AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #1 Skrevet 8. februar 2020 Plutselig har barnet mitt de siste to mnd begynt å si at han hater seg selv, hater kroppen sin, hater å ha en tisselur og å være gutt, at han hater alle andre mennesker, ikke liker seg selv,og at han er stygg og dum, og sier at han alltid er sint!😔 Han er veldig intelligent,moden og klok for sin alder forøvrig, gjør det veldig godt på skolen og har mye empati og er sensitiv.. Men han nevner endel enkelt episoder som at han har blitt sparket av en medelev, blitt tatt på tissen av en eldre elev flere ganger, og at han blir mobbet pga navnet sitt! Når jeg prøvde å snakke rundt dette, spesielt om det at han hater å være gutt og tisseluren sin, og han nevner at han har blitt befølte av en eldre elev, blir jeg redd for at dette i verste fall handler om at han har blitt utsatt for overgrep av noen?! Han sier at hans egen kropp og alle menneskers kropper er ekle.. Han sier at jeg aldri får lov å snakke med læreren hans om det at han har blitt befølt på tissen, men han har selv sagt fra om mobbing og at han blir plaget mht navnet hans, og den jenta som sparket han uten videre, når ingen voksne var der.. Gode råd her?!?😔 Anonymkode: ffa69...de9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #2 Skrevet 8. februar 2020 Snakk med skolen, ta kontakt med politiet. Dette er svært alvorlig, og du må få tak i hjelp, NÅ! Ring barnevernet og fortell om denne andre gutten, sannsynligheten for at han er utsatt for overgrep selv er stor når han gjør det mot andre. Jeg ville definitivt koblet på profesjonell hjelp med en gang, og jeg er egentlig ekspert selv mht utdannelse. Hadde likevel ikke klart å ivareta mitt barn uten hjelp fra andre i en slik situasjon. Anonymkode: 75e04...0d7 13
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #3 Skrevet 8. februar 2020 https://www.statensbarnehus.no/ Her kan du få råd og veiledning. Anonymkode: f9db3...a72 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #4 Skrevet 8. februar 2020 Du skriver veldig umodent og rart... troll? Hvis ikke bør du ta et par tak i både deg selv og sønnen din. Du utleverer at sønnen din på 6 år har blitt seksuelt misbrukt og her er du på kvinneguiden for råd? Skjerpings. Her skal du som voksen kontakte både skole, barnebern, familievernkonto og politi. Dette tviler jeg sterkt på er seriøst Anonymkode: b9c20...ee2 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #5 Skrevet 8. februar 2020 Det at en eldre elev har tatt han på tissen ved flere anledninger ER overgrep! Dette må du faktisk gå til skolen med, og sette i gang tiltak for å forhindre at dette skjer igjen. Gutten føler nok på skam rundt det, og selvfølgelig avreagerer han på det. Det er traumatisk. Ja, barn kan antaste og utføre overgrep mot andre barn. Du kan ikke la han bestemme om du skal ta kontakt med lærer og skole. Dette må du gjøre som voksen og forelder, ikke bare for ditt eget barn, men for andre barn også. Anonymkode: f0316...74d 16
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #6 Skrevet 8. februar 2020 Er veldig usikker her! Han har sagt at det har skjedd to ganger, at han har blitt befølt av denne gutten som han ikke vet hva heter.. Og han blir bare så sint når jeg spør rundt det, og benekter at det har skjedd noe mer enn at den gutten har tatt på ham der nede.. Og det er bare så helt ulikt mitt barn, som jeg kjenner han og den gode samtalen og kontakten vi to alltid har hatt, at han plutselig er aggressiv som dette og ikke vil prate om ting😔 Ts Anonymkode: ffa69...de9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #7 Skrevet 8. februar 2020 Helsesykepleier, fastlege, kontaktlærer og rektor kontaktes på mandag! Helst tar du kontakt med læreren allerede nå i helgen, digitalt, sånn at hun/han kan lese dette allerede som første sak på mandag! Anonymkode: aa7b9...42c 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #8 Skrevet 8. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det at en eldre elev har tatt han på tissen ved flere anledninger ER overgrep! Dette må du faktisk gå til skolen med, og sette i gang tiltak for å forhindre at dette skjer igjen. Gutten føler nok på skam rundt det, og selvfølgelig avreagerer han på det. Det er traumatisk. Ja, barn kan antaste og utføre overgrep mot andre barn. Du kan ikke la han bestemme om du skal ta kontakt med lærer og skole. Dette må du gjøre som voksen og forelder, ikke bare for ditt eget barn, men for andre barn også. Anonymkode: f0316...74d Ja har sagt til han at det kan hende den gutten har gjort det samme mot andre barn og at vi må snakke med skolen, men da sier sønnen min bare at han ikke har gjort det mot andre barn, bare mot han! Uansett kjenner jeg på magefølelsen at noe er alvorlig galt her.. Har aldri før opplevd mitt barn som aggressivt som nå, eller at han har snakket seg selv med før.. Ts Anonymkode: ffa69...de9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #9 Skrevet 8. februar 2020 Ingenting å være usikker på her. Her må du være sikker, sterk og ta grep for å beskytte gutten din! Se lenken ovenfor. Dette må du gjøre allerede på mandag. Anonymkode: f9db3...a72 8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #10 Skrevet 8. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du skriver veldig umodent og rart... troll? Hvis ikke bør du ta et par tak i både deg selv og sønnen din. Du utleverer at sønnen din på 6 år har blitt seksuelt misbrukt og her er du på kvinneguiden for råd? Skjerpings. Her skal du som voksen kontakte både skole, barnebern, familievernkonto og politi. Dette tviler jeg sterkt på er seriøst Anonymkode: b9c20...ee2 Nå må du bare kutte ut her!! Jeg skriver innlegget fordi jeg er bekymret for mitt barn, hvem skriver trolle tråder om slike temaer!!..😠 Ts Anonymkode: ffa69...de9 5
minister-mio Skrevet 8. februar 2020 #11 Skrevet 8. februar 2020 Du er voksen, du avgjør at du bør snakke med læreren (i går!), ikke seksåringen. 8
Daria Skrevet 8. februar 2020 #12 Skrevet 8. februar 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du bare kutte ut her!! Jeg skriver innlegget fordi jeg er bekymret for mitt barn, hvem skriver trolle tråder om slike temaer!!..😠 Ts Anonymkode: ffa69...de9 Flere enn du tror... Og at du ikke umiddelbart tar affære når barnet ditt forteller at han har blitt utsatt for overgrep på skolen, men heller skriver innlegg på KG om det, er faktisk ganske sjokkerende. Endret 8. februar 2020 av Daria 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #13 Skrevet 8. februar 2020 12 minutter siden, Daria said: Flere enn du tror... Og at du ikke umiddelbart tar affære når barnet ditt forteller at han har blitt utsatt for overgrep på skolen, men heller skriver innlegg på KG om det, er faktisk ganske sjokkerende. Jeg fikk vite dette i dag av min sønn, på en lørdag, skal jeg ringe læreren hans på en lørdagskveld nå mener du? Jeg trenger GODE innspill her, ikke folk som bare ønsker å rakke ned på meg på meg som forelder!! Ts Anonymkode: ffa69...de9 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #14 Skrevet 8. februar 2020 Mitt barn har ikke nevnt med et ord det mht å hate å ha tisselur og beføling for nå i dag skal sies! Men han har ved flere anledninger siste to månedene sagt at han hater seg selv, ikke liker seg selv osv.. Så NOE galt må ha skjedd, siden han alltid har vært en utrolig glad og fornøyd gutt som alltid har vært positiv på alle måter! Når jeg prøver å prate med han om det sier han bare at han ikke vil snakke mer om det,så totalt ulikt han på alle måter.. Ts Anonymkode: ffa69...de9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #15 Skrevet 8. februar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skriver veldig umodent og rart... troll? Hvis ikke bør du ta et par tak i både deg selv og sønnen din. Du utleverer at sønnen din på 6 år har blitt seksuelt misbrukt og her er du på kvinneguiden for råd? Skjerpings. Her skal du som voksen kontakte både skole, barnebern, familievernkonto og politi. Dette tviler jeg sterkt på er seriøst Anonymkode: b9c20...ee2 Jepp. Anonymkode: ab862...df1
Daria Skrevet 8. februar 2020 #16 Skrevet 8. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk vite dette i dag av min sønn, på en lørdag, skal jeg ringe læreren hans på en lørdagskveld nå mener du? Jeg trenger GODE innspill her, ikke folk som bare ønsker å rakke ned på meg på meg som forelder!! Ts Anonymkode: ffa69...de9 I HI høres det ut som at han har snakket om det i flere måneder. Men ja, dette er så alvorlig at det ville jeg ringt læreren om umiddelbart, helg eller ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #17 Skrevet 8. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jepp. Anonymkode: ab862...df1 Apropos troll!! Jeg ønsker KUN seriøse svar her!! Er det noen som har opplevd noe lignende med sine barn?! Ts Anonymkode: ffa69...de9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #18 Skrevet 8. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk vite dette i dag av min sønn, på en lørdag, skal jeg ringe læreren hans på en lørdagskveld nå mener du? Jeg trenger GODE innspill her, ikke folk som bare ønsker å rakke ned på meg på meg som forelder!! Ts Anonymkode: ffa69...de9 Om du ikke ringer så sender du iallfall en melding umiddelbart via its’learning eller det programmet dere har tilgang til og så ber du om at lærer kontakter deg så snart som overhodet mulig! Anonymkode: aa7b9...42c 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #19 Skrevet 8. februar 2020 Det er litt begrenset hvor mye mer man kan si. Du må kontakte Statens Barnehus. Det er riktig fremgangsmåte. De kan det å snakke med barn om dette og de kan gi deg råd om hva annet du må gjøre. Anonymkode: f9db3...a72 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #20 Skrevet 8. februar 2020 2 minutter siden, Daria said: I HI høres det ut som at han har snakket om det i flere måneder. Men ja, dette er så alvorlig at det ville jeg ringt læreren om umiddelbart, helg eller ikke. Igjen! Han har snakket om at han har hatet seg selv tre ganger de siste månedene, men aldri om at han hater å være gutt, å ha tisselur eller hva han har blitt utsatt for.. Jeg har tenkt, før i dag, at det handlet om en typisk 6 års krise.. Ts Anonymkode: ffa69...de9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå