AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #1 Skrevet 8. februar 2020 jeg vurderer folkehøyskole og har søkt på Risøy fokehøyskole og Kristiansand folkehøyskole. Jeg har kommet inn på begge. Linja på risøy heter helse, reise og livsstil og linja på kristiansand heter crossfit, beachvolleyball og klatring. Lurte på om noen som har noen erfaringer fra der ifra? eller fra folkehøyskole? er det verdt det med et slikt år? Anonymkode: eb754...0ba
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #2 Skrevet 8. februar 2020 Ikke erfaring fra de. Men folkehøgskole er verdt det. Anonymkode: 07838...91c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #3 Skrevet 8. februar 2020 Jeg har gått på folkehøgskole, men hjalp ikke meg særlig. Det fungerte kanskje et år mens var på skolen, men så når året var over var det tilbake på scratch igjen. Jeg fikk heller ingen varige venner så det at fhs sier noen at er stedet du får varige venner, er bullshit. Anonymkode: 0f1ef...30b 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #4 Skrevet 8. februar 2020 "verdt det"? Tja. Du bruker sjukt masse penger på å ha det kult et år. Du får ikke noe igjen for det senere, du kan ikke "bruke" det til noe liksom. Om det er "verdt det" må nesten du avgjøre. Jeg angrer ikke på året mitt, men jeg syns ikke det var "verdt det" nei. Anonymkode: 13a9d...1f9 2
Gjest #Rasshøl Skrevet 8. februar 2020 #5 Skrevet 8. februar 2020 (endret) Mange vokser sosialt på det. Jeg tenker hvis du er skolelei, eller uansett trenger et friår så er folkehøyskole greit. Det er bedre enn å danke hjemme, og ikke gjøre en dritt. For de fleste er det første gang man bor borte, Og man må ta ansvar for rommet sitt, og vaske klær sjæl. Jeg gikk på fhs, jeg var for independent. Jeg var 21 år og hadde bodd aleine fra jeg var 16. For meg var det som å bo et ungdomshjem, igjen. Bortsett fra at jeg måtte betale for det sjæl. Det var noen hurper, og mange koselige chille folk. Jeg savner noen av de enda, og det er jævla synd at jeg er så ræva på å holde kontakt med folk. Endret 8. februar 2020 av #Rasshøl
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #6 Skrevet 8. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på folkehøgskole, men hjalp ikke meg særlig. Det fungerte kanskje et år mens var på skolen, men så når året var over var det tilbake på scratch igjen. Jeg fikk heller ingen varige venner så det at fhs sier noen at er stedet du får varige venner, er bullshit. Anonymkode: 0f1ef...30b Så synd da. Ja, det jeg også har hørt at man får venner for livet og at det er det "beste året". Men det varierer vel veldig.. Anonymkode: eb754...0ba
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #7 Skrevet 8. februar 2020 Jeg syns fhs var kjempeartig. Har fortsatt kontakt med de fleste jeg var sammen med der, dro på road trip gjennom Europa med hun jeg delte rom med, og eksen og jeg ble sammen der og var sammen I 8 år, og det fungerte også bra. Så jeg syns helt klart det var verdt det 😊😅😊 Anonymkode: 6c305...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #8 Skrevet 8. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns fhs var kjempeartig. Har fortsatt kontakt med de fleste jeg var sammen med der, dro på road trip gjennom Europa med hun jeg delte rom med, og eksen og jeg ble sammen der og var sammen I 8 år, og det fungerte også bra. Så jeg syns helt klart det var verdt det 😊😅😊 Anonymkode: 6c305...0a1 Åh, så herlig! 😀 Hvor gikk du? Anonymkode: eb754...0ba
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #9 Skrevet 8. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åh, så herlig! 😀 Hvor gikk du? Anonymkode: eb754...0ba Ikke på en av de du skal til, jeg gikk på Romerike jeg. 😊 Anonymkode: 6c305...0a1
Knirke Skrevet 9. februar 2020 #10 Skrevet 9. februar 2020 Jeg gikk på en av de skolene du nevner for mange år siden. Der og da var det gøy, jeg lærte mye og jeg fikk både gode venner og bitre fiender... Mitt nåværende jeg tenker at FHS er bortkastede penger og tid. Jeg hadde definitivt ikke vært her jeg er nå uten FHS... Om det er bra eller ikke vet jeg ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #11 Skrevet 9. februar 2020 Har en venninne som gikk på Risøy på samme linje som deg for to år siden, hun er fortsatt kjempefornøyd med valget og har jevnlig kontakt med folkene derfra Anonymkode: 4c2be...56f 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #12 Skrevet 9. februar 2020 Jeg vokste veldig sosialt på å gå på fhs, og ble mye mer selvstendig. Fikk dessverre ikke venner for livet, men hadde et veldig fint år. Anonymkode: b98e2...cb6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #13 Skrevet 9. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en venninne som gikk på Risøy på samme linje som deg for to år siden, hun er fortsatt kjempefornøyd med valget og har jevnlig kontakt med folkene derfra Anonymkode: 4c2be...56f Plassen ser jo fantastisk ut, skolen rett ved sjøen😍 men jeg er også glad i sport, idrett og ballsport noe som det kanskje er lite av på Risøya(?) så det gjør det litt vanskelig å velge.. Toppers at vennina di trivdes😃 Anonymkode: eb754...0ba
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #14 Skrevet 9. februar 2020 12 timer siden, Knirke skrev: Jeg gikk på en av de skolene du nevner for mange år siden. Der og da var det gøy, jeg lærte mye og jeg fikk både gode venner og bitre fiender... Mitt nåværende jeg tenker at FHS er bortkastede penger og tid. Jeg hadde definitivt ikke vært her jeg er nå uten FHS... Om det er bra eller ikke vet jeg ikke. Hvilken av skolene? Høres jo bra ut det da.. Anonymkode: eb754...0ba
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #15 Skrevet 9. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vokste veldig sosialt på å gå på fhs, og ble mye mer selvstendig. Fikk dessverre ikke venner for livet, men hadde et veldig fint år. Anonymkode: b98e2...cb6 Ser veldig fint ut med et slikt år. Jeg å håper det blir slikt Anonymkode: eb754...0ba
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #16 Skrevet 9. februar 2020 Jeg vurderte folkehøgskole, men endte opp med å jobbe et år isteden, som praktikant på gård. Lærte masse, fikk gode kontakter, og tjente i tillegg penger. I etterkant glad jeg ikke valgte folkehøgskole grunnet økonomi, hadde sittet igjen med mye mer studielån (selv om det sikkert hadde vært gøy da). Jeg tenker at det kan være bra med et år hvor man har et avbrekk og "finner seg sjæl" mellom videregående og videre studier. Men det finnes flere måter å gjøre det på, jeg ville gått for et alternativ hvor du tjener penger (eller går i null) framfor å bruke penger. Anonymkode: adcc6...a40 1
Knirke Skrevet 11. februar 2020 #17 Skrevet 11. februar 2020 On 2/9/2020 at 8:10 PM, AnonymBruker said: Hvilken av skolene? Høres jo bra ut det da.. Anonymkode: eb754...0ba Risøy
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #18 Skrevet 11. februar 2020 Jeg er en av de som bener at Folkehøyskole året var det beste i mitt liv. Jeg stortrivdes, lærte masse og fikk venner for livet. (En av de var forlover i bryllupet mitt.) Jeg ble mye mer selvstendig og fikk motivasjon til videre studier. Hadde vært et annet menneske i dag uten det året! Anonymkode: 7a004...c56
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #19 Skrevet 11. februar 2020 Et år på folkehøyskole et ikke en garantert suksess. Noen dropper ut og mistrives. Likevel trives langt de fleste. Jeg er en voksen mann og gikk på folkehøyskole for en haug år siden. I ettertid kan jeg si at det er et av de beste årene mine. Fikk minner og opplevelser for alltid der. Joda, det koster penger og mange vil si du ikke har noe igjen for det, men ikke hør på dem. Det er mye som ikke kan måles i penger. Et år på folkehøyskole kan være en av dem. Anonymkode: 49175...865 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #20 Skrevet 11. februar 2020 For meg var det helt fantastisk. Sitter med mange gode minner og et år jeg vokste veldig mye. Det beste av alt: Det var der jeg møtte min nåværende samboer som jeg har vært sammen med nå i 8 år, og fått barn med Anonymkode: 761ed...807
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå