Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg bor i 30 min avstand fra jobben med bil, og jeg kjører til å fra jobb hver dag. Mange av de yngre kollegaene mine har ikke bil, da de ikke prioriterer å bruke penger på det.  Jeg har to barn selv som skal hentes på skole og barnehage, jeg henter som oftest. I det siste har jeg fått spørsmål fra flere om å sitte på. Noen bor ugunstig til i forhold til dere jeg bor, og det vil ta ekstra tid. Jeg prøver å lure meg ut hver dag så jeg slipper spørsmålene om å sitte på. Jeg synes det er deilig å kjøre alene med musikk eller podkast på. Er det jeg som er sær og vanskelig? 

Anonymkode: d67a1...b9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at folk gjerne får sitte på, men at man ikke kan forvente å bli kjørt til døra. Altså kjører man ikke ekstra omveier for passasjerene.

Anonymkode: 6a5a0...c4b

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at folk gjerne får sitte på, men at man ikke kan forvente å bli kjørt til døra. Altså kjører man ikke ekstra omveier for passasjerene.

Anonymkode: 6a5a0...c4b

Jeg var dum nok til å kjøre ei til døra en gang og nå forventer hun å bli det hver gang

Skrevet

Om de skal sitte på, får de sitte på dit du skal. Evt. slippes av på veien om det ikke gjør ting vanskeligere for deg. Hvorfor skal du kjøre omveier fordi andre ikke prioriterer å kjøpe seg bil?

Og nei, jeg syns ikke du er sær. Etter endt arbeidsdag er jeg ofte så sliten i hodet, at her syns det er godt å få tiden alene i bilen til å høre på radio/musikk.

Anonymkode: 14598...291

• Liker 10
Skrevet

Nei du er ikke sær. Er helt enig. Men skjønner at det er vanskelig å si nei😏

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde ikke ordet å hente noen andre. Deilig med alenetid i bilen med musikk, slippe å prate med noen 

• Liker 2
Skrevet

Du sier enten nei for du må skynde deg å hente barn eller du sier de kan sitte på med at du ikke skal den veien de bor, men kan slippe de av langs hovedveien du kjører/ på bussholdeplass / et bestemt sted. 

Jeg var kjempeirritert på det der en periode. Ei som mente hun kunne sitte på fordi jeg jo kjørte forbi huset hennes. Og jo, det var nå så, men hun var jo aldri klar så vi var alltid 5 min for sent. Irriterte meg grønn men klarte ikke si nei. 

Anonymkode: 4494f...779

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg bor i 30 min avstand fra jobben med bil, og jeg kjører til å fra jobb hver dag. Mange av de yngre kollegaene mine har ikke bil, da de ikke prioriterer å bruke penger på det.  Jeg har to barn selv som skal hentes på skole og barnehage, jeg henter som oftest. I det siste har jeg fått spørsmål fra flere om å sitte på. Noen bor ugunstig til i forhold til dere jeg bor, og det vil ta ekstra tid. Jeg prøver å lure meg ut hver dag så jeg slipper spørsmålene om å sitte på. Jeg synes det er deilig å kjøre alene med musikk eller podkast på. Er det jeg som er sær og vanskelig? 

Nei herregud! Du er absolutt ikke sær.

Henting og levering tar tid det også, og du kan jo ikke ha mye igjen av dagen når du er ferdig med alt dette? Du må bare være ærlig og si rett ut at du ikke ønsker å være kjip, men at du faktisk må prioritere hverdagen litt. Hvis du ikke tør det burde du hvertfall kreve bensinpenger..

Anonymkode: 83fca...86e

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei herregud! Du er absolutt ikke sær.

Henting og levering tar tid det også, og du kan jo ikke ha mye igjen av dagen når du er ferdig med alt dette? Du må bare være ærlig og si rett ut at du ikke ønsker å være kjip, men at du faktisk må prioritere hverdagen litt. Hvis du ikke tør det burde du hvertfall kreve bensinpenger..

Anonymkode: 83fca...86e

Takk, det var godt å høre. Ja, ingen har tilbudt meg bensinpenger heller. Er som regel på hjemveien de spør. Nei, mye tid blir spist opp hvis jeg skal kjøre de hjem. Jeg synes faktisk det er litt frekt å spørre. Spesielt fra ei ny som jeg knapt kjenner

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier enten nei for du må skynde deg å hente barn eller du sier de kan sitte på med at du ikke skal den veien de bor, men kan slippe de av langs hovedveien du kjører/ på bussholdeplass / et bestemt sted. 

Jeg var kjempeirritert på det der en periode. Ei som mente hun kunne sitte på fordi jeg jo kjørte forbi huset hennes. Og jo, det var nå så, men hun var jo aldri klar så vi var alltid 5 min for sent. Irriterte meg grønn men klarte ikke si nei. 

Anonymkode: 4494f...779

Huff, så irriterende når folk ikke er klare en gang. Tipper hun ikke betalte for bensinpenger heller?

Skrevet

«Jeg må hente barna i barnehage og på skolen, så jeg har dårlig tid. Du kan sitte på den veien jeg skal, også kan jeg slippe deg av på veien, men jeg har ikke tid til å kjøre noen omveier dessverre.»

Anonymkode: 6b621...e89

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

«Jeg må hente barna i barnehage og på skolen, så jeg har dårlig tid. Du kan sitte på den veien jeg skal, også kan jeg slippe deg av på veien, men jeg har ikke tid til å kjøre noen omveier dessverre.»

Anonymkode: 6b621...e89

Eventuelt bare si nei. Jeg hadde ikke orka å hatt de i bilen. 

Anonymkode: 80091...847

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...