Gå til innhold

deltidmamma, stresset i brudd og barn som sliter med søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå merker jeg at jeg er så sliten. Jeg har gneldret på barnet mitt i hele dag og er så sliten at jeg ikke greier å formulere gode setninger. Ala " vi skal bygge morsdagskort" sikkert pga mas om bygge lego. 

Han vokner hver natt pga drømmer / lurer på om det er morgen. Han vil ofte sove i sengen min. Griner om natta noen ganger. 

Jeg er så sliten og er bare 4 dager inn i mammauka. SKal ha han til neste fredag! 

Jeg er sykemeldt pga reaksjon på bruddet, og jobben krever sitt. Må jobbe inn timer i helgen nå. Jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke fikser mammarollen på en god måte nå. At jeg oppfører meg som en dust ovenfor barnet. Ikke orker å aktivisere han..forsøker å dra på ting, teater ol, men han vil ikke og vil bare hjem. 

Noen med gode råd?

Anonymkode: d3fe3...aef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ham m i lekeland, avtal playdates på lekeplass, sov sammen med gutten (begge får bedre søvn)? ☺

Anonymkode: 666ca...0f0

Skrevet

Han savner nok deg og vil bare være sammen med deg. Og er nok selv stresset av bruddet. Bare ta ham med u senga og sov sammen. Så ta det bare rolig sammen. Lag frokost i morgen, spis sammen, sett på barnetv. 

Anonymkode: 042b6...d2a

• Liker 1
Skrevet

Sykemeld deg 100% med god samvittighet. Det er strevsomt med brudd og ny tilværelse både for deg og barnet. Det blir bedre,etterhvert. 

Anonymkode: 94a43...66d

Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Hei, du er midt i en vanskelig periode. Prøv å være litt raus mot deg selv. Legg deg tidlig, la barnet sove i sengen din hele natten om han vil. Se en film til frokost, med dyne i sofaen. Mange gode klemmer. Og lykke til! Håper det blir bedre snart 

Skrevet

Jeg skjønner at du er sliten. Jeg var et vrak i sommer etter bruddet med faren. Følte jeg ikke var noe god mor til sønnen min. 

Senk skuldrene litt, lek med barnet, gjør aktiviteter sammen, sov i samme seng hvis han våkner. Prøv å slappe av og gjør ting som gjør deg glad. Frisk luft hjelper på mitt humør. Møt folk med andre barn slik at ungen får lekt seg litt. 

Merket ungen min ble veldig mammadalt etter han hadde vært til far. Mye mareritt, avbrutt søvn og en del masing. Jeg måtte bare åpne øynene litt og se barnet. Barnet maset og klenget fordi han var sliten selv. Han trengte mammaen sin. Jeg måtte prøve å distansere meg fra konfliktene til far. Tok en pause fra meldinger og mas. Merket på humøret mitt tvert jeg hadde hatt en diskusjon over melding ellernoe med far. Eller irritert meg over hva han ikke hadde gjort under samvær eller at han ikke svarte meg rundt avtaler. Legg eksen langt bak i hodet mens barnet er hjem til deg. Fokuser på dere to ❤️

Pusteøvelser, yoga og meditasjon har hjulpet meg mye. Samt samtaler med en psykolog for og rydde litt i tankene. Snakk med legen din, så en henvisning til rask psykisk hjelp i kommunen. Der kan du få en terapeut å snakke med ❤️ Så kan du få hjelp med barnet og hvordan du skal takle ting ❤️

Skrevet

Nå skriver du ikke hvor gammel gutten din er, men på tantebarna mine sin skole har helsesykepleier grupper for de som har skilte foreldre. Den ene niesen min har nettopp vært igjennom en runde med dette hvor hvor hun, andre skilsmissebarn og helsesykepleier møttes en gang i uken (eller noe sånt), snakket om temaer rundt dette slik at de fikk prate om ting som de gjerne gikk og bar på og fikk utløp for følelser og frustrasjon og gleder og sorger dette kan føre med seg. Det kan være verdt å sjekke om gutten er i skolealder!😊

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå merker jeg at jeg er så sliten. Jeg har gneldret på barnet mitt i hele dag og er så sliten at jeg ikke greier å formulere gode setninger. Ala " vi skal bygge morsdagskort" sikkert pga mas om bygge lego. 

Han vokner hver natt pga drømmer / lurer på om det er morgen. Han vil ofte sove i sengen min. Griner om natta noen ganger. 

Jeg er så sliten og er bare 4 dager inn i mammauka. SKal ha han til neste fredag! 

Jeg er sykemeldt pga reaksjon på bruddet, og jobben krever sitt. Må jobbe inn timer i helgen nå. Jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke fikser mammarollen på en god måte nå. At jeg oppfører meg som en dust ovenfor barnet. Ikke orker å aktivisere han..forsøker å dra på ting, teater ol, men han vil ikke og vil bare hjem. 

Noen med gode råd?

Høres ut som om dere begge to har reaksjoner på bruddet. :) Hvor gammelt er barnet? Barn som har bodd sammen med begge foreldrene sine vil reagere når de flytter fra hverandre, det blir to hjem og halvparten av tiden. Man savner den som man ikke er med. At han vil ligge i sengen din eller gråter på natten, om dette er noe som han ikke har gjort tidligere, kan være en reaksjon på at det er tungt etter bruddet. 

Husk å ta vare på deg selv og ta livet med ro noen ganger. Det er viktig at du føler at du kan passe litt på deg selv også. :) 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykemeld deg 100% med god samvittighet. Det er strevsomt med brudd og ny tilværelse både for deg og barnet. Det blir bedre,etterhvert. 

Anonymkode: 94a43...66d

Selvsagt kan man bare sykemelde seg... Nei! En lege må sykemelde en person! 

Anonymkode: 76119...f65

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan man bare sykemelde seg... Nei! En lege må sykemelde en person! 

Anonymkode: 76119...f65

Jeg valgte bort 100% sykemelding da jeg ikke ønsker å isolere meg eller unngå jobben helt. Jeg ønsker ikke sitte mutters alene. 

Tusen takk for gode ord her i tråden. Vi hadde en god natts søvn i natt. Ihvertfall fra kl 3 av ca ( opp kl 8 ) og jeg føler meg bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...