AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #1 Skrevet 8. februar 2020 Jeg holder på å bli sprø! Føler jeg har prøvt ut alt, Fungoral, Selukos, Diprosaic, Enstilar, Antibiotika... Det klør og klør og klør... Drar ut flak fra hodebunnen når jeg klør... Har vært til hudlege. Hva mer kan jeg gjør? Har tykt mørkt hår så det vises ganske godt også bår det klør på det værste 😰😭 Anonymkode: d7fea...d84
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #2 Skrevet 8. februar 2020 Jeg sliter også med noe sånt som hudlegen tror er eksem i hodebunn .Har store sår som ikke gror og de klør så jeg greier ikke holde fingrene unna. Nå virker det som at håret har forsvunnet på de områdene som er såre, håper det ikke er permanent! Brukt Antibiotika, Diprosalic og Selukos, ingenting virker. Bruker mild sjampo fra helsekosten. Har ingen råd men er like fortvilet. Håret blir fett og lukter ikke godt. Følger spent med om du får noen mer hjelpsomme svar fra andre som er blitt bedre. Anonymkode: 4323d...51a
Jadzia Skrevet 8. februar 2020 #3 Skrevet 8. februar 2020 Jeg får betnovat av legen. Flytende type. Det er det eneste som hjelper. 2-3 dager med den så kan jeg gå uten et par uker.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #4 Skrevet 8. februar 2020 Det er ikke mye som hjelper. Har også psoriasis i hodebunnen, men det kommer og går. Noen perioder er det nesten borte, så har vi det gående igjen. Det kan gå ca halvår med og uten. Ikke plukk på det, da blir det bare verre. Bruker litt Diprosalic liniment når det er på det verste, det kan hjelpe litt, men det er sterkt. Anonymkode: 138e7...e5d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #5 Skrevet 8. februar 2020 Cutrin bio+ har hjulpet meg i perioder med kløe. Anonymkode: 2f792...9ce
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #6 Skrevet 8. februar 2020 Tillegg: det hender at håret kan bli flekkvis borte, men det kommer tilbake, i alle fall når det gjelder psoriasis. Anonymkode: 138e7...e5d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #7 Skrevet 8. februar 2020 Jeg opplever at Fungoral hjelper relativt bra, men blir visst aldri kvitt problemet. Kan behandle det, men så snart jeg slutter kommer det tilbake. Anonymkode: d7721...f3a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #8 Skrevet 8. februar 2020 Når oppsto problemet hos dere? Tror dere det er knyttet til stress? Har dere lege som er interessert i å hjelpe? Anonymkode: 4323d...51a 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #9 Skrevet 8. februar 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter også med noe sånt som hudlegen tror er eksem i hodebunn .Har store sår som ikke gror og de klør så jeg greier ikke holde fingrene unna. Nå virker det som at håret har forsvunnet på de områdene som er såre, håper det ikke er permanent! Brukt Antibiotika, Diprosalic og Selukos, ingenting virker. Bruker mild sjampo fra helsekosten. Har ingen råd men er like fortvilet. Håret blir fett og lukter ikke godt. Følger spent med om du får noen mer hjelpsomme svar fra andre som er blitt bedre. Anonymkode: 4323d...51a Takk! Ja det er helt forferdlig 😭 Har fått beskjed om at det er "livslang dom", både eksemet og såklart psoriasis... Holder på å bli helt sprø, vurderer nesten å ta maskina til samboeren og bare fjerne alt håret for så å ha på en lue med is-terninger for å bedøve skallen 😰 Har samme her med fett og ekkelt hår, umulig å ikke klø! Føler med deg! Ts Anonymkode: d7fea...d84
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #10 Skrevet 8. februar 2020 34 minutter siden, Jadzia skrev: Jeg får betnovat av legen. Flytende type. Det er det eneste som hjelper. 2-3 dager med den så kan jeg gå uten et par uker. Har du prøvt det andre som jeg nevnte? Er det mot eksemet eller psoriasis, eller begge? Ts Anonymkode: d7fea...d84
Jadzia Skrevet 8. februar 2020 #11 Skrevet 8. februar 2020 Sjampoer har aldri fungert her. Får bare fett hår og like mye kløe. Synes den hjelper på begge delene
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #12 Skrevet 8. februar 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke mye som hjelper. Har også psoriasis i hodebunnen, men det kommer og går. Noen perioder er det nesten borte, så har vi det gående igjen. Det kan gå ca halvår med og uten. Ikke plukk på det, da blir det bare verre. Bruker litt Diprosalic liniment når det er på det verste, det kan hjelpe litt, men det er sterkt. Anonymkode: 138e7...e5d Her fungerer det ikke, bare svir litt og så er det like ille 😥 Har vært helt sykt kløe og sår og flassing siden tidlig sommer i fjord 😭 Anonymkode: d7fea...d84
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #13 Skrevet 8. februar 2020 1 minutt siden, Jadzia skrev: Sjampoer har aldri fungert her. Får bare fett hår og like mye kløe. Synes den hjelper på begge delene Da skal jeg spør etter det neste gang jeg skal til legen og høre hva han mener! Tusen takk! 🤞🤞 Ts Anonymkode: d7fea...d84
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #14 Skrevet 8. februar 2020 Jeg bruker Elocon liniment, fås på resept. Ligger med det om natten et par tre netter så er hodebunnen fin ei lang stund etterpå. Har vært veldig plaget!! Anonymkode: ad07c...a46
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #15 Skrevet 8. februar 2020 Jeg bruker også Betnovat. Synes det er det eneste som hjelper når jeg har kraftige utbrudd. Ellers er det viktig å bruke mild sjampo og balsam og helst ikke vaske for ofte. Det jeg også synes hjelper er å skrape godt i hodebunnen når jeg sjamponerer håret, da får jeg vekk endel av de døde hudcellene som klør, flasser og irriterer huden. Kan ikke forestille meg at hverken Fungoral eller antibiotika skal ha noen effekt, det er jo hverken betennelse eller sopp du har, men en hudsykdom som krever annen behandling. Helt merkelig at legen skal forskrive noe slikt. Styr unna medisinske stamper/flassjampo, de er for sterke og skaper bare mer unødig irritasjon i hodebunnen. Det er også lurt å tenke på at Psoriasis er en autoimmun sykdom, så generell helse og kosthold har stor påvirkning på hvor mye du blir plaget av utbrudd. Også stress, hormoner etc påvirker utbrudd. Anonymkode: 1c2c8...3b0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #16 Skrevet 8. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker også Betnovat. Synes det er det eneste som hjelper når jeg har kraftige utbrudd. Ellers er det viktig å bruke mild sjampo og balsam og helst ikke vaske for ofte. Det jeg også synes hjelper er å skrape godt i hodebunnen når jeg sjamponerer håret, da får jeg vekk endel av de døde hudcellene som klør, flasser og irriterer huden. Kan ikke forestille meg at hverken Fungoral eller antibiotika skal ha noen effekt, det er jo hverken betennelse eller sopp du har, men en hudsykdom som krever annen behandling. Helt merkelig at legen skal forskrive noe slikt. Styr unna medisinske stamper/flassjampo, de er for sterke og skaper bare mer unødig irritasjon i hodebunnen. Det er også lurt å tenke på at Psoriasis er en autoimmun sykdom, så generell helse og kosthold har stor påvirkning på hvor mye du blir plaget av utbrudd. Også stress, hormoner etc påvirker utbrudd. Anonymkode: 1c2c8...3b0 Jeg bruker shampoo uten parfyme, og som er så naturlig som mulig. Fungoral bruker jeg for jeg har to tilstander samtidig, både eksem og psoriasis, så må ha to behandlinger samtidig. Uten at jeg er lege, så høres det litt logisk ut 🙈 Det ang stress osv, kan sikkert ha en innvirkning, da jeg har diverse psykiske sykdommer. Ikke så mye å gjør med det akkurat.. Kostholdet er vell helt normalt, spiser normal (?) mat 🤷♀️ Anonymkode: d7fea...d84
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #17 Skrevet 8. februar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker også Betnovat. Synes det er det eneste som hjelper når jeg har kraftige utbrudd. Ellers er det viktig å bruke mild sjampo og balsam og helst ikke vaske for ofte. Det jeg også synes hjelper er å skrape godt i hodebunnen når jeg sjamponerer håret, da får jeg vekk endel av de døde hudcellene som klør, flasser og irriterer huden. Kan ikke forestille meg at hverken Fungoral eller antibiotika skal ha noen effekt, det er jo hverken betennelse eller sopp du har, men en hudsykdom som krever annen behandling. Helt merkelig at legen skal forskrive noe slikt. Styr unna medisinske stamper/flassjampo, de er for sterke og skaper bare mer unødig irritasjon i hodebunnen. Det er også lurt å tenke på at Psoriasis er en autoimmun sykdom, så generell helse og kosthold har stor påvirkning på hvor mye du blir plaget av utbrudd. Også stress, hormoner etc påvirker utbrudd. Anonymkode: 1c2c8...3b0 Min lege skrev ut antibiotika fordi jeg klaget på at det luktet vondt. I varmen lukter det så sterkt at jeg ikke tør å være i nærheten av folk. Da fikk jeg antibiotika fordi legen mente det var infeksjon. Men det lukter fortsatt. Anonymkode: 4323d...51a
Pillarguri Skrevet 8. februar 2020 #18 Skrevet 8. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker også Betnovat. Synes det er det eneste som hjelper når jeg har kraftige utbrudd. Ellers er det viktig å bruke mild sjampo og balsam og helst ikke vaske for ofte. Det jeg også synes hjelper er å skrape godt i hodebunnen når jeg sjamponerer håret, da får jeg vekk endel av de døde hudcellene som klør, flasser og irriterer huden. Kan ikke forestille meg at hverken Fungoral eller antibiotika skal ha noen effekt, det er jo hverken betennelse eller sopp du har, men en hudsykdom som krever annen behandling. Helt merkelig at legen skal forskrive noe slikt. Styr unna medisinske stamper/flassjampo, de er for sterke og skaper bare mer unødig irritasjon i hodebunnen. Det er også lurt å tenke på at Psoriasis er en autoimmun sykdom, så generell helse og kosthold har stor påvirkning på hvor mye du blir plaget av utbrudd. Også stress, hormoner etc påvirker utbrudd. Anonymkode: 1c2c8...3b0 Jeg har hatt psoriasis i 30 år. Er blitt fortalt av hudleger og spesialister at kosthold ikke har noen innvirkning på psoriasis. Det er også min erfaring. I disse årene har jeg med jevne mellomrom gått på forskjellige dietter pga overvekt, og har aldri merket noen endring i psoriasisen. Stress er derimot noe som har stor innvirkning. Hormoner har jeg ingen tro på har påvirkning. Jeg har vært ung kvinne, gravid, ammet, kommet i overgangsalder og er ferdig med den. Har aldri merket noen endring i psoriasisen pga hormonforandringer, men har merket mange andre kroppslige endringer pga hormoner. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #19 Skrevet 8. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bruker shampoo uten parfyme, og som er så naturlig som mulig. Fungoral bruker jeg for jeg har to tilstander samtidig, både eksem og psoriasis, så må ha to behandlinger samtidig. Uten at jeg er lege, så høres det litt logisk ut 🙈 Det ang stress osv, kan sikkert ha en innvirkning, da jeg har diverse psykiske sykdommer. Ikke så mye å gjør med det akkurat.. Kostholdet er vell helt normalt, spiser normal (?) mat 🤷♀️ Anonymkode: d7fea...d84 Jeg har også seboreisk dermatitt og psoreasis og Fungoral gjorde engetlig bare alt verre. Den er ganske sterk og bivirkningene kan være påfallende lik problemet, for å si det sånn... Det er heller ikke slik at Fungoral nødvendigvis hjelper, så om du ikke føler den har effekt bør du ta en pause. Angående milde sjampoer. Det er mange som er likevel veldig uttørrende, det er ikke alltid parfymefri er det viktigste kriteriet. Selv foretrekker jeg naturlige gjerne med fuktighetsgivende oljer. Mulig du bør gå på helsekosten og spør om prøver? Anonymkode: 1c2c8...3b0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #20 Skrevet 8. februar 2020 1 minutt siden, Pillarguri said: Jeg har hatt psoriasis i 30 år. Er blitt fortalt av hudleger og spesialister at kosthold ikke har noen innvirkning på psoriasis. Det er også min erfaring. I disse årene har jeg med jevne mellomrom gått på forskjellige dietter pga overvekt, og har aldri merket noen endring i psoriasisen. Stress er derimot noe som har stor innvirkning. Hormoner har jeg ingen tro på har påvirkning. Jeg har vært ung kvinne, gravid, ammet, kommet i overgangsalder og er ferdig med den. Har aldri merket noen endring i psoriasisen pga hormonforandringer, men har merket mange andre kroppslige endringer pga hormoner. Dette er jo veldig individuelt. Jeg kjenner mange som har hatt nytte av kostholdsendringer og jeg har selv erfaring med at hormoner helt klart utgjør en faktor i graviditet og ammetiden. Da jeg ammet hadde jeg faktisk utbrudd utover brystene, det har jeg ikke hatt hverken før eller siden. Anonymkode: 1c2c8...3b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå