AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #1 Skrevet 8. februar 2020 Jeg er 34 år, og fullførte VGS i tenårene. Fikk da generell studiekompetanse og etterhvert en ufullført høyere utdannelse. Nå vil jeg ta kokkeutdannelse, og har forstått det slik at jeg da må tilbake til VGS? Hvordan går jeg frem? Hvilke muligheter har jeg til å få tatt kokkeutdannelse nå, som voksen? Kan jeg søke og eventuelt få plass hos en videregående skole? Anonymkode: e326f...1f6
Eliza Doalot Skrevet 8. februar 2020 #2 Skrevet 8. februar 2020 Jeg tok fagbrev som kokk etter fullført videregående/allmennfag. Jeg måtte ikke tilbake til skolebenken, men hadde 3 års læretid mot normalt 2 år. Jeg skaffet læreplassen min selv. Jeg tok ikke eksamen i noen av de teoretiske kokkefagene, men hadde en teoretisk eksamen i tillegg til fagprøven. Jeg er usikker på om alle hadde det, eller om det kun var for oss som ikke hadde gått kokkfag. Dette er mange år siden (begynnelsen av 2000-tallet) så det er mulig at regelverket er endret siden da, men det var i alle fall mulig før. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 På 8.2.2020 den 12.20, Eliza Doalot skrev: Jeg tok fagbrev som kokk etter fullført videregående/allmennfag. Jeg måtte ikke tilbake til skolebenken, men hadde 3 års læretid mot normalt 2 år. Jeg skaffet læreplassen min selv. Jeg tok ikke eksamen i noen av de teoretiske kokkefagene, men hadde en teoretisk eksamen i tillegg til fagprøven. Jeg er usikker på om alle hadde det, eller om det kun var for oss som ikke hadde gått kokkfag. Dette er mange år siden (begynnelsen av 2000-tallet) så det er mulig at regelverket er endret siden da, men det var i alle fall mulig før. Takk for svaret. Jeg har kontaktet utdanningsmyndighetene i fylket jeg er bosatt i nå, men har ikke fått noe klart svar ang. hvordan jeg går frem for å søke. Jeg er inne på VIGO akkurat nå, og det ser ut til at jeg ikke har mulighet til å søke på det jeg ønsker, fordi jeg for mange år siden altså fullførte VGS, og fikk studiekompetanse. Anonymkode: e326f...1f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå