AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #1 Skrevet 7. februar 2020 Noen som har erfaring å dele? Jeg har nesten ingen erfaring med akuttsituasjoner, akuttmedisin osv. Syntes paramedic yrket høres spennende ut, med mange spennende arbeidsplasser. Innen sykepleierutdanningen er det ikke mye teori/trening innen akuttmedisin. Noen kan være heldige å få praksis på legevakt, akuttavdeling osv. Er det bedre å ta videreutdanning eller ta en ny bachelor? Føler jeg trenger med trening og teori innen dette før jeg vil prøve å søke på en sånn jobb. Anonymkode: 7735f...085
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #2 Skrevet 7. februar 2020 Jeg jobber som paramedic. Jeg synes du skal hospitere en god del både i ambulansen og akuttmottak før du søker ny utdannelse. Jeg synes man har mange flere muligheter med en utdannelse som sykepleier, enn paramedic. Så jeg skal søke meg inn på sykepleiestudiet. Du kan jo også reflektere hvordan du vil takle å stå med dårlige pasienter (f.eks kristisk sykt barn eller hjertestans på en ung familiefar) hvor det en stund bare er deg og en kollega til stedet. Som paramedic vil du ofte sitte som fartøyssjef, og tro meg når jeg sier at det er ikke alle ambulansearbeidere som er gode i jobben sin. Anonymkode: 98662...f43
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #3 Skrevet 7. februar 2020 Jeg ville heller tatt en videreutdanning innen anestesi for eksempel, som lettere kan gi deg jobb i akuttmottak og andre spennende steder. Det er mye bedre betalt enn paramedic og du bygger på den utdanningen du allerede har. Anonymkode: 97cef...6c4 3
Kitcat Skrevet 7. februar 2020 #4 Skrevet 7. februar 2020 En del høyskoler tilbyr videreutdanning i akuttsykepleie (90 studiepoeng). Det må være et bedre valg, som også kan gi deg bedre betalt og flere jobbmuligheter. Du kan evnt ta en master i intensivsykepleie eller anestesisykepleie som AB over her nevner. 3
maske Skrevet 7. februar 2020 #5 Skrevet 7. februar 2020 Ville tatt videreutdanning i akuttsykepleie. Tror du også kan ta et kurs i regi av sykehuset (og et visst antall hospiteringstimer) som gjør at du kan jobbe på ambulanse. Vet ikke om du må være akuttsykepleier eller kan være vanlig sykepleier. Men jobber med flere som har kurset seg fra sykepleie til en stilling i ambulansen hilsen ambarbeider
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #6 Skrevet 7. februar 2020 Hvis du er utdannet sykepleier så kan du søke deg til akuttmottak/legevakt og se hva det går i. Hva som er best for deg avhenger av hvor du er nå (ikke begynt/student/ferdig). Jeg har jobbet både i akuttmottak, legevakt og på ambulanse som sykepleier med diverse kursing (noen år siden, så det går neppe på samme vis nå) og faktum er at det å jobbe et helt arbeidsliv på ambulanse er det mange som ikke orker, det er en krevende hverdag. Kjenner flere ambulansearbeidere som har tatt sykepleien for å ha noe å falle tilbake på når tiden i en sykebil er over, som sykepleier har du langt flere valg enn som paramedic. En annen ting som nevnt over her er om du er en person som takler akutte situasjoner, slett ikke alle takler når ting skal gå fort eller å holde roen i hektiske situasjoner. Anonymkode: 38289...ea8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #7 Skrevet 7. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville heller tatt en videreutdanning innen anestesi for eksempel, som lettere kan gi deg jobb i akuttmottak og andre spennende steder. Det er mye bedre betalt enn paramedic og du bygger på den utdanningen du allerede har. Anonymkode: 97cef...6c4 Jeg har vurdert dette, men da må man ha erfaring fra spesialhelsetjenesten for å komme inn på studie. Så da må jeg kanskje jobbe på sykehus i 2 år og deretter søke på studiet. Ville gjerne ha skolen først, så man kommer lettere innenfor:/ Og får høyere lønn og flere muligheter TS Anonymkode: 7735f...085
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå