Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen her som ble planlagt gravid før de ble 20 år? Evt hvorfor og hvordan gikk det?😊 (dette er ikke et innlegg hvor yngre mødre skal bli hetsa, så ikke kom med stygge kommentarer) 

Anonymkode: 7e625...b7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg var planlagt gravid slik jeg fikk barn da jeg var 21 år. 

Årsaken var fordi både min mor og to av hennes søstre var uforklarlig ufertile i tidlig alder. Jeg var et "uhell" da hun var ung, og det ble ingen flere enn meg. Hennes søstre er ufrivillig barnløse. Regner med det er arvelig, selv om legene ikke har noe god forklaring på dette. Valgte derfor å få to barn tidlig i tjueårene. 

Det gikk helt fint, men hadde nok ventet dersom jeg hadde vært i en annen situasjon. Skulle gjerne prioritert å reist mer før jeg fikk barn. 

Anonymkode: 01e06...63e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg var planlagt gravid slik jeg fikk barn da jeg var 21 år. 

Årsaken var fordi både min mor og to av hennes søstre var uforklarlig ufertile i tidlig alder. Jeg var et "uhell" da hun var ung, og det ble ingen flere enn meg. Hennes søstre er ufrivillig barnløse. Regner med det er arvelig, selv om legene ikke har noe god forklaring på dette. Valgte derfor å få to barn tidlig i tjueårene. 

Det gikk helt fint, men hadde nok ventet dersom jeg hadde vært i en annen situasjon. Skulle gjerne prioritert å reist mer før jeg fikk barn. 

Bodde du for deg selv med samboer eller bodde du med familie?😊

Skrevet

Jeg bodde sammen med samboeren min, vi hadde akkurat kjøpt egen leilighet på det tidspunktet. Hadde vært sammen med han i 3 år før vi fikk barn. 

Skrevet

Var 17 år da jeg og min samboer ville bli gravide. Vi hadde vært sammen i mange år før det og har alltid hatt lyst på barn. 

Har hatt en drøm om å få barn siden jeg var 13 år ca, men måtte jo selvfølgelig vente siden da var jeg jo alt for ung. 

Har alltid vært «eldre» enn det alderen sier.

Nå er jeg 20 år, vært prøvere i 3 år 

Ble gravid for 2 år siden med endte i MA, dessverre. 

Nå i mars skal vi begynne med utredning på sykehuset og vi gleder oss noe vilt!!

Nå blir jeg ferdig med fagbrevet til sommeren og vi leier hus, kjøpt splitter ny bil, har hund og faste jobber begge to.

Hos meg spiller ikke alderen noe rolle når det gjelder når man vil bli gravid. Noen er klare når de er 17 andre når de er 40. 

Starter dere prøvinga nå, ønsker jeg dere masse lykke til😁

• Liker 1
Skrevet

Om dere føler dere klare for å få barn og har ting nogenlunde på stell så hvorfor ikke. Det viktigste er at barnet er ønsket, at dere har det stabilt og har de samme forventningene. 

Skrevet

I utgangspunktet en veldig dårlig idé. Vent heller til du/dere er nærmere 25.

• Liker 5
Skrevet
På 8.2.2020 den 0.03, AnonymBruker skrev:

Hei, er det noen her som ble planlagt gravid før de ble 20 år? Evt hvorfor og hvordan gikk det?😊 (dette er ikke et innlegg hvor yngre mødre skal bli hetsa, så ikke kom med stygge kommentarer) 

Var 19 da vi fikk vårt første barn. Planlagt. Vi hadde vært sammen i fire år, bodde sammen, var forlovet og følte oss klare for å få et barn. Det har gått veldig bra. Vi fikk et andre (også planlagt) barn da vi var 21, og nå er vi 23, gift og prøver på et tredje (siste) barn😊

Skrevet
På 8.2.2020 den 18.27, Guest90 skrev:

Var 17 år da jeg og min samboer ville bli gravide. Vi hadde vært sammen i mange år før det og har alltid hatt lyst på barn. 

Har hatt en drøm om å få barn siden jeg var 13 år ca, men måtte jo selvfølgelig vente siden da var jeg jo alt for ung. 

Har alltid vært «eldre» enn det alderen sier.

Nå er jeg 20 år, vært prøvere i 3 år 

Ble gravid for 2 år siden med endte i MA, dessverre. 

Nå i mars skal vi begynne med utredning på sykehuset og vi gleder oss noe vilt!!

Nå blir jeg ferdig med fagbrevet til sommeren og vi leier hus, kjøpt splitter ny bil, har hund og faste jobber begge to.

Hos meg spiller ikke alderen noe rolle når det gjelder når man vil bli gravid. Noen er klare når de er 17 andre når de er 40. 

Starter dere prøvinga nå, ønsker jeg dere masse lykke til😁

Hvorfor kjøpe splitter ny bil når dere leier bolig? Utrolig lite gjennomtenkt. 

Dere vil nok ikke få ivf før om noen år, men er selvfølgelig mulig dere bare trenger litt hjelp og får det til. 

Anonymkode: 84614...20c

Skrevet
På 13.2.2020 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjøpe splitter ny bil når dere leier bolig? Utrolig lite gjennomtenkt. 

Dere vil nok ikke få ivf før om noen år, men er selvfølgelig mulig dere bare trenger litt hjelp og får det til. 

Anonymkode: 84614...20c

Lite gjennomtenkt? 

Vi sitter bare å tripper for å kjøpe hus. Ikke lenge til hus heller er i boks😁 Vi leier til vi har funnet drømmehuset💪🏾 

Skal begynne med utredning i mars, skal begynne rolig å heller «vente» ett par år før vi går hardt til verks og bruker masse penger på det. 

Men vi har prøvd i 3 år, og da sa legen at nå var det på tide å finne ut av hva som er galt🤗 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...