Gå til innhold

Gjenoppta kontakt med fjern slektning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var barn (før skolealder) hendte det noen få ganger at jeg lekte med en tremenning som er to år yngre enn meg. Men så mistet foreldrene våre kontakten pga. flytting o.a. Vi var jo veldig små den gangen men jeg likte tremenneningen min veldig godt. Nå er jeg voksen (snart 40 år) og foreldrene mine er døde og jeg har ikke søsken så jeg føler på at jeg savner å ha noe familie. Det er ikke sikkert at hun husker meg i det hele tatt, og hun har veldig stor familie på sin mors side. Er det veldig rart om jeg tar kontakt med henne og legger frem ønsket mitt om kontakt? Altså, jeg skjønner at vi aldri vil få den tette kontakten man får med slektninger man har vokst opp med, men jeg synes det hadde vært veldig hyggelig å få julekort fra noen med samme etternavn som meg. Eller er det for rart? For dere synes vel ikke at jeg kan ta kontakt med tremenninger eller firemenninger jeg aldri før har truffet? Det blir vel litt vel desperat? Men, egentlig er jeg jo litt desperat...

Anonymkode: 39c63...83f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig hyggelig ut! Jeg hadde blitt veldig glad om noen fra barndommen tok kontakt 😊

Anonymkode: f39b5...0ec

• Liker 3
Skrevet

Det er bare positivt, tenker jeg! Jeg gjenopptok kontakten med en kusine jeg hadde mistet kontakten med i fjor. Det var så hyggelig!!!❤️❤️ 

Anonymkode: 058ce...cee

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! 😀 Dere synes ikke det er litt rart, da? Er ikke sikkert hun husker meg fra da hun var 4-5 år, så å kalle det for å gjenoppta kontakt blir kanskje feil. Lurer sånn på hvordan jeg kan legge det frem for henne. Vil ikke skremme henne eller legge for mye press på henne. Vet ikke om hun er gift og har barn eller hvor opptatt hun er i hverdagen, men tenkte å begynne med å invitere henne (og eventuelt mann+barn) på middag til meg. Eller er det et for stort steg første gang? 

Skrevet

Tror jeg hadde invitert til en kopp kaffe et sted første gang, men jeg synes ikke det er rart å søke kontakt. Synes det er koselig. 

Skrevet

Nei, det må da bare være hyggelig👍🏼

Spør om hun vil møtes for en kaffe på et hyggelig sted dere kan prate, så tar du det derfra. Lykke til!🤞🏼

Skrevet

Takk for svar. 😀 Ja, kanskje det er greiest å treffes ute på en kafé første gang. Hvis jeg tør å ringe henne... Er så redd for at hun ikke vil ha noe med meg å gjøre fordi hun har nok med egen familie og alt sånt, for da har jeg på en måte ingen igjen. Nå har jeg i det minste håpet, om dere skjønner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...