Gjest Kvinne487 Skrevet 7. februar 2020 #1 Del Skrevet 7. februar 2020 Jeg er på dag 3 med ekstreme isjias smerter fra rumpeball og nedover lår og fot. Må gå på paralgin forte og vival for at kroppen skal slappe av og minske noe smertene. Dere som har hatt det, hvor lenge??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #2 Del Skrevet 7. februar 2020 Fire måneder. Ble operert. Anonymkode: 11a0d...fd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 7. februar 2020 #3 Del Skrevet 7. februar 2020 Tredje mnd nå! Begynner å bli sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krok1 Skrevet 7. februar 2020 #4 Del Skrevet 7. februar 2020 5 dager, 3 dager på morfin, masse varme bad og ekstrem lett bevegelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvinne487 Skrevet 7. februar 2020 #5 Del Skrevet 7. februar 2020 😱😱😬😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #6 Del Skrevet 7. februar 2020 Av og på i flere år Anonymkode: 5f1ab...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #7 Del Skrevet 7. februar 2020 6 år hittil, er 28 år gammel. Anonymkode: 36ffb...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #8 Del Skrevet 8. februar 2020 Hatt det i 15 år Anonymkode: 3f26f...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #9 Del Skrevet 8. februar 2020 Sist gang 4 dager. Gangen før 14 dager. Har hatt det med jevne mellomrom de siste 3 årene, så regner med det kommer flere ganger. Anonymkode: 5dcab...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raptor Skrevet 8. februar 2020 #10 Del Skrevet 8. februar 2020 Det er ingen fasit på hvor lenge det kan vare. Individuellt fra person til person. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raptor Skrevet 8. februar 2020 #11 Del Skrevet 8. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hatt det i 15 år Anonymkode: 3f26f...113 Da er det prolaps Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DominantHr Skrevet 8. februar 2020 #12 Del Skrevet 8. februar 2020 Ble operert etter tre måneder, hvorav jeg gikk en måned på morfin. Kirurgi er det eneste som virkelig hjelper. For å fremskynde operasjon, må du "skylde" på at lukke-funksjonen begynner å svikte. Da kommer du rett inn. Det tar ca ett år før nummenheten går over i foten/nervebanene er restituert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #13 Del Skrevet 8. februar 2020 3 minutter siden, Raptor said: Da er det prolaps Nei, sier du det? Visste jeg ikke..... Ja, har prolaps, to stk faktisk. Isjias-smertene er der fortsatt 15 år senere. Prolapsene er stabile på 9 mm, og forkalket Anonymkode: 3f26f...113 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raptor Skrevet 8. februar 2020 #14 Del Skrevet 8. februar 2020 (endret) Hva er forskjellen mellom isjias og prolaps? Forskjellen er at isjias er smertesymptomer som går ned i baksiden av lår og ofte helt ned i beinet. ... En prolaps kan være årsaken til isjias. Endret 8. februar 2020 av Raptor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #15 Del Skrevet 8. februar 2020 4 hours ago, Raptor said: Hva er forskjellen mellom isjias og prolaps? Forskjellen er at isjias er smertesymptomer som går ned i baksiden av lår og ofte helt ned i beinet. ... En prolaps kan være årsaken til isjias. Nei, sier du det. Ingen med prolaps visste dette altså Anonymkode: 3f26f...113 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvinne487 Skrevet 9. februar 2020 #16 Del Skrevet 9. februar 2020 Jeg ble operert for isjias smerter på grunn av prolaps for 8 år siden. Den gangen gikk i 3 mnd før det ble operasjon. Nå er det hundre ganger verre og jeg klarer ikke å gå fra do til stua uten å sette meg på huk for en pause. Ingen sterke smertestillende hjelper. Vet at jeg har en prolaps til og regner med det er dette som er årsaken. Denne gangen klarer jeg ikke å vente så lenge. Jeg ble enke for 10 mnd siden og har et barn som jeg nå ikke klarer å ta vare på. Vi har «flyttet» hjem til mine foreldre fordi jeg må ha så mye hjelp. Er sykmeldt fra jobb og i morgen skal jeg til legen igjen. Om jeg så må grine meg til en operasjon så gjør jeg det. Jeg griner om natta på grunn av smerter, og søvnen er ikke eksisterende. Jeg blir deprimert og mister livsgnisten 😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #17 Del Skrevet 9. februar 2020 På 8.2.2020 den 14.45, DominantHr skrev: Ble operert etter tre måneder, hvorav jeg gikk en måned på morfin. Kirurgi er det eneste som virkelig hjelper. For å fremskynde operasjon, må du "skylde" på at lukke-funksjonen begynner å svikte. Da kommer du rett inn. Det tar ca ett år før nummenheten går over i foten/nervebanene er restituert. Der tar du feil. En i nær familie sliter med dette, og vedkommende har virkelig svikt i lukkemuskelen, prolapser og isjias. Så lenge bildet ikke kan viser klem på nerven, driter de i om han gjør i buksa. Anonymkode: e78cd...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DominantHr Skrevet 9. februar 2020 #18 Del Skrevet 9. februar 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der tar du feil. En i nær familie sliter med dette, og vedkommende har virkelig svikt i lukkemuskelen, prolapser og isjias. Så lenge bildet ikke kan viser klem på nerven, driter de i om han gjør i buksa. Anonymkode: e78cd...051 Da må dere være tilknyttet et lokalsykehus. Jeg var på Ullevål, og der var de klinkende klar. Sviktet lukkefunksjonen, var det på operasjonsbordet innen 6 timer. Dette er kritisk. Kommer vedkommende ikke under behandling/kirurgi, kan lekkasjen bli permanent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #19 Del Skrevet 9. februar 2020 Har dere forsøkt å få hjelp med piriformis/pæremuskelen? Den skaper ofte smerter i isjiasnerven. Les om Piriformissyndrom. Anonymkode: 6f8b3...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raptor Skrevet 11. februar 2020 #20 Del Skrevet 11. februar 2020 På 8.2.2020 den 14.45, DominantHr skrev: Ble operert etter tre måneder, hvorav jeg gikk en måned på morfin. Kirurgi er det eneste som virkelig hjelper. For å fremskynde operasjon, må du "skylde" på at lukke-funksjonen begynner å svikte. Da kommer du rett inn. Det tar ca ett år før nummenheten går over i foten/nervebanene er restituert. En prolapsoperasjon bør en vurdere nøye. Risko kontra gevinst. Kjenner en som kom ut i trille på 2 hjul. En annen ble lam i den ene siden. Alt var informert på forhånd vedr. risiko. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå