Gå til innhold

Endres sexbehovet etter at menstrajonsyklusen opphører hos kvinner ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Menn hevdet  tidligere at når de møtte eit kvinnfolk på  som tilsynelatende var i eit dårleg humør, så blei  det ofte  sagt at    "hun hadde nok bare uken sin ".       Mange  menn  kan nok  utvilsamt  bekrefte påstanden om  humørsvingninger hos kvinner når de har hatt mens-uken, og vet ikkje om kvinner kan bekrefte / avkrefte den påstanden.

Nå er det troleg   individuelt i hvilken  alder  når denne mens-uken opphører  for godt  hos  kvinner  flest  ?   Men, endres sexbehovet hos kvinner etter at mensen har opphørt for godt, og  hva er igjennomsnittleg alder hos kvinner når mensen opphører ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener etter overgangsalder? Det skjer stort sett mellom 40 og 60 😛 aner ikke hva det gjør med lysten, men det påvirker miljøet i vagina, mange blir tørrere, og sånn. 

Men det blir jo mindre hormonsvingninger, så det er jo logisk å anta

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
3 minutter siden, Krok1 skrev:

Du mener etter overgangsalder? Det skjer stort sett mellom 40 og 60 😛 aner ikke hva det gjør med lysten, men det påvirker miljøet i vagina, mange blir tørrere, og sånn. 

Men det blir jo mindre hormonsvingninger, så det er jo logisk å anta

Overgangsalderen !      Både menn og kvinner er vel i en  " slags overgangsalder " igjennom hele livet både fysisk / psykisk.     

Skrevet
7 minutter siden, Anonym Bruker said:

Overgangsalderen !      Både menn og kvinner er vel i en  " slags overgangsalder " igjennom hele livet både fysisk / psykisk.     

Ok, menopausen da. 

Skrevet

Det er indivuelt. Noen får økt andre får mindre
Pga av tap av østrogen, så kan man oppleve å være tørrere.
Når den tid kommer vil jeg benytte HRT uansett, vilikke bli mann.. ;) 

Skrevet

Nei, man stopper ikke å ha sex pga menopause.

Anonymkode: 76752...baa

Skrevet

I snitt synker sexlysten pga overgangsalderen. Det er bare en myte at det ikke er slik

Anonymkode: b5f79...62c

Skrevet

Jeg har fjernet livmor for 3-4 år siden og da blir d null mens og jevnere humør. Passert 50 og har vel mer lyst nå enn da jeg var 20-30 men det er meg. Overgangsalder har jeg ikke merket noe av. Østrogen kan jeg heller ikke bruke pga at jeg har vært borti brystkreft en gang i tiden. Men so far so good 

Anonymkode: 5c5cc...cdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...