Gå til innhold

Navnet Årolilja 🌷🥰

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva med bare Lilja?

Anonymkode: 1c4ff...e77

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg syns det blir for sært....... man bør tenke seg om hvilket navn man gir barna våre, de skal tross alt ha dette navnet hele livet (om de ikke velger å bytte). Selv om vi voksne syns det er pent kan barnet og andre barn rundt syns noe annet og da kan det raskt bli utrivelig. 

Anonymkode: 2dd80...8a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha det er navnet på steinermammaen i den ene episoden av humorserien ''Best Før'' på Tv2

Anonymkode: ef5be...941

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville du ha hatt det navnet selv? Hadde det vært ok å introdusere deg som Årolilja til kollegaer, kunder, lærere, medstudenter, gamle damer på butikken, fulle folk på fest, i jobbsøknader?

Hadde det vært ok for deg med den lille, samme samtalen som utvilsomt kom til å følge introduksjonen? Greit å gjenta navnet en gang til nesten hver gang fordi folk ikke fikk det helt med seg første gang? 

Du kan jo evt teste det selv, hvis du skal reservere bord på restaurant eller hilse på tilfeldige mennesker du vet du ikke skal møte igjen e.l. 

Det er ofte lurt å tenke litt gjennom hvordan det er å faktisk leve med et navn, spesielt hvis det er litt utenom det vanlige. Noen liker det, andre syns det er slitsomt, og man kan jo aldri helt vite hva ditt barn kommer til å syns om det, men jeg tenker at det er litt usympatisk å gi noen andre et navn man ikke ville ha levd med selv.

Anonymkode: d7852...802

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bendik rid åt Sølondo / han ville skoda vene møy / difor laut han døy

Det må være Sørlandet?

Anonymkode: 928da...8b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker det. Men introduksjon som Lilja. Årolilja skriftlig.

- Å, heter du egentlig Årollja?

- Ja, hvis du vil, kan du kalle meg det. Eller bare Lilja.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Årolilja, kvi søve du so lengje?

Anonymkode: d7a1e...bdd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 9.2.2020 den 2.05, AnonymBruker skrev:

hva med Kjellfrid

Anonymkode: de9b4...dee

Enig? Fint navn. Kan også gå for Kjellaug eller Kjellrun. Alternativt Oddfrid eller Oddlaug eller Oddrun.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig? Fint navn. Kan også gå for Kjellaug eller Kjellrun. Alternativt Oddfrid eller Oddlaug eller Oddrun.

Huff, har dårlig erfaring med de som heter Kjellfrid😒Det eneste som kan gå an på listen er Oddrun...

Anonymkode: ded7e...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kalle henne noen ordentlig, isteden for et hestenavn.

Stakkaren risikerer å bli mobbet på skolen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årolilja blir for sært for meg.  Hva med Aurelia?  Det ligner og er i mitt hode litt mindre sært.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betyr ikke det brystvorter? 😯

Anonymkode: 6c22a...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker
På 9.5.2020 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Ville du ha hatt det navnet selv? Hadde det vært ok å introdusere deg som Årolilja til kollegaer, kunder, lærere, medstudenter, gamle damer på butikken, fulle folk på fest, i jobbsøknader?

Hadde det vært ok for deg med den lille, samme samtalen som utvilsomt kom til å følge introduksjonen? Greit å gjenta navnet en gang til nesten hver gang fordi folk ikke fikk det helt med seg første gang? 

Du kan jo evt teste det selv, hvis du skal reservere bord på restaurant eller hilse på tilfeldige mennesker du vet du ikke skal møte igjen e.l. 

Det er ofte lurt å tenke litt gjennom hvordan det er å faktisk leve med et navn, spesielt hvis det er litt utenom det vanlige. Noen liker det, andre syns det er slitsomt, og man kan jo aldri helt vite hva ditt barn kommer til å syns om det, men jeg tenker at det er litt usympatisk å gi noen andre et navn man ikke ville ha levd med selv.

Anonymkode: d7852...802

Jeg er veldig fornøyd med eget navn, selv om mitt er nesten like sjeldent. Må ofte gjenta og forklare, men de fleste sier noe à la "oii så fint navn, det har jeg aldri hørt før". Jeg håper jo at det kan være reaksjonen hun får også

Anonymkode: fc644...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

"Uff, stakkars barn. Her er det foreldre med mindreverdighetskomplekser som må vise seg fram gjennom sitt ekstremt spesielle barnenavn" er det jeg hadde tenkt om jeg møtte et barn som het noe slikt eller lignende. Har ei venninde som har tvunget noe slikt på sønnen sin og da han som 5-åring startet på skole nylig ba han pent om han kunne få hete noe annet. 

Om du liker et kjempespesielt navn så innmari godt så kan du ta det selv.

Anonymkode: 6678b...876

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Uff, stakkars barn. Her er det foreldre med mindreverdighetskomplekser som må vise seg fram gjennom sitt ekstremt spesielle barnenavn" er det jeg hadde tenkt om jeg møtte et barn som het noe slikt eller lignende. Har ei venninde som har tvunget noe slikt på sønnen sin og da han som 5-åring startet på skole nylig ba han pent om han kunne få hete noe annet. 

Om du liker et kjempespesielt navn så innmari godt så kan du ta det selv.

Anonymkode: 6678b...876

Forhåpentligvis er ikke alle like dømmende som deg. Jeg har et spesielt navn, og er stolt av det.

Anonymkode: fc644...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som har Årolilja som melllomnavn. Jeg trodde lenge det var etternavnet hennes

Anonymkode: 838aa...628

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...