Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange varierte meninger, hva ER egentlig god timelønn i Norge, og hva er vanlig? 

Anonymkode: 48a4a...d8b

Skrevet

Ettersom det er mange varierte meninger om dette vil du få mange varierte svar. 

Selv mener jeg alt over 200 i timen er bra, og tipper gjennomsnittslønn ligger rundt der. 

Anonymkode: ff19f...8d0

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selv mener jeg alt over 200 i timen er bra, og tipper gjennomsnittslønn ligger rundt der. 

Takk, jeg har 216 i timen, trodde det var bra, men så kommer ingeniøren i familien og forteller om sin timelønn..:idea:

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sjekket hos ssb, snittlønn er 291.

Anonymkode: d8b8e...47b

Skrevet

300 og over

Anonymkode: 1c52d...b3d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sjekket hos ssb, snittlønn er 291.

Noen som drar opp snittet noe voldsomt. 

Skrevet

Det er egentlig ikke veldig bra lønn, gjennomsnittet ligger på høyere. Jrg har ansett min lønn som gjennomsnittlig i dagens samfunn. Jeg har ca 260,- i timen 

Anonymkode: 954f9...9de

Skrevet

Er snittet virkelig 291?

Har aldri vært i nærheten, og jeg har høyskoleutdannelse.

Skrevet
2 minutter siden, Paw Patrol skrev:

Noen som drar opp snittet noe voldsomt. 

Kan godt hende. Jeg bare svarte en som mente snittet var 200.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig ikke veldig bra lønn, gjennomsnittet ligger på høyere. Jrg har ansett min lønn som gjennomsnittlig i dagens samfunn. Jeg har ca 260,- i timen 

Anonymkode: 954f9...9de

Jeg leser sjelden om de som har såpass høy timebetaling, derfor dette blir så merkelig. Det er varierende svar og meninger.

Skrevet

Kan godt hende. Jeg bare svarte en som mente snittet var 200.

Har aldri hørt om et snitt på 291, det vil jo si at jeg jobber for småpenger, 216 i timen.

Skrevet

Jeg har 350, og det er ikke i noe høytlønnsyrke.

Skrevet

Det er forskjell på fast ansatt og f.eks. frilansere/selvstendig næringsdrivende. Jeg er sistnevnte og tar 460 i timen, kommer til å øke til 500 i år. Forskjellen er at jeg ikke er garantert arbeid tilsvarende fulltid, samt at jeg må legge ut mer for forsikringer og diverse. Anser dog 500 som veldig bra for meg.

Anonymkode: 1853d...f59

• Liker 4
Skrevet

Jeg har 350, og det er ikke i noe høytlønnsyrke.

Flott det. men store varierte forskjeller og meninger der ute, så ..

Skrevet

Har 274 i timelønn. I tillegg kommer kveld og lørdagstillegg, så det blir vel ca 300 i realiteten. Ligger helt gjennomsnittlig på lønn, ca 600 000 i året utbetalt. (520 i grunnlønn)

Anonymkode: 2157e...2b4

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på fast ansatt og f.eks. frilansere/selvstendig næringsdrivende. Jeg er sistnevnte og tar 460 i timen, kommer til å øke til 500 i år. Forskjellen er at jeg ikke er garantert arbeid tilsvarende fulltid, samt at jeg må legge ut mer for forsikringer og diverse. Anser dog 500 som veldig bra for meg.

Anonymkode: 1853d...f59

Enig. Jeg tar 700 i timen, men sitter jo «bare» Igjen med 350kr selv etter akt er trukket fra. I tillegg får jeg jo ingenting om jeg blir syk.

Anonymkode: ed1a5...c5a

Skrevet

200 kr høres ut som lavtlønn yrke. Gjennomsnittet ligger mer rundt 300 kr. Jeg har personlig 1100 kroner i timen, da jeg er selvstendig næringsdrivende ingeniør.

Anonymkode: 768e0...781

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

200 kr høres ut som lavtlønn yrke. Gjennomsnittet ligger mer rundt 300 kr. Jeg har personlig 1100 kroner i timen, da jeg er selvstendig næringsdrivende ingeniør.

Anonymkode: 768e0...781

«Lavtlønn» eller ikke, det er nå engang sånn at de aller fleste jobber i norge er helt vanlige jobber, men alt er relativt. Det er nok heller de som tjener ekstremt mye mer som drar opp snittet, men den vanlige mannen i gata ligger mellom 200 og 300. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...