Gå til innhold

Canesten 500mg vs. 100mg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

jeg tror jeg har fått sopp og ønsker å bli kvitt dette så fort som mulig. Leser på nett at det finnes både pakker med 6 tabletter a 100mg, og en pakke med en pille a 500mg. I tillegg kommer salve. Høres jo bedre ut med 1 tablett enn 6 tabletter over 6 dager, men hvordan er prognosene på de ulike behandlingene? Erfaringer? Råd og tips ellers mottas med takk. 

Anonymkode: f5b07...2e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig så synes jeg det er bedre med den på 500mg, da trenger du bare en runde med behandling og kliss kontra 6 netter med vaginal tablett i skjeden. Det kommer ut hvit kornete rester påfølgende dag etter behandling, greit med bare en dag enn ei uke (putter tabletten i skjeden før du legger deg og lar den virke ila natta) 

Salven er viktig å bruke pga tabletten behandler bare innvendig, mens salven behandler området utvendig. Smør inn rikelig før leggetid, men også gjerne på dagtid. 

Viktig at du lar underlivet få luft, så sov gjerne med ei løs pysjbukse uten truse. Og bruk bomullstruser og unngå trange bukser. 

Og; hvis du har partner så må han behandles også, selv om han ikke har symptomer på sopp, hvis ikke vil han resmitte deg. 

Det finnes oral behandling mot sopp også, Diflucan heter tablettene, er egentlig reseptbelagt, men du får kjøpt en tablett (ei behandling) reseptfritt på apotek. Diflucan er også veldig effektiv, men hvis du velger denne så bør du uansett bruke salve i tillegg for å behandle underlivet utvendig. 

Skrevet

Har tatt sånn engangspille og det funket på meg! Bedre å bli ferdig med det enn å bare «ja nå er jeg altså på en sånn soppkur» 🙊 Nei, svelg den ene pillen og lat som ingenting! 😂

Anonymkode: 79a3f...5fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...