Pipaluk Skrevet 8. februar 2020 #1 Skrevet 8. februar 2020 http://skuvla.info/skolehist/magne-n.htm Dette er en mann med dyp psykisk utviklingshemming, uten talespråk som er forfatter. Han har ikke gått på skole, men skriver bedre enn meg🤔 Metoden han bruker er fasilitert skriving. Han holder hånda/hendene over tastaturet og fasilitatoren hjelper han med å flytte fingrene til riktig bokstav. Tror dere på dette? Er det i såfall det man kaller overtro?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #2 Skrevet 8. februar 2020 Det er komplett umulig, også fall er han ikke dypt psykisk utviklingshemmet. De har nemlig en mental alder på under 3 år. Jaja, noen vil vel hevde at noen under 3 år kan skrive da, men det vil jo uansett ikke være av et slikt omfang og innhold. Anonymkode: 75bd9...291 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #3 Skrevet 8. februar 2020 Tja, jeg har ikke satt meg inn i saken, jeg greier ikke finne igjen dokument 2 som gikk om det, og har faktisk aldri hørt om denne saken før, men skal lese meg litt opp. Jeg ser det står at han har autistiske trekk, og det overrasker meg ikke hvis det er det, og at han allikevell får det til. Men dyp psyisk utviklingshemmet, hm, skeptisk. Men mulig at diagnosen ikke stemmer helt? Var også snakk om en skade i språksenteret, og da kan det jo være mulig? Jeg har selv en sønn som ikke leser og ikke skriver, men snakker et fremmedspråk som ingen av oss har lært han, flytende.. Så tenker det meste er mulig? (Han har autisme) Anonymkode: f37f0...184 1
Pipaluk Skrevet 8. februar 2020 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg har ikke satt meg inn i saken, jeg greier ikke finne igjen dokument 2 som gikk om det, og har faktisk aldri hørt om denne saken før, men skal lese meg litt opp. Jeg ser det står at han har autistiske trekk, og det overrasker meg ikke hvis det er det, og at han allikevell får det til. Men dyp psyisk utviklingshemmet, hm, skeptisk. Men mulig at diagnosen ikke stemmer helt? Var også snakk om en skade i språksenteret, og da kan det jo være mulig? Jeg har selv en sønn som ikke leser og ikke skriver, men snakker et fremmedspråk som ingen av oss har lært han, flytende.. Så tenker det meste er mulig? (Han har autisme) Anonymkode: f37f0...184 Hva om sønnen din en gang bare begynte å skrive bøker, uten å ha lært å lese eller skrive. Ville ikke det vært litt underlig?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #5 Skrevet 8. februar 2020 Vet ikke om han kanskje burde ha en lettere diagnose, men i teksten så ser vi jo bildet av at mora hans hjelper ham med å skrive. Tenker foreldrene er "halve ham" jeg, at de kjenner ham så godt at de hjelper ham med å få frem akkurat det han vil si. Teksten er jo ikke spesielt smart i den forstand, den er enkel og grei og beskriver opplevelser og følelser. Han gjentar endel ord og han bruker noen få "smarte ord" om og om igjen, som er tegn på at han ikke har ordforrådet til å bruke noe annet f.eks. Jeg snek meg inn på fb-profilen hans (smekk på fingrene til meg), og der virker han både smart og tydelig preget av det han sliter med, og bidrar med mye positivt i samfunnet. Vet så lite om psykisk utviklingshemming, så skal ikke si mer -det eneste jeg tenker er at det er flott at han lever med en så positiv innstilling til livet som det han har gjort hele veien. Virkelig en fyr som ville stå på for det han trodde på, flott! Anonymkode: 28818...89b 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #6 Skrevet 8. februar 2020 Selvfølgelig kan retarderte blogge, har du ikke fått med deg hvordan tilstandene er blogglandia om dagen?. Anonymkode: a1264...5da 11
Pipaluk Skrevet 8. februar 2020 Forfatter #7 Skrevet 8. februar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan retarderte blogge, har du ikke fått med deg hvordan tilstandene er blogglandia om dagen?. Anonymkode: a1264...5da Jeg siktet her til mennesker uten talespråk og uten skolegang som begynner å skrive bøker og blogge. Men ja, jeg har sett tilstandene på dette området og at mange burde vært beskyttet mot seg selv. 1
Pipaluk Skrevet 8. februar 2020 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om han kanskje burde ha en lettere diagnose, men i teksten så ser vi jo bildet av at mora hans hjelper ham med å skrive. Tenker foreldrene er "halve ham" jeg, at de kjenner ham så godt at de hjelper ham med å få frem akkurat det han vil si. Teksten er jo ikke spesielt smart i den forstand, den er enkel og grei og beskriver opplevelser og følelser. Han gjentar endel ord og han bruker noen få "smarte ord" om og om igjen, som er tegn på at han ikke har ordforrådet til å bruke noe annet f.eks. Jeg snek meg inn på fb-profilen hans (smekk på fingrene til meg), og der virker han både smart og tydelig preget av det han sliter med, og bidrar med mye positivt i samfunnet. Vet så lite om psykisk utviklingshemming, så skal ikke si mer -det eneste jeg tenker er at det er flott at han lever med en så positiv innstilling til livet som det han har gjort hele veien. Virkelig en fyr som ville stå på for det han trodde på, flott! Anonymkode: 28818...89b Er han som tror på dette, eller foreldrene ? De hjelper han med å skrive, men det er jo de som skriver! Jeg får meg ikke et øyeblikk til å tro at en uten talespråk og skolegang kan skrive en sammenhengende tekst, for ikke å snakke om blogger og noveller.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #9 Skrevet 8. februar 2020 Akkurat nå, Pipaluk skrev: Er han som tror på dette, eller foreldrene ? De hjelper han med å skrive, men det er jo de som skriver! Jeg får meg ikke et øyeblikk til å tro at en uten talespråk og skolegang kan skrive en sammenhengende tekst, for ikke å snakke om blogger og noveller. Neimen selvfølgelig kan han ikke det. I så tilfelle er diagnosen feil. Ingen med mental alder under 3 år kan skrive slik «han» gjør. Anonymkode: 75bd9...291 2
Pipaluk Skrevet 8. februar 2020 Forfatter #10 Skrevet 8. februar 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neimen selvfølgelig kan han ikke det. I så tilfelle er diagnosen feil. Ingen med mental alder under 3 år kan skrive slik «han» gjør. Anonymkode: 75bd9...291 Han skriver både på samisk og norsk på Face. Imponerende. Ikke mange av dagens unge kan skrive på morsmålet.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #11 Skrevet 8. februar 2020 1 time siden, Pipaluk skrev: Hva om sønnen din en gang bare begynte å skrive bøker, uten å ha lært å lese eller skrive. Ville ikke det vært litt underlig? Jeg hadde nok blitt en smule skeptisk. Anonymkode: f37f0...184 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #12 Skrevet 8. februar 2020 Hvorfor er ikke denne tråden på Rampelys? Anonymkode: 769a3...81f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #13 Skrevet 8. februar 2020 En dyp psykisk utviklingshemmet person har, i følge denne linken, en IQ på under 20 og en mental alder på under 3 år. Det ville jo vært komplett umulig for en med denne diagnosen å formulere setninger som disse, fra linken i HI: "Men dette nedfelte seg ikke i dynamikk rundt mitt opplegg." " På Domaninstituttet ser jeg barn i skolealderen utvikle seg på det helhetlige hjerneutviklingsprogrammet de får." "Et menneske i min situasjon er avhengig av en velfungerende administrasjon generelt." ... eller setninger i det hele tatt. Anonymkode: 37759...5a1 1
Pipaluk Skrevet 8. februar 2020 Forfatter #14 Skrevet 8. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde nok blitt en smule skeptisk. Anonymkode: f37f0...184 Jeg leste om saker i USA som har holdt på faciliated writing med autisme i lang tid. De måtte slutte med det, da det dukket opp så mange skumle saker. Det var en med autisme som begynte å skrive, og det handlet om seksuelle overgrep osv. En skrev at han ble slått hjemme. Politi og barnevern ble koblet inn. Men disse barna kunne knapt bokstavene...Når ungen din da kommer hjem og skriver slike historierer, da må man se kritisk på virksomheten.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #15 Skrevet 8. februar 2020 Trodde nesten det var et krav for å blogge.. Anonymkode: 7b6e8...80d 1
Pipaluk Skrevet 8. februar 2020 Forfatter #16 Skrevet 8. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er ikke denne tråden på Rampelys? Anonymkode: 769a3...81f Regnes han som kjendis?
Pipaluk Skrevet 8. februar 2020 Forfatter #17 Skrevet 8. februar 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neimen selvfølgelig kan han ikke det. I så tilfelle er diagnosen feil. Ingen med mental alder under 3 år kan skrive slik «han» gjør. Anonymkode: 75bd9...291 Dette skriver han eller de som hjelper han med å skrive.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #18 Skrevet 8. februar 2020 7 minutter siden, Pipaluk skrev: Dette skriver han eller de som hjelper han med å skrive. Noe sånt kan 100 % sikkert ikke en person med mental alder på under 3 år skrive. Da er enten diagnosen "dyp psykisk utviklingshemming" feil, eller så er det noen andre som skriver for ham. Anonymkode: 8ed70...81a 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #19 Skrevet 9. februar 2020 Jeg skjønner ikke hva som er problemet?, er blogging blitt ensbetydende med tilsynelatende hjernedøde mennesker som kun skriver om seg selv, sin frokost og reklamerer for en krem som gjør at de ser enda dummere ut enn hva de allerede er?. Alle rosabloggere er tilbakestående, enkelte bloggere er også så tilbakestående at de prøver å svindle andre bloggere for noen skarve kroner. Det er noe seriøst og fundamentalt galt når mennesker ser opp til eller følger såkalte "influensere" som tjener til livets opphold med å reklamere for søppel og skrot som ikke er essensielt for å leve. Bloggen som er linket til over er sannsynligvis mer ekte enn 90% av klikkhore-bloggene som ligger på bloggtoppen. Anonymkode: a1264...5da 2
Pipaluk Skrevet 9. februar 2020 Forfatter #20 Skrevet 9. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hva som er problemet?, er blogging blitt ensbetydende med tilsynelatende hjernedøde mennesker som kun skriver om seg selv, sin frokost og reklamerer for en krem som gjør at de ser enda dummere ut enn hva de allerede er?. Alle rosabloggere er tilbakestående, enkelte bloggere er også så tilbakestående at de prøver å svindle andre bloggere for noen skarve kroner. Det er noe seriøst og fundamentalt galt når mennesker ser opp til eller følger såkalte "influensere" som tjener til livets opphold med å reklamere for søppel og skrot som ikke er essensielt for å leve. Bloggen som er linket til over er sannsynligvis mer ekte enn 90% av klikkhore-bloggene som ligger på bloggtoppen. Anonymkode: a1264...5da Personen bak bloggen er dypt psykisk utviklingshemmet uten talespråk. Han skriver ikke en gang uten hjelp. Hvordan kan han formulere seg bedre enn meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå