AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #1 Del Skrevet 8. februar 2020 Noe annet en kaker? En annen type dessert feks? Anonymkode: f4cd5...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 8. februar 2020 #2 Del Skrevet 8. februar 2020 Har av og til noen kjeks, is eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #3 Del Skrevet 8. februar 2020 Som regel en skål med frukt, alt etter sesong. Stort sett druer, klementiner rundt jul, melon og jordbær om sommeren. Har ofte en boks god iskrem også, eventuelt steker jeg opp noen vafler, om jeg er redd det blir for lite kake. Anonymkode: 7039b...517 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet 8. februar 2020 #4 Del Skrevet 8. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe annet en kaker? En annen type dessert feks? Anonymkode: f4cd5...a41 Potetgull eller grønnsaker med dip er utrolig godt og lettvint. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 8. februar 2020 #5 Del Skrevet 8. februar 2020 Pleier å ha noe salt i tillegg. Potetgull er enkelt og greit, eller nøtter. Hvis jeg gidder, lager jeg Honningmelon og spekeskinke på en tallerken 😊 har også alltid en fruktsalat og vaniljesaus evt krem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 8. februar 2020 #6 Del Skrevet 8. februar 2020 Som regel kun kaffe og kaker + kjeks. Kanskje is, konfekt eller litt frukt, men aldri "dessert-retter", saltsnacks eller grønnsaker og dip. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 8. februar 2020 #7 Del Skrevet 8. februar 2020 Hvis jeg venter besøk, så serverer jeg gjerne kake eller vafler, men hvis du dropper innom overraskende på meg, så får du ikke noe servering hvis jeg ikke har noe i huset. Det er høyst usannsynlig, ettersom jeg ville spist det opp selv. Jeg vet ikke hvor normalt det er i dag å ha en kake etc stående i tilfelle besøk? Bestemødrene mine hadde alltid noe på "lur". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #8 Del Skrevet 8. februar 2020 I bursdag til kaffebar kake har vi gjerne noe salt som pizzasnurrer eller pølsehorn i tillegg til kake. Og kanskje boller eller is med tilbehør til eksempel (disse erstatter en kake). For «vanlig» kaffe og kake har vi ikke det. Anonymkode: 7a713...89f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #9 Del Skrevet 9. februar 2020 Serverer kaffe og brus, kake og evnt noe oppskjært frukt eller konfekt, potetgull el lign. Kommer litt an på hva som er anledningen. Hvis jeg ber folk har jeg bakt, antagelig gjærbakst eller en kake. Anonymkode: d9026...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #10 Del Skrevet 9. februar 2020 Frukt og oppkuttede grønnsaker, vil ikke påtvinge folk kaker om de vil leve sunt. Anonymkode: ce94b...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 9. februar 2020 #11 Del Skrevet 9. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Frukt og oppkuttede grønnsaker, vil ikke påtvinge folk kaker om de vil leve sunt. Anonymkode: ce94b...8f3 Men frukt og grønnsaker vil du påtvinge de som vil ha kake? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #12 Del Skrevet 9. februar 2020 Om jeg inviterer til kaffe, har jeg alltid kake eller gjærbakst, evt vafler. Serverer ofte konfekt eller kjeks i tillegg. Om folk kommer innom uanmeldt har jeg sannsynligvis ingen verdens ting. Anonymkode: 1b967...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 9. februar 2020 #13 Del Skrevet 9. februar 2020 Hvis jeg inviterer på "kaffe og kake", så serverer jeg som regel enten en god sjokoladekake eller gjærbakst. Som regel en skål frukt i tillegg, det er jo noe jeg alltid har i hus, uansett. Hvis jeg får uanmeldte gjester blir det som regel boller (fra fryseboksen) eller vafler. Jeg lager som regel opp vaffelrøre og fryser i passe porsjoner, så har jeg noe å by på når noen finner på å stikke innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesnillelilla Skrevet 9. februar 2020 #14 Del Skrevet 9. februar 2020 Pleier bare å ha kake. I tillegg til kaffe, te og brus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #15 Del Skrevet 9. februar 2020 På 8.2.2020 den 13.06, AnonymBruker skrev: Noe annet en kaker? En annen type dessert feks? Anonymkode: f4cd5...a41 «Kaffe og kaker» er da bare et uttrykk. Det er ingen som på alvor mener at de serverer kaffi og kaker. Selv min bestemor på 91 år er en generasjon (eller kanskje to) for ung til den tradisjonen. Men serverer et lett måltid av fingermat. Så om du gir folk te og smørbrød eller limonade og frukt og kjeks og null kaker overhodet så er det «kaffi og kaker». Det betyr bare at du ikke serverer middag. Anonymkode: 42307...e6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alkoholist Skrevet 9. februar 2020 #16 Del Skrevet 9. februar 2020 Vafler eller kjeks. Serverer alltid kjeks til, for litt variasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 9. februar 2020 #17 Del Skrevet 9. februar 2020 Kommer vel an på hva du har invitert til. Hvis jeg inviterer på kafebesøk, så er det kake de får. Tror ikke eg tenker da på å servere noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesnillelilla Skrevet 9. februar 2020 #18 Del Skrevet 9. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: «Kaffe og kaker» er da bare et uttrykk. Det er ingen som på alvor mener at de serverer kaffi og kaker. Selv min bestemor på 91 år er en generasjon (eller kanskje to) for ung til den tradisjonen. Men serverer et lett måltid av fingermat. Så om du gir folk te og smørbrød eller limonade og frukt og kjeks og null kaker overhodet så er det «kaffi og kaker». Det betyr bare at du ikke serverer middag. Anonymkode: 42307...e6c Jo, det er det. Men jeg antar at geografi har noe å si. Bor du i by/bynære områder kan du ha rett, men på landet er det kaffe og kaker man serverer. For meg som ikke drikker kaffe kan det være et "problem", gamle mennesker går utfra at alle voksne drikker kaffe og har ofte ikke annet de selv mener er "bra" nok å servere gjester selv om jeg mer enn gjerne tar et glass vann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 9. februar 2020 #19 Del Skrevet 9. februar 2020 (endret) Kaffe og kaker er kaffe og kaker. Du får te eller juice hvis du ikke drikker kaffe. Imo Og jeg bor i by. Endret 9. februar 2020 av Muskath 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #20 Del Skrevet 9. februar 2020 ‘Kaffe og kake’ er i praksis kaffe og noe søtt. Har laget andre ting enn faktisk kake, tiramisu er f.eks alltid populært, selv om det er mer dessert enn kake er det da ingen som reagerer på det Anonymkode: 4830b...e5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå