AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #1 Skrevet 7. februar 2020 Hei! I sommer ønsker jeg å ta meg en uke eller to i Frankrike for å forbedre fransken min. Jeg har tidligere tatt franske emner på universitetet og kan holde enkle samtaler, men det er begrenset. Jeg ønsker flest mulig anledninger til å snakke fransk når jeg er der og jeg drar alene. Jeg har sett på forskjellige franskkurs, men jeg vet ikke om jeg ønsker det. Jeg er ikke interessert i å lære mer om lesing, skriving, grammatikk etc. Dette har jeg hatt nok ganger før, jeg ønsker praktisk språktrening. Jeg kunne også tenke meg å gjøre noe gøy, men jeg vil helst ikke ende opp på et kurs eller noe hvor det kun er utlendinger. Har dere noe gode forslag? Jeg tenker litt på å dra til en liten plass i Frankrike hvor de ikke kan engelsk, slik at man blir nødt til å snakke fransk for å kommunisere. Da blir de også nødt til å tilpasse seg. Har dårlig erfaringer med storbyer hvor det fort byttes over til engelsk hvis man snakker dårlig fransk. Forslag til en bortgjemt koselig liten landsby? og hva kan man bruke dagene til? Jeg kunne gjerne tenkt meg å ta noe slags sportskurs; har f.eks sett på dette https://www.france-langue.com/sport/surf/. Tror ikke jeg hadde klart å forstå hva de sier hvis det var et vanlig kurs for franskmenn, samtidig som det føles meningsløst å ta kurs som holdes på engelsk.. What to do? 😃 Anonymkode: b299d...1fb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #2 Skrevet 7. februar 2020 Fransklæreren min på ungdomsskolen hadde en master i fransk og trodde hun var god. Hun valgte å jobbe som au pair i Frankrike for å bruke fransk på en mer naturlig måte, og oppdaget fort at hun egentlig sugde i fransk. Grammatikk og alt det der satt kjempegodt, men å faktisk bruke språket slet hun mye med. Hun fortalte at hovedgrunnen til at hun lærte seg fransk ordentlig var barna i familien hun var au pair for - de likte blant annet å bli fortalt norske historier på fransk. Hun satt sammen med dem og hurtig-oversatte Asbjørnsen og Moe fra norsk til fransk mens hun leste, haha! Anonymkode: 8720f...452 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #3 Skrevet 8. februar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Fransklæreren min på ungdomsskolen hadde en master i fransk og trodde hun var god. Hun valgte å jobbe som au pair i Frankrike for å bruke fransk på en mer naturlig måte, og oppdaget fort at hun egentlig sugde i fransk. Grammatikk og alt det der satt kjempegodt, men å faktisk bruke språket slet hun mye med. Hun fortalte at hovedgrunnen til at hun lærte seg fransk ordentlig var barna i familien hun var au pair for - de likte blant annet å bli fortalt norske historier på fransk. Hun satt sammen med dem og hurtig-oversatte Asbjørnsen og Moe fra norsk til fransk mens hun leste, haha! Anonymkode: 8720f...452 Ja jeg har også hørt at det beste er å snakke med barn Men hvordan få til det på 1 uke? Litt kort for au pair.. forslag? Helt enig med henne, jeg har kunnet masse grammatikk i fransk, men jeg synes nesten det gjør meg dårligere til å snakke. Tenker mer på hvordan jeg skal si det korrekt enn å bare snakke i vei med det som faller inn. Og så kan jeg få dagligdagse ord, jeg er flinkere til å snakke om krigen f.eks Anonymkode: b299d...1fb
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #4 Skrevet 8. februar 2020 For å komme i kontakt med lokalbefolkningen er vel coachsurfing lurt. Anonymkode: aac37...b95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå