AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #1 Skrevet 8. februar 2020 Hei! Jeg er en jente i starten av 20-årene. Jeg har vokst opp med foreldre engasjert i Vekkelsen, men pga far er død og mor psykisk syk og lite kontakt har jeg ikke så mye med det miljøet siden jeg var 10 år. Uansett, det var bare bakgrunnen min til at jeg er interessert i dette. Jeg har de siste par årene "tatt opp" kristendommen igjen, for meg selv. Jeg tror av hele mitt hjerte at budskapet er sant, men jeg er dessverre ikke flink til å følge alt i bibelen. Derfor er jeg bekymret for om jeg ikke er en "sann" kristen. Når tror dere Bortrykkelsen vil skje? Og tror dere alle kristne som tror med hjertet sitt vil stige opp til himmelen eller er det kun veldig gode kristne som også bevisst synder så lite som mulig/lever livet mest mulig etter Jesus? Anonymkode: ab30f...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #2 Skrevet 8. februar 2020 Jeg tror det vil skje samtidig med at marsvin får galaktisk overherredømme og styrer galaksen med en hard hånd. Dvs. aldri, jeg tror ikke på magiske eventyrfortellinger som er fullstendig uten bevis. Det er ingen kristne som følger alt som står i Bibelen, både fordi det står så mye umoralskt og uvitenskapelig der, men også fordi Bibelen til tider er selvmotsigende, så det er umulig å følge alt. Så du kan ta det helt med ro Hvis du virkelig vil fortsette å bekymre deg over et magisk etterliv som ikke finnes, anbefaler jeg å bare selv finne opp hvem som kan komme dit og hva som er reglene for det, det er det de fleste kristne gjør. Anonymkode: 22be4...f21 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #3 Skrevet 8. februar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det vil skje samtidig med at marsvin får galaktisk overherredømme og styrer galaksen med en hard hånd. Dvs. aldri, jeg tror ikke på magiske eventyrfortellinger som er fullstendig uten bevis. Det er ingen kristne som følger alt som står i Bibelen, både fordi det står så mye umoralskt og uvitenskapelig der, men også fordi Bibelen til tider er selvmotsigende, så det er umulig å følge alt. Så du kan ta det helt med ro Hvis du virkelig vil fortsette å bekymre deg over et magisk etterliv som ikke finnes, anbefaler jeg å bare selv finne opp hvem som kan komme dit og hva som er reglene for det, det er det de fleste kristne gjør. Anonymkode: 22be4...f21 Jeg skrev jo at jeg tror på det kristne budskap, like mye som du sikkert tror på at det er tull... Takk for svar uansett ... Anonymkode: ab30f...3a9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #4 Skrevet 8. februar 2020 Jeg tror at vi har så god tid på oss at man bør fokusere mer på sitt eget liv og sin egen død enn det som kommer helt til slutt. Når det gjelder Jesus, var stemtavlen hans fylt av både helgener og syndere, for ikke å snakke om i hvilken grad han selv omgikk offentlige syndere, så var det noe Jesus ikke var glad i, så var det elitetenkning - det er bare å se på apostelflokken; alminnelige, enkle mennesker med mengder av feil og mangler, men som Jesus likevel så potensialet i, og som til slutt ble de som de ble, på samme vis som kristenforfølgeren Saulus ble kristendommens store forsvarer. De lovkyndige, derimot, som strevet med å følge opp lover og regler, og trodde de fant Guds mening i handlingene sine, var de som fikk Jesus dømt til døden. Hva forteller dette oss? At det er håp for oss alle, ikke bare for de få utvalgte, og Åpenbaringen kan tolkes på mange måter, der konkrete tall kan ha en annen betydning enn den som er skrevet, da enkelte tall hadde en symbolsk betydning på den tiden - som tallet 40, eller 12x12=144 - og synbolikken viser oss den egentlige betydningen av det som er skrevet. Derfor bør du ikke bekymre deg for om du er sann kristen, for er du det i hjertet ditt, er du det også i Jesus' øyne, for han kjenner deg bedre enn noen annen. Om du følger alt i bibelen, er uten betydning så lenge du har et kristent grunnlag; det som betyr noe, er ikke lover og regler; det er kjærligheten - å elske Gud og å elske sin neste, i alle fall så godt det lar seg gjøre. Ønsker deg alt godtl videre; ta godt vare på deg selv, og hjertet ditt. Anonymkode: c8da6...490 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #5 Skrevet 8. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dvs. aldri, jeg tror ikke på magiske eventyrfortellinger som er fullstendig uten bevis. Bibelen er godt bevist og følges av milliarder av mennesker verden over, mens ateister utgjør en ubetydelig minoritet som vil bli enda mindre de neste tiårene. Anonymkode: 333c7...f34
Oppgitt78 Skrevet 8. februar 2020 #6 Skrevet 8. februar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bibelen er godt bevist Anonymkode: 333c7...f34 Kan ikke du legge frem disse bevisene her, da? 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #7 Skrevet 8. februar 2020 Jeg er en kvinne på snart 32, og tror at bibelen er sann. Har begynt å undersøke mer nå det siste året, fordi jeg så at det var ting i mitt eget liv som ikke stemte. Det er riktig at vi ikke blir frelst av gjerninger. Det er Jesus som har sonet straffen. Når du spør om det bare er gode kristne, så kan jeg fortelle deg at ingen mennesker er gode. Jeg kan ikke gi deg bibelvers og skriftsted på stående fot, men det står noe om at fra hjertet kommer all slags ondskap. Vi er jo født med en syndig natur. Ingen av oss vil unngå å synde, men det er forskjell på å Synde ubevisst, og på å konstant leve i synd. Det som er viktig er at man tar imot Jesus, følger han. Han har nemlig tatt straffen, for at vi skal få slippe. Selve bortrykkelsen tror jeg ikke vil skje før Jesu gjenkomst, og jeg tror bare tidene vil bli vanskeligere før den dagen. Det står noe om at når han kommer igjen, skal alle se det. Jeg er åpen for korrigering fra andre, så lenge det skjer over en åpen bibel. For jeg kan ta feil, men bibelen gir svar. Anonymkode: 37a1a...7dc
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #8 Skrevet 8. februar 2020 En ting til ts. Pass deg for sekter som jehovas vitner. De har en pervertert utgave av bibelen, der de har tatt vekk og lagt til tekst, for å tilpasse sin egen lære. De tror f.eks at Jesus er erkeengelen Mikhael, men prøver å bortforklare det når de konfronteres med det. Unngå dem. Anonymkode: 37a1a...7dc
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #9 Skrevet 8. februar 2020 Hva er "bortrykkelsen"? Anonymkode: 9eabe...76b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #10 Skrevet 17. februar 2020 På 8.2.2020 den 4.28, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en jente i starten av 20-årene. Jeg har vokst opp med foreldre engasjert i Vekkelsen, men pga far er død og mor psykisk syk og lite kontakt har jeg ikke så mye med det miljøet siden jeg var 10 år. Uansett, det var bare bakgrunnen min til at jeg er interessert i dette. Jeg har de siste par årene "tatt opp" kristendommen igjen, for meg selv. Jeg tror av hele mitt hjerte at budskapet er sant, men jeg er dessverre ikke flink til å følge alt i bibelen. Derfor er jeg bekymret for om jeg ikke er en "sann" kristen. Når tror dere Bortrykkelsen vil skje? Og tror dere alle kristne som tror med hjertet sitt vil stige opp til himmelen eller er det kun veldig gode kristne som også bevisst synder så lite som mulig/lever livet mest mulig etter Jesus? Anonymkode: ab30f...3a9 Jeg sammenligner det å ta imot Jesus med f.eks ekteskapet. Du er gift frem til du aktivt skiller deg. At følelsene dine svinger, forandrer ikke faktumet at du er gift. Det samme gjelder Gud. Når du sa ja til ham gjelder det helt til du aktivt bryter ut av pakten. Selv om følelsene og gjerningen dine ikke alltid ærer Gud, er du likevel fremdeles hans barn💜 Anonymkode: 4f590...c40
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #11 Skrevet 17. februar 2020 Svarer på når jeg tror opprykkelsen vil skje.. Jeg personlig tror den skjer Veldig snart. Jeg har tenkt masse på dette De siste ukene, at det er veldig spesielt med tanke på alt som skjer/har skjedd i verden i de siste tider. Mye av det er jo bibelsk. Jeg er jeg ikke frelst, men har min tro. Anonymkode: 31293...029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå