Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står vi midt oppe i en mektig kristen vekkelse i Norge? Det sa de på Visjon Norge i går.

Anonymkode: 6fb7a...c42

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, 14.09.2019 skrev:

Å herregud. De sa det på tv, da må det jo være sant...........

Ja... spesielt hvis de sa det på akkurat den kanalen...

• Liker 3
Skrevet
49 minutter siden, 14.09.2019 said:

Å herregud. De sa det på tv, da må det jo være sant...........

https://www.dagen.no/meninger/debatt/2018-05-16/Når-kommer-verdensvekkelsen-609497.html

Det skal komme en vekkelse over Norge hvor over 1 million mennesker skal bli frelst før Jesus kommer for å hente bruden . 

Noen forkynnere hevder at Jesus ikke kan komme for å hente bruden før en mektig vekkelse har forberedt verden for Hans komme.

Vi lever i Nådens tidshusholdning. Denne tidshusholdning vil bli avsluttet med dom slik som de fem tidligere tidshusholdninger. Verden modnes for dom, og Jesus kommer ikke før denne verdens ondskap er fullmoden.

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, cleangal said:

Ja... spesielt hvis de sa det på akkurat den kanalen...

https://www.dagen.no/meninger/debatt/2018-04-25/Midt-i-en-vekkelsesvind-604390.html

Guds ånd slo ned under en vanlig undervisningsdag på Livets Ords bibelskole. Elever kom under Guds kraft, lå utslått og omsluttet av hans kjærlighet, begynte å profetere, se syner, be for hverandre. Ryktet spredde seg og flere av våre ansatte kom for å se hva som hendte - og kom selv under Guds kraft.

Spontane bønnemøter i hjemmene pågikk i timer og profetiens nådegave begynte å flyte sterkt.

En strøm av sterke vitnesbyrd om helbredelser og befrielser, som ikke ligner noe jeg tidligere har vært med på, har strømmet inn til oss.

Skrevet

Nei. Bibelen sier ingenting om en kjempevekkelse. Den snakker om det motsatte, et kjempefrafall.

Dessuten er Jan Hanvold en løgner, som blander inn det som passer hans agenda. Løgnen om tienden f.eks. Sikker månedlig inntekt for ham, om han klarer å lure mange nok til det.

Husker jeg rett, stod det noe ganske annet. Paulus var f.eks ikke rik, og han jobbet for eget livsopphold, for at han ikke skulle være til bry.

Anonymkode: 38df1...858

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dagen.no/meninger/debatt/2018-05-16/Når-kommer-verdensvekkelsen-609497.html

Det skal komme en vekkelse over Norge hvor over 1 million mennesker skal bli frelst før Jesus kommer for å hente bruden . 

Noen forkynnere hevder at Jesus ikke kan komme for å hente bruden før en mektig vekkelse har forberedt verden for Hans komme.

Vi lever i Nådens tidshusholdning. Denne tidshusholdning vil bli avsluttet med dom slik som de fem tidligere tidshusholdninger. Verden modnes for dom, og Jesus kommer ikke før denne verdens ondskap er fullmoden.

Bla bla bla, Gud og Jesus..... 

Anonymkode: e3783...e51

Skrevet

Jeg trodde Livets Ord menigheten gikk i oppløsning når Ulf Ekman konverterte til katolisismen.. Jesus snakket jo litt om at man skal bedømme treet på fruktene. Ironisk nok.

Jeg tror alle som lever en eller annen gang vil føle at "endetiden er nær". Derfor skal man kanskje ikke spekulere i det?

Anonymkode: 7a3b0...d53

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde Livets Ord menigheten gikk i oppløsning når Ulf Ekman konverterte til katolisismen.. Jesus snakket jo litt om at man skal bedømme treet på fruktene. Ironisk nok.

Jeg tror alle som lever en eller annen gang vil føle at "endetiden er nær". Derfor skal man kanskje ikke spekulere i det?

Anonymkode: 7a3b0...d53

Det tror jeg du kan ha rett i. I stedet burde man kanskje heller fokusere på hvor man selv står? Hjelper da ingenting å vite at det skjer snart, hvis man ikke er klar når det skjer. Det står tydelig at ingen av oss kjenner hverken dagen eller timen.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det tror jeg du kan ha rett i. I stedet burde man kanskje heller fokusere på hvor man selv står? Hjelper da ingenting å vite at det skjer snart, hvis man ikke er klar når det skjer. Det står tydelig at ingen av oss kjenner hverken dagen eller timen.

Opprykkelsen kan skje når som helst. Troende og rede kvinner og menn som sitter med spakene i fly, biler, busser, bybanevogner og skip over hele verden, vil bli hentet hjem til himmelen!

Skrevet
3 timer siden, 14.09.2019 skrev:

Haha! Så plutselig "poff", så er de forduftet. Hvor dum går det an å bli?

Det får du kanskje se en dag :) Dette er sannheten.

Anonymkode: e7a29...9a9

• Liker 1
Skrevet

Dagens ungdom er ekstremt lite religiøse. Heldigvis dør religion sakte men sikkert ut i mange land.

Anonymkode: 17f34...7ab

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opprykkelsen kan skje når som helst. Troende og rede kvinner og menn som sitter med spakene i fly, biler, busser, bybanevogner og skip over hele verden, vil bli hentet hjem til himmelen!

God tur! 

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dagens ungdom er ekstremt lite religiøse. Heldigvis dør religion sakte men sikkert ut i mange land.

Fakta er at andelen religiøse vil øke de neste tiårene, mens andelen ateister vil falle. https://www.pewforum.org/2015/04/02/religious-projections-2010-2050/

Anonymkode: 42f59...4a0

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun 18% av ungdommen velger borgerlig konfirmasjon, hele 82% går i kirken. Så ungdomen er heldigvis gode fornufige troende, mens kun et mindretall velger ateismen og dens ondskap.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kun 18% av ungdommen velger borgerlig konfirmasjon, hele 82% går i kirken. Så ungdomen er heldigvis gode fornufige troende, mens kun et mindretall velger ateismen og dens ondskap.

Helt feil. Vi velger det for å respektere ønskene til besteforeldrene våre. I praksis kjenner jeg to-tre av hundre ungdommer som er kristne. Slik er det bare.

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tvert i mot, men vi går i andre retninger og velger å ikke snakke så høyt om hva det er til de kristne. De hadde ikke tålt det.

Anonymkode: 66ab0...318

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt feil. Vi velger det for å respektere ønskene til besteforeldrene våre. I praksis kjenner jeg to-tre av hundre ungdommer som er kristne. Slik er det bare.

Det sier mer om hvilke mennesker du henger rundt, for statistikkene til HMF viser det jeg sier at kun 18% valgte borgerlig konfirmasjon.

Skrevet

Det er faktisk mange kristne ungdommer i Norge, men det er ikke politisk korrekt så media skriver ikke om alle de kristne arrangementene, familieleirene, konsertene osv. For et par helger var det flere tusen kristne ungdommer på Impuls i Stavanger. Erna Solberg var der også. Men stod det noe om DET i avisene? Nei, bare at hun var på Kvadrat litt senere på dagen.

Anonymkode: 9653e...109

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...