AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #21 Del Skrevet 9. februar 2020 Aldri en middag uten grønsaker, enten det er tilbehør til kjøtt og fisk eller som suppe. Spiser bær hvis jeg trenger litt søtt og frukt spiser jeg veldig lite av. Frukt er for mye sukker. Anonymkode: ee3f8...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #22 Del Skrevet 9. februar 2020 Mye. Idag har jeg f eks spist to epler, to bananer, druer og avokado. Spiser alltid minst 500 gram grønnsaker til middag (hjemme). Spiser og mye bær. Anonymkode: f70d0...3a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #23 Del Skrevet 9. februar 2020 Spiser alltid frukt eller bær sammen med yoghurt til frokost, eller på grøt. Agurk, tomat, paprika på brødskivene. Salat eller dampende grønnsaker til middag, ca halve tallerken med det. Så pleier vi å spise oppkuttede grønnsaker som snacks på hverdager. Anonymkode: 53458...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 9. februar 2020 #24 Del Skrevet 9. februar 2020 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Spiser sjeldent frukt 🙊 har skjønt at frukt inneholder mye sukker og at man heller bør spise bær. Anonymkode: 545e2...3e4 Frukt inneholder fruktsukker, komplekse karbohydrater og vitaminer og mineraler + fiber. Spis frukt du. Det er helt meningsløst å sammenligne frukt mot sukker. Det er to helt forskjellige ting og opptrer på totalt forskjellige måter. Det blir litt som å si at det er det samme om du spiser en 200gram sjokolade til 2000kcal eller om du spiser 2000kcal i kvalitetsmat med proteiner, gode karbohydrater og fett. Den ene vil stimulere til fettlagring, sykdommer og betennelse (isolert), den andre vil stimulere til bedre kroppskomposisjon (lettere å miste fettmasse enn fettfri masse), ernæring ,velvære, muskler, vev, våkenhet, frisk kropp etc. Endret 9. februar 2020 av CabinCruiser 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #25 Del Skrevet 9. februar 2020 6 minutter siden, CabinCruiser skrev: Frukt inneholder fruktsukker, komplekse karbohydrater og vitaminer og mineraler + fiber. Spis frukt du. Det er helt meningsløst å sammenligne frukt mot sukker. Det er to helt forskjellige ting og opptrer på totalt forskjellige måter. Det blir litt som å si at det er det samme om du spiser en 200gram sjokolade til 2000kcal eller om du spiser 2000kcal i kvalitetsmat med proteiner, gode karbohydrater og fett. Den ene vil stimulere til fettlagring, sykdommer og betennelse (isolert), den andre vil stimulere til bedre kroppskomposisjon (lettere å miste fettmasse enn fettfri masse), ernæring ,velvære, muskler, vev, våkenhet, frisk kropp etc. Det er riktig at en kalori ikke er en kalori og at det er forskjellig hva kalorier gjør i kroppen. Men hvorfor maler du fruktose som sunt? Fruktose er kanskje det mest usunne sukkeret... Fruktose går innom leveren for å metaboliseres og vi kan kun omdanne ca 50 gram fruktose til glukose i løpet av 24 timer. Spiser du mer enn det, så lagres det som fett i leveren i påvente av tider med mindre fruktose. Hvis du da hele tiden spiser mye fruktose ender du opp med mer og mer fett i leveren. Dette kalles fettlever. Spiser du noen frukter til dagen, så er du lett over den grensa for hva leveren klarer. Og alle karbohydrater øker inflamasjon, ikke bare karbohydratene som finnes i sjokoladen. Mange planter inneholder i tillegg antinæring som hemmer opptak av næring - inkludert kakao, så sjokoladen går absolutt ikke fri. Men å påstå at fruktsukker er sunt er skivebom. Heldigvis har ikke frukt og grønnsaker kun fruktose, men også glukose. Men ofte større andel fruktose enn glukose. Rørsukkeret i sjokoladen har 50% glukose, 50% fruktose. Og hvis du fortsatt er usikker på om fruktose er usunt, så kan du jo tenke på "high fructose corn syrup". Det har vi vel alle hørt om? De har vanligvis 55% fruktose... Mange frukter har enda større andel... Frukt har stor andel karbohydrat, noe som betyr at det setter kroppen i fettlagringsmodus. For å sette kroppen i fettforbrenningsmodus må du enten forbrenne dette sukkeret du spiser, eller så må du rett og slett spise mindre sukker (karbohydrater). En dokumentar om hvor usunt fruktose er: Anonymkode: 8eab2...27d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 9. februar 2020 #26 Del Skrevet 9. februar 2020 (endret) Jeg sjak ta den her dritten i morgen når jeg er ikke langt ned i vinflaska, her var det så mye snack å ta av at jeg dør. Men først godnatt. MINN MEG PÅ DET HER, peACE out og natt til meg Endret 9. februar 2020 av CabinCruiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #27 Del Skrevet 9. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er riktig at en kalori ikke er en kalori og at det er forskjellig hva kalorier gjør i kroppen. Men hvorfor maler du fruktose som sunt? Fruktose er kanskje det mest usunne sukkeret... Fruktose går innom leveren for å metaboliseres og vi kan kun omdanne ca 50 gram fruktose til glukose i løpet av 24 timer. Spiser du mer enn det, så lagres det som fett i leveren i påvente av tider med mindre fruktose. Hvis du da hele tiden spiser mye fruktose ender du opp med mer og mer fett i leveren. Dette kalles fettlever. Spiser du noen frukter til dagen, så er du lett over den grensa for hva leveren klarer. Og alle karbohydrater øker inflamasjon, ikke bare karbohydratene som finnes i sjokoladen. Mange planter inneholder i tillegg antinæring som hemmer opptak av næring - inkludert kakao, så sjokoladen går absolutt ikke fri. Men å påstå at fruktsukker er sunt er skivebom. Heldigvis har ikke frukt og grønnsaker kun fruktose, men også glukose. Men ofte større andel fruktose enn glukose. Rørsukkeret i sjokoladen har 50% glukose, 50% fruktose. Og hvis du fortsatt er usikker på om fruktose er usunt, så kan du jo tenke på "high fructose corn syrup". Det har vi vel alle hørt om? De har vanligvis 55% fruktose... Mange frukter har enda større andel... Frukt har stor andel karbohydrat, noe som betyr at det setter kroppen i fettlagringsmodus. For å sette kroppen i fettforbrenningsmodus må du enten forbrenne dette sukkeret du spiser, eller så må du rett og slett spise mindre sukker (karbohydrater). En dokumentar om hvor usunt fruktose er: Anonymkode: 8eab2...27d Dette gjelder først og fremst tilsatt fruktose, da får man i seg store mengder. Tropiske frukter er heller ikke optimalt, men ett eple eller to er innafor. Anonymkode: 80b27...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåtimen Skrevet 9. februar 2020 #28 Del Skrevet 9. februar 2020 Nja, jeg spiser jo litt, men føler ikke det er mye. En gjennomsnittlig dag er kanskje sånn: En halv banan og et halvt eple til havregrøten til frokost. Resten av eple mellom frokost og lunsj. Til lunsj har jeg en raus mengde agurk og paprika på brødskiva, muligens en gulrot eller alfalfaspirer om jeg har det tilgjengelig. Til middagen er det variert hvor mye grønnsaker jeg får inn. Spiser jeg hjemmelaget pizza blir det bare litt stusselig paprika og mais, er det taco blir det en del grønnsaker og avokado, spiser jeg suppe er det jo 90% grønnsaker. Bruker en del brokkoli/blomkål/erter til pastaretter og potetmiddager. Så generelt sett føler jeg at jeg får i meg nok, men det er absolutt forbedringspotensiale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå