AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #1 Skrevet 7. februar 2020 Jeg er forvirret. Mange jeg kjenner er fullstendig imot det hun står for, men jeg tenker i det stille at hun kan jo ha rett. Jeg kommer aldri til å si det høyt i mitt nærområde. Hva mener du om HRS? Sakset fra nett: "Hege Storhaug er en norsk journalist, forfatter og politisk aktivist. Hun arbeider som informasjonsleder i stiftelsen Human Rights Service. Storhaug har engasjert seg i debatt omkring spørsmål knyttet til tvangsekteskap, kjønnslemlestelse, islam, islamisme og integrerings- og innvandringspolitikken generelt." Anonymkode: 003bd...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #2 Skrevet 7. februar 2020 Rett i hva da? Anonymkode: 35245...fde 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #3 Skrevet 7. februar 2020 I sin måte å se disse spørsmålene og svarene på. Hun er mot mange ting som de politisk korrekte er for. Anonymkode: 003bd...a3c 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #4 Skrevet 7. februar 2020 Hun hat nok rett i mye, men ikke alt. Det er det ingen som har. Respekt til henne for at hun sier det hun mener, og ikke hiver seg på det «alle andre» mener. Anonymkode: 6361d...1aa 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #5 Skrevet 7. februar 2020 Hun er en av de mest uredelige bloggerne jeg vet om. Hun vrir på fakta til det ekstreme, ofte på grensen til regelrett løgn, går ikke av veien for å sensasjonalisere hver eneste enkeltsak.. Det er en ting å ville ta imot færre innvandrere eller ikke like konservativ religion, men å høre på denne dama gjør deg bare dummere og mer fordomsfull, ikke mer opplyst og informert. Anonymkode: 97227...0c4 10
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #6 Skrevet 7. februar 2020 Nei virkelig ikke. Hun går inn i balja med listhaug, abb og sian sine synspunkter så nei takk! Temaer som kjønnslemlestelse osv er viktig å ta opp det, men hun er jo i mot et flerkulturelt samfunn, innvandring og islam på generell basis. Bruker bare en liksom-interesse for å ville hjelpe muslimske kvinner som "dekkagenda" mens det eneste hun gjør er å spre rasisme og fremmedfrykt. Faktisk.no har også debunket mange av påstandene hennes, som er uriktige og falske. Neitakk , rasister not welcome! Anonymkode: 6e2f4...3fd 10
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #7 Skrevet 7. februar 2020 Jeg er også enig med henne. Og jeg er ikke for et multikulturelt samfunn. Fordi det skaper mange problemer, jeg er ikke rasist. Ønsker bare å bevare den norske kulturen, velferden og arbeidsplassene. Anonymkode: 63ddb...20c 5
Gjest rabrabara Skrevet 7. februar 2020 #8 Skrevet 7. februar 2020 Det er vel ikke sort-hvitt. Jeg er ikke religiøs, men tenker at man får ha sin egen religion, så lenge den ikke skader eller legger begrensinger på andre. Jeg mener, imidlertid, at både tildekning av jenter/kvinner - som menn ikke er underlagt - og kjønnslemlelse er uakseptabelt. Uansett. Det er mange land og kulturer jeg er glad jeg ikke er født inn i. Felles for de fleste av de er at de enten har en kultur eller praktiserer en religion som systematisk undertrykker kvinner. Det må jeg få være åpen om, helt uten å bli beskyldt for å være rasist e.l.
Ullvott Skrevet 7. februar 2020 #9 Skrevet 7. februar 2020 Hun lever av å bruke en retorikk utelukkende basert på å spre frykt og splid. Man kan fint ta avstand til kjønnslemlestelse og tvangsekteskap uten å opptre så uredelig som henne. 4
LeneXCII Skrevet 8. februar 2020 #10 Skrevet 8. februar 2020 Hun har nok rett i veldig mye, problemet er at samfunnet vårt har blitt så utrolig opptatt av politisk korrekthet og få tør å skille seg ut. Det er jo direkte pinlig å se hvordan folk dilter etter hva som riktig å mene. 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #11 Skrevet 8. februar 2020 Jeg mener at hun har rett i svært lite. Bøkene hennes er fulle av manipulert statistikk, ren løgn, og dessuten dårlig språk. For ikke så lenge siden var hun jo ute og var sinna for at de nye Vy-uniformene hadde en mulig hijab (mye bedre at kvinner som faktisk velger å bruke hijab, selv om man kan være uenig i det valget, holdes utenfor arbeidslivet?!) og dessuten at Vy-togene var grønne fordi det var Muhammeds favorittfarge og dermed islamsk propaganda... Da tippet det helt over for meg. Jeg har bodd på Tøyen og Grønland i over ti år, føler meg trygg her, har mange koselige samtaler med naboer fra ulike bakgrunner, og dermed er jeg heller ikke enig i at multikultur bare har negative sider. Anonymkode: 34bc3...024 6
LeneXCII Skrevet 8. februar 2020 #12 Skrevet 8. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: For ikke så lenge siden var hun jo ute og var sinna for at de nye Vy-uniformene hadde en mulig hijab (mye bedre at kvinner som faktisk velger å bruke hijab, selv om man kan være uenig i det valget, Det er jo noe som heter å tilpasse seg også da. Jeg synes ikke religiøse plagg/effekter har noe i en uniform å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #13 Skrevet 8. februar 2020 22 minutter siden, LeneXCII skrev: Hun har nok rett i veldig mye, problemet er at samfunnet vårt har blitt så utrolig opptatt av politisk korrekthet og få tør å skille seg ut. Det er jo direkte pinlig å se hvordan folk dilter etter hva som riktig å mene. Samfunnet vårt har blitt så urolig opptatt av å være politisk korrekt? Nei samfunnet vårt gidder ikke møkkaholdninger som rasisme, hat, trakassering og løgn. Der sa du det, rasister har nok bare et stort behov for å skille seg ut. Jeg håper de begynner å gjøre det på andre måter snart som ikke skader mennesker i stedet, som for eksempel å begynne å gå med klovnenese Anonymkode: 6e2f4...3fd 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #14 Skrevet 8. februar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også enig med henne. Og jeg er ikke for et multikulturelt samfunn. Fordi det skaper mange problemer, jeg er ikke rasist. Ønsker bare å bevare den norske kulturen, velferden og arbeidsplassene. Anonymkode: 63ddb...20c "Jeg er ikke rasist, men..." Vi er allerede multikulturelt, det må dere bare finne dere i. Anonymkode: 49d1a...c1a 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #15 Skrevet 8. februar 2020 Hun har selvfølgelig rett i det aller meste, all statistikk over innvandrere støtter dette. Men media er hysterisk politisk korrekt, så ingen kommer fram med det som ikke er politisk korrekt. Anonymkode: e2b88...cbb 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #16 Skrevet 8. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun har selvfølgelig rett i det aller meste, all statistikk over innvandrere støtter dette. Men media er hysterisk politisk korrekt, så ingen kommer fram med det som ikke er politisk korrekt. Anonymkode: e2b88...cbb Hvilke meninger? Og hvilke statistikker støtter disse? Anonymkode: 49d1a...c1a 2
Gjest Optimo Skrevet 8. februar 2020 #17 Skrevet 8. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vy-togene var grønne fordi det var Muhammeds favorittfarge og dermed islamsk propaganda Den var faktisk ganske morsom. Jeg trodde det var tull, men neida. Dama er kreativ, det skal hun ha. Lurer på hva hun syns om at Venstre er i regjering. Kan ikke være lett.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #18 Skrevet 8. februar 2020 19 timer siden, rabrabara skrev: Felles for de fleste av de er at de enten har en kultur eller praktiserer en religion som systematisk undertrykker kvinner. Hvilken religion da? Anonymkode: 49d1a...c1a
Gjest rabrabara Skrevet 8. februar 2020 #19 Skrevet 8. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilken religion da? Anonymkode: 49d1a...c1a Det er vel ulikt, men i land der religion danner grunnlag for kultur, normer, lover og regler og disse i praksis er kvinneundertrykkende - der er jeg glad jeg ikke bor.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #20 Skrevet 8. februar 2020 Vi trenger slike som henne og HRS som en korreks mot den ensrettende PK-infiserte selvgode hovedstrømsmedia. Jeg tenker "sannheten" ligger et sted på midten. Anonymkode: d559b...901 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå