Gå til innhold

Ringer - karat

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest.
Skrevet

Bare et lite spørsmål.. Har vært inne på www.chanti.dk, og syns de har mange fine ringer. Men at alle er i 14 karat gull. Har lest at det er det laveste for å bli regnet som "ordentlig gull"... Mitt spm er egentlig; hva er det som er vanlig å ha i gifteringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Tror det er 14 k som er vanlig....

Gjest gulljenta
Skrevet

Det er 14 karat som er standarden i Norge, og stort sett alt gull du får kjøpt hos norske gullsmeder er 14 karat.

Gjest Gjest.
Skrevet

Javel :-) Trodde kanskje det var 18.. og at 14 ikke "var no' særlig".. !? Men da er det kanskje helt ok / vanlig, da.. :-)

Takk, takk!

Gjest Jamila
Skrevet

14 eller 18 karat er vanlig i smykker, ja.

24 karat, som er "rent" gull, er så mykt at det ikke vil bli bra smykker. En ring i 14 karat vil holde seg pen og uten riper mye lenger enn en ring i 24 karat.

Gjest gjesten
Skrevet

14 karat (585) er det som er standarden hos gullsmeder i Norge.

Skrevet

Ja, det er 14 karat som er vanligst i Norge. I midtøsten, som f.eks. Libanon er det 18 karat som er standard. Kjøpte en nydelig ring der, og har foreløpig ikke noe å utsette på hardheten. :D Dessuten lagde de alle ringene selv i Tripoli, så om noen skal den veien så får en flotte ringer og smykker til en billig penge i gullgaten (zouken).

Skrevet
Bare et lite spørsmål.. Har vært inne på www.chanti.dk, og syns de har mange fine ringer. Men at alle er i 14 karat gull. Har lest at det er det laveste for å bli regnet som "ordentlig gull"... Mitt spm er egentlig; hva er det som er vanlig å ha i gifteringer?

Chanti har skikkelig fine ringer! Fant fram til den siden i dag faktisk, etter tips fra ei venninne... Og der fant jeg akkurat det jeg har sett etter!

14 k er det vanligste!

Gjest Gjest.
Skrevet

TeddyToria; hvilke(n) var det du falt for?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...