samme...Det blir to helt forskjellige ting det 11
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #20 Skrevet 9. februar 2020 Av alle ting i verden man kan bry seg om på andres vegne. Anonymkode: fa908...a3f 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå