AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #21 Skrevet 8. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Min lege skrev ut antibiotika fordi jeg klaget på at det luktet vondt. I varmen lukter det så sterkt at jeg ikke tør å være i nærheten av folk. Da fikk jeg antibiotika fordi legen mente det var infeksjon. Men det lukter fortsatt. Anonymkode: 4323d...51a Det er belegget som lukter. Det er de tjukke lagene av døde hudceller og når det blir varmt og svett så lukter de deretter. Det hjelper å skrape det vekk når man vasker håret, bare bløt det godt opp så løsner det lettere. Anonymkode: 1c2c8...3b0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #22 Skrevet 8. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er belegget som lukter. Det er de tjukke lagene av døde hudceller og når det blir varmt og svett så lukter de deretter. Det hjelper å skrape det vekk når man vasker håret, bare bløt det godt opp så løsner det lettere. Anonymkode: 1c2c8...3b0 Gjelder dette psoriasis? Hudlegen min tror jeg har eksem. Jeg plukker vekk skorper, og sånn tørr hud, men det væsker under. Anonymkode: 4323d...51a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #23 Skrevet 8. februar 2020 Biologisk medisin. Cosentyx. Anonymkode: ef6c3...434
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #24 Skrevet 8. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Gjelder dette psoriasis? Hudlegen min tror jeg har eksem. Jeg plukker vekk skorper, og sånn tørr hud, men det væsker under. Anonymkode: 4323d...51a Det kan være vanskelig å skille de ja, for det kan være sånn for begge deler spesielt i hodebunnen der man ofte blir svett. Anonymkode: 1c2c8...3b0
Krok1 Skrevet 8. februar 2020 #25 Skrevet 8. februar 2020 Jeg var med på et behandlingsopphold for psoriasis i Syden, og lærte at man måtte "skjelle av", bruke olje og varmt vann (bade /dusje) og fjerne skorper og død hud. Deretter sol/UV-stråling. Det hadde sinnsyk god effekt. Men er jo vanskelig i Norge da 😕
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #26 Skrevet 8. februar 2020 Jeg bruker og betnovat når jeg har utbrudd. Det kombinert med denne sjampoen: https://www.myk.no/products/bodosalven-shampoo for meg fungerer det godt. Anonymkode: ca115...6b6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #27 Skrevet 8. februar 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker og betnovat når jeg har utbrudd. Det kombinert med denne sjampoen: https://www.myk.no/products/bodosalven-shampoo for meg fungerer det godt. Anonymkode: ca115...6b6 Tusen takk! Må sjekke ut den serien, aldri hørt om 🤞 Anonymkode: d7fea...d84
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #28 Skrevet 9. februar 2020 Min samboer var i årevis plaget med flass og kløende hodebunn som var så ille at han klødde seg til blods og mistet hår. T/gel hjalp han ekstremt mye, og nå trenger han bare å bruke det sporadisk. Anonymkode: 7f240...597
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #29 Skrevet 19. februar 2020 Mannen min er plaget også med hodebunnen. Det er vel en form for eksem, uren at jeg vet nøyaktig. Ingenting han fikk av legen funket, helt til han prøvde Davines sin Naturaltech Purifying shampoo (den gule). Den bruker han i perioder hvor det er ille, som en slags kur. I perioder hodebunnen har roet seg, bruker han Davines Naturaltech Calming Shampoo (den lilla). De har virkelig vært redningen for han altså! Han kjøper dem i frisørsalongen, men man finner dem på nett også 😊 Anonymkode: 43cac...4a0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå