AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #1 Skrevet 7. februar 2020 Hei! Jeg leier parkering i et parkeringshus. Har leid i et halvt år ca og betaler parkering den 1. hver mnd. Nå har garasjen fått ny garasjeport og som følge av det må man ha en ny parkeringskontroll til å åpne og lukke porten. Dette koster 850 kr, 650 i depositum og resten for kontrollen. Siden jeg leier så gikk jeg utifra at dette er noe utleier betaler. Sendte han mld for en uke siden og fikk ikke svar. Ringte og sendte han mld igjen igår og fikk ikke svar. Men idag fikk jeg mld om at jeg kan «legge ut» for dette, ta vare på kvittering og få pengene tilbake den dagen jeg sier opp.. Dette skal jeg altså gjøre i tillegg til å betale parkeringsplass som vanlig. Kjente jeg ble litt paff og ærlig talt litt stressa også. Jeg er ufør og har det stramt nok om dagen fra før av, jeg sliter fortsatt etter jula.. Er det rett av han å si jeg skal legge ut for dette? Anonymkode: 1b1e5...6f5
Castor Troy Skrevet 7. februar 2020 #2 Skrevet 7. februar 2020 Dette er garasjeeierens ansvar. Du skal kun betale leie. Selv om de måtte bygge ny garasje skulle ikke du ha dekket en krone. 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #3 Skrevet 7. februar 2020 Han mener kanakje at du skal betale depositumet? Anonymkode: 2140f...9af 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #4 Skrevet 7. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han mener kanakje at du skal betale depositumet? Anonymkode: 2140f...9af Han mener jeg skal betale alt. Ts Anonymkode: 1b1e5...6f5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #5 Skrevet 8. februar 2020 Jeg skjønner ikke problemet og ville bare betalt selv... Anonymkode: 2b02e...583
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #6 Skrevet 8. februar 2020 Betal og trekk summen fra garasjeleia. Anonymkode: 60fab...d10
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. februar 2020 #7 Skrevet 8. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betal og trekk summen fra garasjeleia. Anonymkode: 60fab...d10 Det hadde jeg også gjort.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #8 Skrevet 8. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Betal og trekk summen fra garasjeleia. Anonymkode: 60fab...d10 Dette. Og så informerer du ha om det selvsagt. Hvis du har så dårlig råd er for øvrig bil et pengesluk du bør kvitte deg med. Anonymkode: e90ee...61a
Gjest Blondie65 Skrevet 8. februar 2020 #9 Skrevet 8. februar 2020 Hva står i leiekontrakten? Dette er ikke et leieobjekt som kommer inn under husleieloven, så da er det avtalen dere i mellom som regulerer forholdet. Det er opplagt at dersom det ikke står spesifikt at du skal betale for denne typen ting så skal du heller ikke betale.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #10 Skrevet 8. februar 2020 Trekk fra leia. Enkelt og greit Anonymkode: 1e8ba...8da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå