Gjest Gjest. Skrevet 7. juni 2005 #1 Skrevet 7. juni 2005 Bare et lite spørsmål.. Har vært inne på www.chanti.dk, og syns de har mange fine ringer. Men at alle er i 14 karat gull. Har lest at det er det laveste for å bli regnet som "ordentlig gull"... Mitt spm er egentlig; hva er det som er vanlig å ha i gifteringer?
Gjest gulljenta Skrevet 8. juni 2005 #3 Skrevet 8. juni 2005 Det er 14 karat som er standarden i Norge, og stort sett alt gull du får kjøpt hos norske gullsmeder er 14 karat.
Gjest Gjest. Skrevet 8. juni 2005 #4 Skrevet 8. juni 2005 Javel :-) Trodde kanskje det var 18.. og at 14 ikke "var no' særlig".. !? Men da er det kanskje helt ok / vanlig, da.. :-) Takk, takk!
Gjest Jamila Skrevet 8. juni 2005 #5 Skrevet 8. juni 2005 14 eller 18 karat er vanlig i smykker, ja. 24 karat, som er "rent" gull, er så mykt at det ikke vil bli bra smykker. En ring i 14 karat vil holde seg pen og uten riper mye lenger enn en ring i 24 karat.
Lemona Skrevet 8. juni 2005 #6 Skrevet 8. juni 2005 Sjekk denne: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ighlight=chanti
Gjest gjesten Skrevet 8. juni 2005 #7 Skrevet 8. juni 2005 14 karat (585) er det som er standarden hos gullsmeder i Norge.
Saeria Skrevet 8. juni 2005 #8 Skrevet 8. juni 2005 Ja, det er 14 karat som er vanligst i Norge. I midtøsten, som f.eks. Libanon er det 18 karat som er standard. Kjøpte en nydelig ring der, og har foreløpig ikke noe å utsette på hardheten. :D Dessuten lagde de alle ringene selv i Tripoli, så om noen skal den veien så får en flotte ringer og smykker til en billig penge i gullgaten (zouken).
TeddyToria Skrevet 8. juni 2005 #9 Skrevet 8. juni 2005 Bare et lite spørsmål.. Har vært inne på www.chanti.dk, og syns de har mange fine ringer. Men at alle er i 14 karat gull. Har lest at det er det laveste for å bli regnet som "ordentlig gull"... Mitt spm er egentlig; hva er det som er vanlig å ha i gifteringer? Chanti har skikkelig fine ringer! Fant fram til den siden i dag faktisk, etter tips fra ei venninne... Og der fant jeg akkurat det jeg har sett etter! 14 k er det vanligste!
Gjest Gjest. Skrevet 8. juni 2005 #10 Skrevet 8. juni 2005 TeddyToria; hvilke(n) var det du falt for?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå