Gå til innhold

Å fly med strikkepinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reiser snart til London, flyr med Norwegian begge veier. Noen som vet hvordan reglene er med strikkepinner i håndbagasjen?

Anonymkode: 6a83e...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Reiser snart til London, flyr med Norwegian begge veier. Noen som vet hvordan reglene er med strikkepinner i håndbagasjen?

lol da kan du vel potensielt drepe alle på flyet og kapre det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har hørt noe om at trepinner er lov men ikke metall. Men er laaaaangt fra sikker 😅

Anonymkode: 16fe2...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg ei dame på himmelen som flyr med strikkepinner som vinger! Takk for illusjonen! 😂😂😂

Anonymkode: b9c13...93f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flydd med metallpinner uten problem, og de står i utgangspunktet ikke på listen over ting som ikke er tillatt. Allikevel ville jeg hatt med noe og hempet maskene på, sånn at om de skulle bedt deg å ta de av, så har du ikke tapt arbeid😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strikkepinner kan du ha med deg i håndbagasjen.

Anonymkode: e1296...4e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg ei dame på himmelen som flyr med strikkepinner som vinger! Takk for illusjonen! 😂😂😂

Anonymkode: b9c13...93f

Der har du meg! Motorene på strikkeflyet mitt er forøvrig garnnøster. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse reglene er virkelig ikke til å bli god på. Tror kanskje jeg tar med meg trepinner og et prosjekt som ikke er startet, også kan jeg starte på prosjektet på flyet om pinnene får bli med på ferie. Litt hyggeligere for folk i køen om jeg bare kan slenge fra meg pinnene i stedet for å måtte sette av maskene på en tråd først. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anzii skrev:

Jeg har flydd med metallpinner uten problem, og de står i utgangspunktet ikke på listen over ting som ikke er tillatt. Allikevel ville jeg hatt med noe og hempet maskene på, sånn at om de skulle bedt deg å ta de av, så har du ikke tapt arbeid😊

Mammas venninne opplevde å få ta med seg metallpinner inn til Tyrkia, men måtte legge dem igjen der på vei tilbake til Norge. Hun fikk ikke engang ha med seg garn inn på flyet da de skulle hjem. Hadde vært godt om de kunne komme frem til en regel som gjelder for alle land og alle flyselskaper, takk. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mammas venninne opplevde å få ta med seg metallpinner inn til Tyrkia, men måtte legge dem igjen der på vei tilbake til Norge. Hun fikk ikke engang ha med seg garn inn på flyet da de skulle hjem. Hadde vært godt om de kunne komme frem til en regel som gjelder for alle land og alle flyselskaper, takk. 😅

Helt enig! Har også hørt om tilfeller hvor det er hjemturen som er problematisk. Og så er det kjipt når man bruker mye tid på å strikke noe som blir ødelagt pga. en flytur. Selv var jeg veldig spent gjennom sikkerhetskontrollene da jeg reiste i Afrika, men det var heldigvis null stress. Vet ikke en gang om det kunne kalles sikkerhetskontroll - for det var ikke så veldig strengt, så var kanskje noe med det også..😂

syns forøvrig det var merkelig at hun ikke kunne ha med seg garn, skulle likt og hørt den forklaringen😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anzii skrev:

Helt enig! Har også hørt om tilfeller hvor det er hjemturen som er problematisk. Og så er det kjipt når man bruker mye tid på å strikke noe som blir ødelagt pga. en flytur. Selv var jeg veldig spent gjennom sikkerhetskontrollene da jeg reiste i Afrika, men det var heldigvis null stress. Vet ikke en gang om det kunne kalles sikkerhetskontroll - for det var ikke så veldig strengt, så var kanskje noe med det også..😂

syns forøvrig det var merkelig at hun ikke kunne ha med seg garn, skulle likt og hørt den forklaringen😂

Man kan enkelt bruke garn til å kvele noen :vetikke:

Strikkepinner til å spidde noen.

Men hva sommer forskjellen på å ikke spidde noen med en penn, og kvele noen med en skolisse... det har jeg ikke svar på 😅

For det er nesten det samme, vil man så får man det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan enkelt bruke garn til å kvele noen :vetikke:

Strikkepinner til å spidde noen.

Men hva sommer forskjellen på å ikke spidde noen med en penn, og kvele noen med en skolisse... det har jeg ikke svar på 😅

For det er nesten det samme, vil man så får man det til.

Jøss, aldri tenkt på at garn kan brukes til kvelning🙈 forøvrig ville jeg fryktet skolisse som du nevner mer!😂

Uansett så virker det som at alle opererer med ulike retningslinjer, forvirrende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mange års erfaring fra Strikkesida på Facebook, hvor dette spørsmålet dukker opp kjempeofte, kan jeg fortelle at svaret enkelt og greit er at det kommer HELT an på hvem du møter i sikkerhetskontrollen.

Litt mer utdypende: Om det er tre- eller metallpinner har lite å si. Det er i utgangspunktet ikke forbudt å ha med strikkepinner på fly i Norge, men det er mange som har fått strikkepinner beslaglagt på Gardermoen likevel. I utlandet vet man virkelig ikke, og svært mange har opplevd at de må trekke ut strikkepinnene av et stort strikketøy når de er på flyplassen på vei hjem fra utlandet. 

Jeg ville ikke tatt sjansen for den lille flyturen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ofte an på humøret til vekteren, jeg har flere ganger ikke hatt problemer, andre ganger har jeg måttet klippe av nålene og kaste de. 

Dette har vært både med SAS og Norwegian til England. 

Bruker kun trepinner når jeg flyr. 

Anonymkode: 6b5d5...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikke pinner og hekle nåler er tillat i håndbagasjen uansett om det er tre eller metall pinner.

hilsen ei som jobber som sikkerhets kontrollør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov fra Norge. Ingen stopper deg med det i sikkerhetskontrollen. Hjem igjen kan det hende de nekter deg til tross for at IATA reglene sier at strikkepinner er lov.

Hilsen sikkerhetskontrollør på OSL.

Anonymkode: a3821...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...