Gå til innhold

Hurra, slutt på glitter på planter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var på tide, vekk med helt unødig forurensning med plast. 

"Blant tiltakene de har gjort så langt har vært å kvitte seg med glitter, som lenge har vært en viktig vare i blomsterbransjen rent visuelt.

– Glitter er mikroplast som ender rett i havet. Når det faller av juletrær og blomster ender litt opp i støvsugeren, men det aller meste tas opp i vaskevann og blir skylt ut i havet. Fisken er også veldig glad i ting som glitrer, så den får mye av det i seg. Derfor tok vi grep og startet utfasingen av varer med glitter. I julen som var kuttet vi 200.000 varer med glitter, og det merket vi veldig godt på salget. Det er snakk om millionbeløp, men det må vi ta. Vi kan ikke drive med mikroplast."  link 

Gode nyheter, jeg har forresten aldri skjønt hvorfor nydelige planter og blomster skal pyntes med glitter?!? De er jo mye finere uten, synes jeg. Og glitter er noe herk, blir aldri kvitt det i tekstiler, tepper og diverse. 

Også gravkransene blir produsert helt uten plast, det er gode nyheter for miljøet. 

link

Vi bør være kritiske når vi lager pyntekranser selv også, ikke pynte med kunstige røde bær bl.a. som fuglene hakker på og dermed får i seg plast. Kanskje fryse ned rognebær om høsten og feste på kranser og hva vi nå vil ha røde bær på?

Anonymkode: fbfec...678

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare mester grønn da. 

Anonymkode: 32f57...009

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare mester grønn da. 

Anonymkode: 32f57...009

Jeg handler bare på Mester Grønn. De har best kvalitet på plantene.

Anonymkode: 5bc1a...0e1

Skrevet (endret)

Bra, synes det var en uting å dynke plantene i glitter! Plantene er uansett finest naturlig.💚♻️

Endret av kvinneguide
  • Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, kvinneguide skrev:

Bra, synes det var en uting å dynke plantene i glitter! Plantene er uansett finest naturlig.💚♻️

Helt enig, lurer på hvem som kom på noe så dumt som å ha glitter på nydelige planter. 

Håper alle andre kommer etter, vi som kunder får prøve å påvirke den veien!

• Liker 4
Skrevet
17 timer siden, kvinneguide skrev:

Enig.

Så får vi bare håpe de snart slutter å male (!) sukkulenter også. Aner ikke om det er skadelig for miljøet eller ikke, men det er i alle fall nitrist å se alle de vakre plantene som har blitt sprayet ned med maling i grelle farger. 

Anonymkode: 2f05a...5f2

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

Så får vi bare håpe de snart slutter å male (!) sukkulenter også. Aner ikke om det er skadelig for miljøet eller ikke, men det er i alle fall nitrist å se alle de vakre plantene som har blitt sprayet ned med maling i grelle farger. 

Ja, hvem fant på slike idiotiske ting? Jeg har aldri kjøpt malte planter, eller planter med glitter, synes det er veldig stygt. Og det er plantemishandling 😄 - ok, jeg er over snittet glad i alt som vokser. 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvem fant på slike idiotiske ting? Jeg har aldri kjøpt malte planter, eller planter med glitter, synes det er veldig stygt. Og det er plantemishandling 😄 - ok, jeg er over snittet glad i alt som vokser. 

Ja, glitter på roser (!), noe av det vakreste som finnes? Og å ta en plante som fra naturen har de vakreste sjatteringer i grønt/grått/blått/rosa/burgunder og spraye den knall orange - hva f... tenker de på? 😭

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...