Gå til innhold

Tema...rød tråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå bestemt oss for å gifte oss om et års tid. Har litt lyst til å ha en rød tråd for den store dagen. Siden vi begge elsker havet og havmat synes vi det kunne være no.

Trenger litt tips til pynt, farger osv.

Har dere noe tema eller rød tråd i bryllupet deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde røde roser i litt forskjellig format på alle trykksaker (invitasjon, kirkeprogram og festprogram). Og så fikk jeg blomsterdekoratøren til å lage bordpynt med røde roser. Men jeg hadde forsåvidt ingen røde roser i buketten min, så helt gjennomført ble det ikke.

Hav må jo være veldig greit som gjennomgangstema. I sommer kan du prøve å finne så mange fine blåskjell og andre skjell du bare kan, og så se hva du kan gjøre med dem. Enten til pynt, eller til bordkort, eller bare ta bilder og lag et bra grafisk uttrykk til invitasjon. Ikke gå for helt rorbustemning, med garn og tang. Men diskuter med forloveden hva dere forbinder med havet, og tenk litt på blå og grønne fargesjatteringer som dere liker. Italiensk azurblått hav er noe helt annet enn frådende malstrømmer utenfor den nordnorske kysten, seilbåter er noe helt annet enn snorkling etc.

Catzy

Gjest Teletubbien
Skrevet

Blir sikkert flott med havet som gjennomgående tema...

Syns selv det var vanskelig å finne noe, men etterhvert ser jeg jo at det er CALA som er mitt tema :ler: Var ikke helt planlagt sånn først, men jeg elsker den blomsten og nå ser det ut som om det blir veldig gjennomført!! Skal ha cala som marsipanpynt på kaken, i buketten, pynt på bordet, servietter m/cala, bordkort med bilde av cala osv....

:wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hadde vel ingen rød tråd gjennom bryllupet, men fargene sølv og hvitt gikk igjen hele veien - både i invitasjoner, dekketøy og pynt.

Hvis havet er noe dere begge er knyttet til, så har dere mange muligheter - som det blir sagt tidligere her - samle på alt det du kanskje tror du kan få brukt for i løpet av sommern/høsten - mye er kanskje ikke aktuelt likevel, men ideene kommer kanskje etterhvert som du får et utgangspunkt!

Skrevet

I tillegg bør dere vel velge et sted for festen som ligger ved sjøen og fotografering i fjæra? :)

Kanskje kan invitasjonen ha bilde av dere som er tatt i fjæra etc?

Skrevet

Takk for svar!

Stedet vi har sett oss ut ligger med utsikt utover havet. Vi har også tenkt å servere sjømat til middag og eventuelt nattmat. Har tenkt litt på koldtbord, vet om noen som leverer kun sjømat, men hvordan vil det funke med rundt 100 gjester??? Kan det bli kaos???

Skrevet

Vi var 75 personer og hadde tapasbuffet, det fungerte kjempebra! Hadde buffeten slik at man kunne gå og forsyne seg på begge sider, så da gikk det ganske kjapt unna. Toastmaster forklarte i hvilken rekkefølge folk skulle forsyne seg, slik at hun begynte med vårt bord, så et annet bord osv. Etter at vi hadde spist det vi hentet på første runde, var det noen taler, før vi forsynte oss igjen på samme måte. Toastmaster informerte om dette også, slik at vi unngikk "reking" underveis.

Man kan jo få utrolig mye godt med sjømat da! I tillegg til tradisjonelle ting som gravlaks, reker, blåskjell o.l. ville jeg hatt tapas med sjømat også. F.eks. scampi i hvitløk og chili, spyd med steinbit og paprika, lefserullader fylt med røykelaks og snøfrisk...... Nam.... Det var vel egentlig ikke tips på mat du spurte om, ble bare revet med!

Skrevet

Syns ideen din er kjempefin:-)

Vi var inne på tanken selv, siden vi gifter oss på en øy langt ute i havet.

Hva med skjell som dekor på bordet. Litt rustikke lys, f.eks. litt matte kubbelys. Vi får forretten vår (hvitvinsdampet kamskjell) servert i skjellet. Det hadde kankskje gjort seg hos dere?

Har vært i et selskap hvor de brukte stener med en liten måke i cernit som bordkort. Det var kjempefint (men litt jobb da:-)

Skrevet

Hva med blomster??

Skrevet

ååå veldig mye flott!!! Tusen takk

Skrevet

Hvis dere skal ha havet og det litt maritime som tema, ville jeg helt klart valgt hvitt og blått som farger, evt. en tredje farge - det blir veldig friskt og sommerlig!

Selv har vi blått, hvitt og sølv som bryllupsfarger og kjører den linjen ut på alt av invitasjoner, borddekking etc.

Lykke til - høres ut som om det kan bli flott! :-)

Skrevet
Hvis dere skal ha havet og det litt maritime som tema, ville jeg helt klart valgt hvitt og blått som farger, evt. en tredje farge - det blir veldig friskt og sommerlig!

Selv har vi blått, hvitt og sølv som bryllupsfarger og kjører den linjen ut på alt av invitasjoner, borddekking etc.

Lykke til - høres ut som om det kan bli flott! :-)

Ja!! Hvitt, lys/mellomblått og aquafarge (en slags turkis-grønn) hadde vært nydelig!

Jeg liker også fargevalget deres Toria, jeg laget hjemmesidene mine i de fargene! ;)

Men nå lager jeg nye, og de blir i flere gråtoner med en nydelig grønntone på knapper og sånt. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...